recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pakke mistet af postDK - jeres mening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPakke mistet af postDK - jeres mening

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

 
Her gang jeg afleverer en pakke beder jeg om at få den scannet, og hver gang kigger postmedarbejden tåbeligt på mig og siger at det ikke kan lade sig gøre, og at jeg bare skal lægge pakken i buret.
 
Så er det at jeg spørger om der ikke er andre der kan snuppe min pakke fra buret, og hvilken værdi TRacck & Trace har, når pakken ikke scannes ved modtagelse. Her modtager jeg typisk himmelvendte øjne, og betragtes helt sikkert som ham den irriterende og påståelige kunde :-)
 
Hvis du gør det hver gang, når du udmærket ved hvordan systemet virker, så ER du ham den irriterende og påståelige kunde.
Men han har jo ret... Og hvis ikke man brokker sig, så får de da aldrig systemet lavet om. Den indleverede pakke BURDE da blive scannet ved indleveringen, og ikke et sekund senere, det gør da T&T servicen bedre og mere sikker...

Jeg vil så sige at vi på vores posthus ikke bare selv skal lægge pakkerne i et bur, for her kan man jo reelt stjæle hinandens pakker... Og de er ikke engang scannet...
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hvem er det der kan søge erstatning/efterlysning for en pakke? Hvis det kun er afsender, er  det vel også afsender der modtager erstatningen, og så skal man ikke samtidig beholde betalingen fra køber?
Begge kan søge erstatning... Her burde det vel reelt være køber der gjorde det, for det var ham der "har mistet" sine penge... Sælger/afsender skal jo så selvfølgelig fremvise sine beviser på afsendelsen...

Men sender man en gave med posten, så er det jo afsenderen der har mistet værdien, og afsenderen der bør søge erstatningen...
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 10:10
Kan på sin vis godt forstå køber. Jeg står via et andet forum som køber i en sag, hvor GLS har fået pakken væk. Sælger er vist ikke så gammel, så det går ikke lige så stærkt og det er trods alt ham der skal lave efterlysningen. For mit vedkommende er det næste 3 uger siden at jeg overførte knap 700 kr, så jeg vil gerne snart have det afsluttet. 
Til top
bjorno Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 961
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 10:12
De alm. forretningsbetingelser for postpakker.
 
Udbetaling af erstatning for bortkomst, herunder helt eller delvist tab af indhold, kan betinges af, at modtager underskriver en erklæring på tro og love om, at modtager ikke har modtaget pakken eller det pågældende indhold.
 
Erstatning kan med frigørende virkning udbetales til afsender. Hvis pakken er udleveret til modtager, udbetales erstatningen dog til modtager.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af zeroXTC zeroXTC skrev:



<span ="apple-style-span"="" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 1px; -webkit-border-vertical-spacing: 1px; "><div style="font-weight: bold; "><span ="apple-style-span"="" style="font-weight: normal; -webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; "><span ="apple-style-span"="" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 1px; -webkit-border-vertical-spacing: 1px; "><span ="apple-style-span"="" style="font-weight: normal;">En køber herinde har af mig købt et produkt for nogle uger siden, jeg sendte produktet efter han havde betalt via en bankoverførelse. </span></span></span>
<div style="font-weight: normal; "><div style="font-weight: normal; ">PostDanmark har åbenbart mistet pakken på en eller anden måde. <div style="font-weight: normal; ">Jeg har en postkvittering på at den er blevet afsendt. Jeg har efterlyst pakken hos PostDanmark og de har efterfølgende sendt mig et brev hvori de beder om en postkvittering, denne sendte jeg til dem i går. <div style="font-weight: normal; "><div style="font-weight: normal; ">Nu kræver køber pengene tilbage af mig. Jeg mener ikke jeg er forpligtet til at tilbagebetale køber før jeg har fået et svar fra PostDanmark. Jeg har skrevet til familieadvokaten som har fortalt mig at rent juridisk har jeg mit på det rene - og at jeg sagtens kan afvente svar fra posten.<div style="font-weight: normal; "><div style="font-weight: normal; ">Hvad mener i, er det ikke ok at vente og se hvad posten siger? Hvis pakken pludselig dukker op hos køber, er der nemlig intet juridisk der forpligter ham, at sende den retur.<div style="font-weight: normal; "></span>




Nu har jeg læst indlæg og svarene, og der en side af sagen som ikke nævnes. nemlig at køber HAR fået pakken og at du pålægges at tilbagebetale uden dokumentation for at køber virkelig ikke har modtaget pakken.

Så i denne forbindelse kan du godt tilbageholde pengene indtil du har PostDK's medhold på at pakken virkelig er forsvundet. Det må i begge også kunne blive enige om. Er køber uening er der nok noget galt med sagen som er præsenteret.

det ville være surt at data( i postmandens computer) for pakker registering liger i en enhed som endnu ikke har set til central databasen, så denne registrering først findes sent i sagen, og så finder i ud af at pakken var modaget :-)

ps: Hvad skete der lige der? HTML?

Redigeret af pendec - 17-November-2010 kl. 10:54
Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 13:06
@Pendec
Men du overser at posten aldrig har nået at scanne pakken. Så sandsynligheden for at den skulle være nået frem til køber og blevet udleveret uden overhovedet at være blevet scannet er ca. 0

Oprindeligt skrevet af zeroXTC zeroXTC skrev:

Pakke med T&T - Problemet er den aldrig er blevet scannet. iflg. en dame i kundeservice i postdk kan det være den er tabt på vej til et af sorteringscenterne hvor den bliver scannet.... Tak for jeres svar.

Jeg kan sagtens sætte mig i både køber og sælgers sted, men ville som køber også (hvis ikke jeg kendte sælger gennem tidligere handler, eller omtale på fora) være noget usikker på om jeg var ved at blive røvrendt.

Jeg ville i sælgers sted formentlig snakke med posten, og spørge til hvad proceduren er når pakken dukker op og der er en "forsvundet" sag på den. Returneres den så til afsender, eller sendes den rent faktisk videre til modtageren. Hvis det sidste er tilfældet så vil jeg bede om købers tålmodighed, men hvis det første er tilfældet ville jeg refundere beløbet til køber med det samme og tage resten med posten... og så bruge GLS næste gang ;-).
< ="utf-8">

Redigeret af joensson - 17-November-2010 kl. 13:08
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 13:17
Iflg . jakabov, er GLS nok ikke nogen bedre løsning Wink
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 13:49
Nej det går ikke stærkt når noget er galt. :-) Men billige er de, så kommer da nok til at bruge dem igen. 
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Nu har jeg læst indlæg og svarene, og der en side af sagen som ikke nævnes. nemlig at køber HAR fået pakken og at du pålægges at tilbagebetale uden dokumentation for at køber virkelig ikke har modtaget pakken.
Du kan være 100% sikker på at modtager ikke har fået pakken, for SÅ mange gange glemmer de ikke at scanne pakken...

Men lad os nu rent hypotetisk sige at modtager har fået pakken som aldrig er blevet scannet (posthus,fordeling og udlevering), hvordan skulle den person kunne bevise noget som helst?

Hvordan kan du dokumentere for en pakke du ikke har modtaget???
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Du kan være 100% sikker på at modtager ikke har fået pakken, for SÅ mange gange glemmer de ikke at scanne pakken...

Men lad os nu rent hypotetisk sige at modtager har fået pakken som aldrig er blevet scannet (posthus,fordeling og udlevering), hvordan skulle den person kunne bevise noget som helst?


I sådan et tilfælde har sælger indleveret pakken og fået en kvittering med et track& trace nummer. Postdanmark har ingen kvittering på at de har udleveret pakken til køber, ergo må de betale erstatning for den pakke der er "forsvundet"..

Der er kun to mulige udfand af sagen:

1) Postdanmark finder pakken bag en reol, skanner den og sender den over til køber hvor de får en underskrift på at pakken er leveret.

2) Postdanmark finder ikke pakken og må efter et par uger opgive at lede. Sælger vifter med kvitteringen med track&trace nummeret og får udbetalt erstatning for den forsvundne pakke. Sælger betaler køber tilbage med erstatningsbeløbet.

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Hvordan kan du dokumentere for en pakke du ikke har modtaget???


Lige pt. er det postdanmark der skal dokumentere at de har udleveret pakken, sælger kan dokumentere at den er indleveret og køber har ikke brug for at dokumentere noget som helst.
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Du kan være 100% sikker på at modtager ikke har fået pakken, for SÅ mange gange glemmer de ikke at scanne pakken...

Men lad os nu rent hypotetisk sige at modtager har fået pakken som aldrig er blevet scannet (posthus,fordeling og udlevering), hvordan skulle den person kunne bevise noget som helst?


I sådan et tilfælde har sælger indleveret pakken og fået en kvittering med et track& trace nummer. Postdanmark har ingen kvittering på at de har udleveret pakken til køber, ergo må de betale erstatning for den pakke der er "forsvundet"..

Der er kun to mulige udfand af sagen:

1) Postdanmark finder pakken bag en reol, skanner den og sender den over til køber hvor de får en underskrift på at pakken er leveret.

2) Postdanmark finder ikke pakken og må efter et par uger opgive at lede. Sælger vifter med kvitteringen med track&trace nummeret og får udbetalt erstatning for den forsvundne pakke. Sælger betaler køber tilbage med erstatningsbeløbet.

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Hvordan kan du dokumentere for en pakke du ikke har modtaget???


Lige pt. er det postdanmark der skal dokumentere at de har udleveret pakken, sælger kan dokumentere at den er indleveret og køber har ikke brug for at dokumentere noget som helst.
Prøv nu at læse det indlæg jeg quotede! Dead
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 19:05
Det her får mig til at tænke på at man ved handler ofte glemmer en ting lidt for sin egen sikkerhed ved salg over nettet, normalt sender man jo den originale kvittering osv., men hvor mange gemmer lige en kopi af den originale kvittering så man overfor postDK kan dokumentere hvad varen er værd?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu