|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
|
Tager jeg helt fejl, hvis men tror at TS lige så gerne vil vide, hvad det etisk korrekte er at gøre, her på forumet?
|
||
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000 |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Du citerer handel med firma. I privathandel anses det for ude af sælgers hænder når sælger har overladt varen til transportfirma (post, GLS, fragtmand eller lignende). Sælger bærer risikoen for salgsgenstandens hændelige undergang eller forringelse, indtil varen er overgivet til den, der skal fragte varen til køber. Hvis intet andet er aftalt, er Post Danmark at anse for normal fragtfører. Til den aktuelle sag: Kunne køber ikke lige vente på hvad efterlysningen ved post.dk bringer ? Men er det et større beløb kan jeg da godt forstå køber gerne vil have pengene tilbage. Men hvad gør post.dk egentlig hvis de finder pakken, sender de den til modtager eller retur til afsender ? |
||
![]() |
||
binne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Vallensbæk, KBH Status: Offline Point: 435 |
![]() |
|
Personligt vil jeg mene køber ikke har fået sin vare og dermed er uden skyld.
Jeg har ofte budt på vare hvor jeg har budt incl Porto. Nogen gange har sælger skrevet at de sender som brev eller maxi, hvor jeg ar skrevet ol, men hvis den forsvinder så betaler de. Dog har du sendt som pakke og kan jo heller ikke gøre mere pt. |
||
![]() |
||
bjorno ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2008 Sted: Hellerup Status: Offline Point: 961 |
![]() |
|
Hvis der var tale om at sælger var erhvervsdrivende og køber forbruger, ville jeg give dig helt ret. Det er blot ikke tilfældet. Levering er sket ved overdragelse til første selvstændige fragtfører. Edit. Kan se Heartware har fået samme svar tidligere. Redigeret af bjorno - 16-November-2010 kl. 23:39 |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
![]() |
|
Der skal helt klart ventes på postdanmark. Køber har valgt ikke at hente pakken selv, men i stedet bede dig overlade pakken til postdanmark. Du har overholdt din del af aftalen ved at indlevere pakken til postdanmark. Tilbage er nu at postdanmark får fundet pakken og afleveret den til køber, det er en proces køber må vente på. Du har efterlyst pakken og jeg synes du bør holde køber løbende orienteret om din korrespondance med postdanmark så han/hun kan følge med i om der sker noget i sagen. Du skal ikke ud i noget med at betale pengene tilbage. Sat lidt på spidsen så kunne køber have lettet måsen og selv have hentet pakken hos dig, men valgte i stedet at postdanmark skulle stå for transporten. Nu må køber så væbne sig med tålmodighed og vente på at postdanmark får transporteret pakken. |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
|
Jeg var selv ude for noget lignende tilbage i december sidste år. Jeg sendte nogle film til en bruger på DAHF, som desværre aldrig dukkede op. Da de var sendt som maxibrev, var der jo desværre ikke noget at gøre med pesten. Han havde købt for omkring 80kr. og ville have mig til at betale pengene tilbage. Han havde måske ret til sine penge, men jeg følte bare at mit tab var langt større end de 80kr. for filmene var langt mere værd, men jeg ville bare af med dem, og derfor røg de billigt. Under alle omstændigheder endte det med at jeg mistede min bruger på DAHF.
Jeg ved ikke hvad der er det mest moralske at gøre i sådan et tilfælde, og mange vil nok mene at jeg handlede forkert dengang. Jeg var bare røvtræt af hele situationen. Jeg havde haft min bruger inde på siden i mange år, og egentlig ville den stadig være langt mere end de 80kr. værd, men af princip nægtede jeg i hvert fald dengang. Den dumme stolthed :P |
||
![]() |
||
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() |
|
Jeg ville bede køber have en smule tålmodhed til der var lidt klarhed omkring sagen. Hvis det viser sig at pakken ikke lige umiddelbart kan findes og der er ingen bevis er for at pakken er afleveret og modtaget af én så ville jeg refundere pengene da pakken er forsikret. Hvis det derimod viser sig at pakken kan findes og leveres, men der kan gå lidt ekstra tid, ville jeg holde køber orienteret og bede om forståelse (tror nu også det kommer helt af sig selv).
Jeg har kæmpe forståelse for både sælger og køber.
|
||
![]() |
||
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 339 |
![]() |
|
Her gang jeg afleverer en pakke beder jeg om at få den scannet, og hver gang kigger postmedarbejden tåbeligt på mig og siger at det ikke kan lade sig gøre, og at jeg bare skal lægge pakken i buret.
Så er det at jeg spørger om der ikke er andre der kan snuppe min pakke fra buret, og hvilken værdi TRacck & Trace har, når pakken ikke scannes ved modtagelse. Her modtager jeg typisk himmelvendte øjne, og betragtes helt sikkert som ham den irriterende og påståelige kunde :-)
Jeg har aldrig reelt oplevet problemet, og jeg er ked at det på dine vegne, for det er i virkeligheden PostDanmark der har et problem med en Track & Trace løsning med et gevaldigt sikkerhedshul.
Jeg håber iøvrigt at du sendte dem en kopi af kvitteringen... den kan jo også blive væk...
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Hvis du gør det hver gang, når du udmærket ved hvordan systemet virker, så ER du ham den irriterende og påståelige kunde.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
|
Det kan godt være at man er den irriterende påstålige kunde, men man må ofte presse på før tingene ændrer sig. Mit posthus ønskede aldrig at se ID når jeg hentede værdipakker på flere tusinde kroner. Jeg brokkede mig flere gange og til sidst blev et brev sendt til postmesteren. Det lykkedes endelig at trænge igennem til postdanmark og nu ønsker de altid at se ID. Der har sikkert været en masse foruden jeg som har ønsket det og presset på. Det er også langt ude at én eller anden kan fiske en kvittering op af postkassen og få udleveret eksempelvis en betalt laptop uden fremvisning af ID. Redigeret af Cyberguyen - 17-November-2010 kl. 08:44 |
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
Hvem er det der kan søge erstatning/efterlysning for en pakke? Hvis det kun er afsender, er det vel også afsender der modtager erstatningen, og så skal man ikke samtidig beholde betalingen fra køber?
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |