|
Ovf. mellem NAS og ekstern harddisk |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Sendt: 23-September-2010 kl. 16:27 |
Hvis du kopierer fra et sted på din nas til et andet sted på din nas er det træls, hvis filerne skal forbi din computer og vende inden de smides tilbage på nas'en - det tager unødvendigt tid!
Det problem du nævner ovenfor er hvis du bruger File Station til at up- eller downloade en fil som fylder mere end 4GB (Det kan IE ikke håndtere), men det er ikke tilfældet her - her bruges Web Station blot til at sende en instruktion til NAS'en om at flytte en lokal fil fra en mappe til en anden mappe på nas'en - ingen filer up- eller downloades via browseren. |
|
Bimsen
Guld medlem Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
Sendt: 23-September-2010 kl. 16:44 |
Hvis USB disken er formateret i FAT32 går filoverförslen meget hurtigere end hvis den er NTFS formateret.
Så pröv at ändre den til FAT32 hvis ikke du ikke vil have den EXT3 formateret.
|
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Sendt: 23-September-2010 kl. 16:56 |
FAT32 kan så give problemer med at gemme store filer (større end 4GB vist nok).
|
|
Theilo
Guld medlem Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Sendt: 23-September-2010 kl. 16:58 |
ok tipsen
det vil jeg prøve når der skal flyttes filer fra et drev til et andet på nas.
Alle mine usb disk er formateret i ntsf da mange af dem har filer der er større end 4gb
Theilo
|
|
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Sendt: 23-September-2010 kl. 18:18 |
Det lyder umiddelbart som noget sludder.. Hvordan kan man bruge 'File Station' til at downloade gennem Internet Explorer (måske noget ftp)?? Mon ikke der menes, hvis man downloader en fil fra nettet med Internet Explorer som gemmes på NAS'en(?) Så kan det godt være der er en begrænsning(?) Men, her er der tale om at overføre mellem NAS og ekstern disk.
|
|
Theilo
Guld medlem Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Sendt: 23-September-2010 kl. 18:28 |
Nu kan det godt være det er mig der er en dør til det her, men jeg kan kun komme i filestation igennem en browser og når jeg downloader til min pc kører jeg noget langsommere end via stifinder
Theilo
P.s hvordan kommer jeg i kontakt med filestation uden at bruge explorer, for her starter explorer automatisk op
|
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 23-September-2010 kl. 18:37 |
alternativt hvis det er via internettet kan du bruge webdav her skal du bruge det nye dsm 3 (softwaren på synologyen).. se info om det her.. og lidt længere nede i tråden oplysning om hvordan webdav kan installeres http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86446&title=synology-system-3final-ude-nu
og du kan også sætte filestation til at "lytte" på port 7000 sådan du blot indtaster din servers http://ipadresse:7000 i firefox så kører du udenom IE, også kan du også logge direkte ind i filestation Redigeret af rhsin - 23-September-2010 kl. 18:43 |
|
Mvh
René |
|
tipsen
Sendt: 23-September-2010 kl. 20:29 |
Er din eksterne harddisk koblet til din computer eller til din NAS?
|
|
Theilo
Sendt: 23-September-2010 kl. 21:06 |
Hvis det er mig du spørger så har jeg koblet usb disk til pc.
Hvis jeg kobler den til nas går det endnu langsommere.
Uanset hvordan jeg gør får jeg de hurtigste hastigheder igennem stifinder eller totalcommander (10MB/s ned)
Theilo
|
|
tipsen
Sendt: 23-September-2010 kl. 22:18 |
usb-disk til nas:
hurtigt: kopier via webinterface - data kopieres direkte på systemet og kommer aldrig "ud på netværket" - flaskehals: diskhastighed på usb-disk/intern disk eller på "synology systemets cpu" langsomt: kopier via stifinder på en vilkårlig anden computer på netværket - dette kræver at filen først hentes fra nas'ens interne disk over til computeren og tilbage til nas'en igen - her er det sandsynligvis netværket der bliver flaskehals - trådløst < 100mbit < 1000mbit (hvis 1000mbit, så er det ikke flaskehals med dén nas) usb-disk på pc: kopier via stifinder eller ftp fra nas'en til usb-disken og helst med så hurtig netværksforbindelse som muligt - helst 1000mbit, dernæst 100mbit og til sidst trådløst - flaskehalsen er netværket med mindre det er 1000mbit |
|
tipsen
Sendt: 23-September-2010 kl. 22:19 |
Hvis du er på med 100mbit netværk vil du maksimalt kunne hente data fra NAS'en med godt 10MB/s - den teoretiske flaskehals er 12,5MB/s, men derfra skal trækkes den øvrige netværkstrafik samt "fylddata" i kopieringen.
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |