Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
tommykjensen
Bruger
Oprettet: 26-December-2009
Status: Offline
Point: 76
|
Sendt: 21-November-2010 kl. 12:05 |
confused skrev:
tommykjensen skrev:
db89 skrev:
Det her får mig til at tænke på at man ved handler ofte glemmer en ting lidt for sin egen sikkerhed ved salg over nettet, normalt sender man jo den originale kvittering osv., men hvor mange gemmer lige en kopi af den originale kvittering så man overfor postDK kan dokumentere hvad varen er værd? |
Når jeg sælger noget brugt så får køber aldrig original kvittering, han får en kopi og jeg beholder originalen. Som oftest fordi der er andre ting på kvitteringen som jeg ikke sælger. Kan køber ikke acceptere kun at få en kopi så må køber finde en anden at handle hos. |
Det var da en underlig form for logik - hvis du dermed ikke mener at en kopi af kvitteringen, er lige så dækkende som originalen, stiller du jo med vilje køber i en ringere situation.
Men ok - som du selv siger, kan man jo så bare lade være med at handle med dig ![LOL LOL](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley36.gif) |
Jeg skrev faktisk ikke noget om at jeg mener original er mere dækkende end kopien! Det er din tolkning ;-)
Hvis kvitteringen gælder for mere end een vare kan jeg absolut ikke se hvorfor jeg skulle give en køber den originale kvittering. Til dato er der ingen købere der har haft indvendinger mod dette.
|
Tommy Jensen
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 21-November-2010 kl. 12:10 |
Læg mærke til at jeg kun tolker udfra dine egne handlinger - men hvis du mener jeg tolker forkert, giver du jo bare køber originalen næste gang
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
tommykjensen
Bruger
|
Sendt: 21-November-2010 kl. 12:57 |
confused skrev:
Læg mærke til at jeg kun tolker udfra dine egne handlinger - men hvis du mener jeg tolker forkert, giver du jo bare køber originalen næste gang ![Big smile Big smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley4.gif) |
Du tolker forkert ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif) men det ændrer ikke noget på at jeg beholder original kvitteringer i fremtiden også.
Så det vil sige at hvis du har købt et lcd tv og en blu-ray samlet og du sælger blu-ray så får køber altså original kvitteringen for både tv og blu-ray?
|
Tommy Jensen
|
confused
Guld medlem
|
Sendt: 21-November-2010 kl. 13:07 |
Nu var det jo ikke mine holdninger det handlede om, men dine argumenter for at beholde en original kvittering fremfor en kopi.
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
tommykjensen
Bruger
|
Sendt: 21-November-2010 kl. 15:32 |
confused skrev:
Nu var det jo ikke mine holdninger det handlede om, men dine argumenter for at beholde en original kvittering fremfor en kopi. |
Tjaa men nu spurgte jeg jo dig om hvad du konkret ville gøre i en given situation. At du ikke vil svare kan jeg jo kun tolke som at du da også vil beholde original kvitteringen men du vil bare ikke være ved det
|
Tommy Jensen
|
confused
Guld medlem
|
Sendt: 21-November-2010 kl. 18:17 |
Som jeg har prøvet at forklare dig, er essensen hvor vidt man vil beholde den originale kvittering eller ej. Du vil altid beholde den originale, hvorfor du jo må tro at den giver en større sikkerhed. Dermed snyder du, i mine øjne, køberen.
Og så håber jeg at du udfra ovenstående sætning, kan regne ud hvor vidt jeg ville beholde originalen eller ej.
|
|
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2354
|
Sendt: 21-November-2010 kl. 20:08 |
confused skrev:
Som jeg har prøvet at forklare dig, er essensen hvor vidt man vil beholde den originale kvittering eller ej. Du vil altid beholde den originale, hvorfor du jo må tro at den giver en større sikkerhed. Dermed snyder du, i mine øjne, køberen.
Og så håber jeg at du udfra ovenstående sætning, kan regne ud hvor vidt jeg ville beholde originalen eller ej. |
Der er vel ikke noget ikke vejen for at tage en kopi af en kvittering. Jeg tvivler på at en forretning vil beklage sig over det. Snyd er det da ikke.
Har jeg købt noget i en forretning, hvor kvitteringen er kassestrimlen, (og dermed ikke er af typen der er skrevet ud af en printer), tager jeg også en kopi af den, da farven ofte forsvinder. Jeg har endda været ude for at butikken selv har lavet en kopi til mig eller i det mindste har opfordret mig til at tage en kopi. Jeg har 3 gange brugt en kopi af kvittering i reklamationssager uden at have hørt noget for det. 2 af gangene blev jeg endda rost for at have en kopi man rent faktisk kunne læse.
|
tommykjensen
Bruger
|
Sendt: 22-November-2010 kl. 12:42 |
confused skrev:
Dermed snyder du, i mine øjne, køberen. |
Hvordan det ? Du siger jo at kopien er lige så god som originalen.
|
Tommy Jensen
|
confused
Guld medlem
|
Sendt: 22-November-2010 kl. 12:46 |
tommykjensen skrev:
confused skrev:
Dermed snyder du, i mine øjne, køberen. |
Hvordan det ? Du siger jo at kopien er lige så god som originalen.
|
Nej, det er lige netop det jeg IKKE siger - men du må jo synes originalen er mere værd end kopien, når du insisterer på at beholde denne ?
|
|
zeroXTC
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2009
Point: 813
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 17:58 |
Jeg må tage hatten af for postdks kundeservice denne gang. Sagen er nu afviklet og de erstatter pakken. Hele processen har taget en 2-3 uger, hvilket faktisk ikke er så slemt. Jeg troede der ville gå længere tid! Men det er løst så både køber og sælger er glade igen :).
|
Pioneer KRP-500A Pioneer BDP-320
|
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 18:08 |
|
zeroXTC
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2009
Point: 813
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 18:15 |
De spurgte både mig (sælger) og køber hvad den indeholdte. De spørg efter en kvittering, som jeg heldigvis havde en kopi af på min mail. Hvis det hele stemmer overens, så skulle det bare være det :) De dækker kun op til 4800 kroner, men mindre den var forsikret yderligere :)
|
Pioneer KRP-500A Pioneer BDP-320
|