|
På nogle DR udsendeler er tale utydelig. |
Besvar | Side <12345 10> |
Forfatter | ||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De bruger også atmos nu |
||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4800 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja - og nej. DR udsender det måske i PCM, men det du modtager er ikke PCM. Det er enten AAC (DVB-T) eller MPEG (DVB-C). Et PCM stereo signal fylder 1.5 Mbit/sek. Et AAC eller MPEG stereo signal fylder mellem 96 Kbit/sek og 256 Kbit/sek. Det er komplet formålsløst at broadcaste et stereosignal i PCM. |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mja.. TV udbyderne sender AAC eller MPEG. For kabel TV er det fx Yousee eller Stofa.
Men det de har modtaget fra DR er det relevante. Her tvivler jeg stærkt på det er MPEG, men derimod PCM. |
||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja jeg synes nok jeg havde læst det.. Har dog ikke gået dybere i det endnu, selvom jeg har Netflix og atmos fordi jeg ikke helt tror hverken min Yousee TV boks eller LG BV6 TV understøtter det alligevel.
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
@Kandersen
Ved du om DR downmikser DD til stereo? De kunne også være at de sender den stereo som filmen leveres med.
|
||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som det fremgår af det link med den meget lange debat, så downmixer de surround til stereo 5.1 pro logic, uanset hvad de modtager det i. Er det et stereo signal som de modtager i produktionen, så røre de det ikke, sådan som jeg husker det. Redigeret af Kandersen - 21-September-2018 kl. 15:18 |
||
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej HeartWare Jeg kan kun oplyse ud fra hvad der står under menuen 'Lyd' på mit tv. DR 1 - Aktivt Lydsystem: Inputformat: PCM 2. |
||
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
||
Thomas.T
Bruger Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det håber jeg sandelig de gør. Når man har valgt kun at udsende stereo, er det dumt ikke at benytte den LtRt-version der er leveret...til PRÆCIS dette formål.
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4698 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kandersen@ Oprindelige i betydningen: Det allerførste surroundformat
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tilbage til trådstarter.
Jeg har ikke samme oplevelse som trådstarter. Lyden er generelt ok fra DR. Jeg oplever sjældent at tale er utydelig og uforståelig. Ikke mere end på andre kanaler. Måske er mit setup forkert. Når nu DR sender lortelyd og jeg ikke oplever problemer må fejlen ligge hos mig.
|
||
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mufti skrev: @ Mufti |
||
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4698 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Peter Pan@
Dolby Pro Logic startede faktisk som analog 4.0 system i biograferne i 1976. Og herfra er der så udviklet og forbedret til det vi kender idag
|
||
Besvar | Side <12345 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |