recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pan DX900 eller LG OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pan DX900 eller LG OLED

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pan DX900 eller LG OLED
    Sendt: 18-Februar-2016 kl. 11:54
Jeg overvejer om jeg skal købe mig et nyt TV, lige nu vil mit valg ligge på et Panasonic DX900 eller det kommende LG OLED begge i 65"

Hvad siger panelet! Giver det mening at vente på det nye LG OLED?

Desværre er skærme større end 65" enten ikke til at betale eller også er billede elendigt jeg kunne sagtens have en 85" hængende og projektor er jeg ikke lige til.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 12:22
Mja, jeg ville jo nok smutte ud og kigge på herlighederne. DX900 er nok ikke tilgængelig endnu.

Selv valgte jeg jo et 65CX800E (og det har jeg bestemt ikke fortrudt), og det skyldes at jeg ikke mener, at OLED er helt klar endnu. Der er stadig en del hurdles såsom motion failures, faren for skærmindbrænding m.v. Desuden mener jeg på en eller anden led, at OLED giver mig et noget for kunstigt billede - måske næsten for flot.

Omvendt kan du risikere at dit LED kan have banding/clouding. Jeg har dog ingen af delene. Jeg ville her nok lave en returaftale med forhandleren, hvis du oplever de nævnte billedefejl. Indstillinerne betyder nærmest enormt for hvad du måtte opleve af billede fejl.  Og sortniveauet her er helt okay, målt til 0.029 - men kan naturligvis ikke matche et OLED.

Pøj pøj med valget, og æh...... mon ikke et DX900 bliver bedre end mit "Gamle CX800E, i det mindste har det nye DX900 over 500 zones i bagbelysningen, hvor mit har 30. Det skulle betyde en del for visningen af HDR billede. Smile


Redigeret af Hother - 18-Februar-2016 kl. 12:29
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 12:52
Hej Hother, har også en fornemmelse af at der går nogle år endnu før at OLED er på et fornuftig niveau uden for mange børnesygedomme, herunder motion failures. Jeg ser en del fodbold og motion failures kan jo ødelægge hele oplevelsen og man vil føle at man har spildt mere eller mindre 50k+ på et tv.

Sig mig lige, er det et udbredt problem med banding/clouding på et Panasonic led, og skal jeg forstå det således at man kan være heldig at få et Panasonic tv uden disse problemer?

Mon ikke DX900 65" er i butikkerne til marts til under 50K
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hej Hother, har også en fornemmelse af at der går nogle år endnu før at OLED er på et fornuftig niveau uden for mange børnesygedomme, herunder motion failures. Jeg ser en del fodbold og motion failures kan jo ødelægge hele oplevelsen og man vil føle at man har spildt mere eller mindre 50k+ på et tv.

Sig mig lige, er det et udbredt problem med banding/clouding på et Panasonic led, og skal jeg forstå det således at man kan være heldig at få et Panasonic tv uden disse problemer?

Mon ikke DX900 65" er i butikkerne til marts til under 50K

Det er faktisk svært at svare på omkring udbredelsen af billedfejl. Ikke sådan at Panasonic har flere LED billedfejl end andre producenter. Jeg havde jo før mit nuværende 65CX800E et ditto i 55 tommer, og også her uden billedfejl. Jeg har ikke rigtigt kendskab til dem som jeg kender - og som har et CX800E, at de oplever billedfejl af betydning. Men udelukkes kan billedfejl ikke - derfor mit forslag og returret fra forhandleren.

Mit skud i tågen er jo, at pga. de flere bagbelysnings zoner på de nye DX900  - kan problevet være elimineret en hel del.

Hvis det går som det plejer med Panasonic og deres introduktion af nye modeller, så kommer 65DX900 nok ikke i handlen før efter sommerferien, but time will show. Mit eget 65CX800E kom ikke rigtigt i handlen før ultimo september.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 13:17
OLED er altså reference på samtlige seriøse testsites mht billede. Og AVForums har for nyligt testet LG's topmodel ,netop m fokus på de fejl der er rygtedes på nettet - og det meste skydes ned . Ingen teknologi er fejlfri ,men OLED er efter min bedste overbevisning meget længere end LCD var på samme tidspunkt . Jeg er selv fodboldfanatiker,og ville helt klart give OLED en chance hvis jeg stod med valget . Selvfølgelig med en returretsaftale . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

OLED er altså reference på samtlige seriøse testsites mht billede. Og AVForums har for nyligt testet LG's topmodel ,netop m fokus på de fejl der er rygtedes på nettet - og det meste skydes ned . Ingen teknologi er fejlfri ,men OLED er efter min bedste overbevisning meget længere end LCD var på samme tidspunkt . Jeg er selv fodboldfanatiker,og ville helt klart give OLED en chance hvis jeg stod med valget . Selvfølgelig med en returretsaftale . .

Jamen det er skønt hvis OLED er på vej med et mere fejlfrit produkt, omend det testede OLED af AVFORUMS dog stadig viste lidt småfejl her og der (banding, judder osv.). Men det scorede samlet set ikke højere end mit eget CX800E.... såvidt jeg husker detBig smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 13:36
Den største deal breaker ved oled, må være, at man skal leve med skrækken for indbrænding af logoer osv.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 14:18
Det med fejlene, var ikke kun rygter. Der var flere ejere der havde beklaget sig på avforums.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 16:45
OLED er ikke, og bliver aldrig fejlfri . Spørgsmålet er om OLED med de nuværende issues trods alt ikke gør TV' et til en noget bedre oplevelse end det - også - fejlbefængte LCD det er oppe imod . En ting er helt sikkert iflg AVforums,AreaDVD.de,Flatpanels og HDTVtest.co.org, - og det er ,at overall billedet er synligt bedre på OLED end på et hvilket som helst LCD .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morteng Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 20:13
Håber ikke det gør noget jeg presser et indlæg ind her.

Men, hvilket prisleje tror i det er realistisk, at 65CX800 kommer ned i, inden det udfases? Når jeg kigger på pricerunner's prisudvikling, er det gået fra ca 35k til 22k nu - kan man forvente at det vil komme ned i ca. 15k?
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af morteng morteng skrev:

Håber ikke det gør noget jeg presser et indlæg ind her.

Men, hvilket prisleje tror i det er realistisk, at 65CX800 kommer ned i, inden det udfases? Når jeg kigger på pricerunner's prisudvikling, er det gået fra ca 35k til 22k nu - kan man forvente at det vil komme ned i ca. 15k?

Det er jo svært at spå om, men jeg tror ikke at prisen kommer ret meget længere ned. Men uanset hvad, så er 65CX800E et helt vidunderligt TV, og jeg regner bestemt ikke med at skifte til det nye DX900Smile

Man skal nok også være opmærksom på, at CX800E ikke produceres længere, og mon ikke snart de bliver svære at skaffe, jeg tror det - og specielt fordi at 65CX800E ikke ligger ret langt bagud i forhold til 65DX900E. Det er min bedste vurdering.


Redigeret af Hother - 23-Februar-2016 kl. 20:56
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Den største deal breaker ved oled, må være, at man skal leve med skrækken for indbrænding af logoer osv.

Der ville jeg nok spendere et par tusind på en tillægsforsikring som dækkede dette, evt. gennem ens indbo. Så kan man købe et OLED og bruge det fuldstændig som man ønsker, uden at bekymre sig om skrækken for burn-in. Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke gør dette. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu