|
PAL og høj-opløsnings tv |
Besvar | Side <12345 6> |
Forfatter | ||
Tape Connection
Branche Medlem Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
Sendt: 06-Juni-2006 kl. 20:59 | |
Ups, jeg er langsom i dag... |
||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 06-Juni-2006 kl. 21:10 | |
Jeg er såmænd endnu langsommere - har aldrig hørt om SED før Så det var ikke en henvisning til at SED eller nogen bestem holdning om paneltyper, blot et dybt naivt ønske om et TV med den almindelige CRT teknologis billedmæssige fordele, parret med mulighed for at inputte HD materiale, og en beskeden fysisk dybde - da jeg stadig ikke kan finde et LCD jeg kan holde ud at kigge på.
Redigeret af spawn - 06-Juni-2006 kl. 21:21 |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
Tape Connection
Branche Medlem Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
Sendt: 06-Juni-2006 kl. 21:23 | |
SED er i teorien netop dét. MEN - problemet med dét billede du ser på LCD er - i de bedste modellers tilfælde - sandsynligvis slet ikke panelet, men måden panelet bruges på. Det drejer sig derfor ikke om at vente på "det perfekte tv" (det kommer alligevel aldrig), eller om at vente på at en bestemt teknologi giver dig dét du ønsker. Det drejer sig om at finde det kvalitetsmæssigt rigtige tv, og formentligt også at indse at dét at købe et fladskærms-tv indebærer en del mere end at købe en bestemt model og sætte strøm til. Hvadenten man kan lide det eller ej, så kræver moderne tv en hel del af brugeren - eller installatøren, hvis brugeren er klog nok til at betale sig fra det - for at få et ordentligt billede. Er det for dårligt? Tja, måske - men det er sådan det er. Det diskuteres på kryds og tværs om tv'et skal have 6 eller 8 ms responstid, 1024 eller 1366 pixels, 4 eller 8 milliarder farver osv osv - men hvor er tråden der diskuterer hvilken forhandler der er i stand til at levere dig det bedste billede? Når du engang køber et nyt tv, så kan det gøre en ganske væsentlig forskel hvor og hvordan du vælger at købe den. Desværre er det kun folk som mig - dvs. sælgere der tjener penge på det - der bruger energi på at fortælle folk at forhandleren har mindst lige så meget indflydelse på dét billede man får derhjemme, som hvilket stykke hardware du ender med at købe. Det betyder så at en hel del forbrugere tror det er noget vi finder på for at tjene flere penge. |
||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||
jdg1
Bruger Oprettet: 03-Juni-2006 Status: Offline Point: 135 |
Sendt: 06-Juni-2006 kl. 21:49 | |
Hehe, ringer til kallibratøren |
||
Tape Connection
Sendt: 06-Juni-2006 kl. 21:54 | |
Næmli' ja! Men det kræver dog stadig at producenten af tv'et tænker sig lidt om. |
||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||
jdg1
Sendt: 06-Juni-2006 kl. 21:57 | |
Så, nu tror jeg, at jeg er uenig med dig igen En anden ret stor forskel mellem SD og HD materiale (altså det gode af slagsen) er komprimeringen!! Noget af det første der slog mig, da jeg satte min HD-DVD afspiller til mit setup var den totale mangel på komprimerings-artifacts! Hvilket er noget stort set ingen dvd-film kan sige sig fri for (eller dårligt HD-materiale).
|
||
jdg1
Sendt: 06-Juni-2006 kl. 22:00 | |
Havde besøg af HTP for et par uger siden. Resultatet er en farvetemperatur på 6504 K og en perfekt gammakurve (lige på nær 10 % IRE og 20 % IRE - her var det dog kalibreringsudstyret der satte begrænsningen.) |
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 06-Juni-2006 kl. 22:08 | |
Jeg går ud fra at man kan se tydelig forskel på et Samsung LCD TV med ISF kalibrering i forhold til et ditto out of the box? Hvis forhandleren har begge TV stående, kan forbrugeren selv afgøre om kalibreringen er pengene værd. Jeg synes egentligt ikke at man som forbruger overrendes af forhandlere, som fortæller at et nyindkøbt TV skal kalibreres (sidebemærkning: mange forhandlere kunne med fordel starte med at kalibrere eller bare justere deres demo modeller...). Og hvis der virkelig kom en stor efterspørgsel efter ISF kalibrering af TV (lad os bare sige 5% af alle solgte TV), ville forhandlerne formentlig ret hurtigt få et kapacitetsproblem. Jeg går ud fra at ISF kalibrering er en manuel proces, som kan være relativt tidskrævende. Læsning af diverse udenlanske fora har dog givet mit det indtryk, at det er mere almindeligt at tilkøbe denne ekstra service uden for Danmarks grænser. Så mon ikke efterspørgslen i Danmark kommer på et tidspunkt? |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 06-Juni-2006 kl. 22:10 | |
HTP = ? |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
Tape Connection
Sendt: 06-Juni-2006 kl. 22:10 | |
Forhandler/importør af high-end AV-udstyr: www.htp.dk |
||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||
Tape Connection
Sendt: 06-Juni-2006 kl. 22:12 | |
Jep, Claus er en dygtig mand. En lille detalje dog: Farvebalancen kan godt være skæv selv om farvetemperaturen er 6500 kelvin. Ikke at du skal være nervøs for at Claus ikke har 112% styr på dét, bare lige for at påpege at farvetemperatur ikke siger alt. |
||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||
jdg1
Sendt: 06-Juni-2006 kl. 22:16 | |
Han var ualmindelig omhyggelig, så jeg tror at der er styr på det Plus, så vidt jeg husker, så kunne softwaren også bruges til at regulere balancen. (Cutoff og gain for R,G,B kan justeres særskilt i service-menuen på PHD8 skærmen). Han kommer i øvrigt snart igen med noget helt tungt (og nyt) udstyr, så vi lige kan få helt styr på gammakurven i de lave IRE's Redigeret af jdg1 - 06-Juni-2006 kl. 22:22 |
||
Besvar | Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |