recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pan DX900 eller LG OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pan DX900 eller LG OLED

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg hopper på OLED når jeg føler at teknologien er klar (ingen farer for rentension, burn-in og farver der ældes forskelligt).

LED har nået et punkt hvor det virkelig kan matche et OLED - lige med undtagelse af betragtningsvinkler.Smile



Enig!

Det er jo meget ligesom med plasma, super billede, men med fare for IR/burn-in.

Jeg syns det er meget forskelligt hvad folk skriver om det på de forskellige fora, men efter at have ejet et plasma-TV i nogle år er jeg ved at blive træt af at tage hensyn til om hvorvidt der lige er et statisk billede, kanal-logo eller sorte bjælker.

Billedet er virkelig smukt, men når man først får øje på en skygge af et TV3-logo på en lysblå himmel el.lign. er det distraherende og irriterende.



Hvorfor er du nervøs for det? Hvor gammelt er dit plasma? Har det nogle år på bagen, er det jo intet problem.
Jeg har haft 3 plasma, og har ALDRIG oplevet fastbrænding. Det ene havde i starten en smule retention (få minutter). Heller ikke den Nytårsaften, hvor TV'et stod på TV3 i 9+ timer, oplevede jeg problemer.

M.v.h.


Jeg har et Panasonic VT50 fra 2012 og oplever meget ofte image retention.

Der kommer striber i bunden af billedet hvor underteksterne er, kanal-logoer hvis de har været på skærmen i et par timer og menu-ikoner fra ofte brugte afspillere, som f.eks. Chromecast og min blu-ray afspiller.

Som regel er det meste væk efter nogle timer, men jeg har haft meget genstridige "skygger".

Dog har jeg ikke været ude for at der er decideret burn-in, jeg har kunnet fjerne det med "rullebjælken" over nogle nætter.

Det er selvfølgelig også et spørgsmål om hvor sart man er og hvorvidt man lægger mærke til det.

Min bedre halvdel ser det ikke medmindre jeg gør opmærksom på det og jeg ser selv kun de fleste tilfælde på lyse baggrunde el.lign.

Jeg syntes det skæmmer billedet og er en irriterende bekymring at have i baghovedet når man egentlig bare burde slappe af og nyde det gode billede.


Jeg har det samme tv og oplever det samme desværre. Mit oppo logo giver retention med det samme. Nægter at tro på, at de nye OLED kan være værre på dette område. VT50 er storslem med hensyn til modstandsdygtig retention og tendens til burn in.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 16:51
Plasma TV tog et skridt mod det værre mht, retention da man fik til 3D, hvilket skyldtes, at der skulle mere knald på lyset. Man kunne - i værste tilfælde - forestille sig, at HDR gjorde det samme for OLED fordi der skal så meget mere knald på lyset for at leve op til de nye HDR specs. Der er blot så forsvindende lidt materiale i HDR, at det næsten ikke kan testes for alm. signaler vil ikke nå de samme peakniveauer.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 17:31
Citat: Torben Rasmussen

"Plasma TV tog et skridt mod det værre mht, retention da man fik til 3D, hvilket skyldtes, at der skulle mere knald på lyset."


Det har mit Panasonic VT60 i hvert fald noteret sig i og med, at der er lidt burn-in i de to hjørner i venstre side fra DR-logoerne.

Heldigvis lægger jeg ikke mærke til det i hverdagen, medmindre jeg kigger efter det i lyse scener.

Ærgerligt at det i særlig grad kom med 3D. På mit forrige plasma fra G30-serien uden 3D var der ingen problemer overhovedet.

Mvh. Jørgensen


Redigeret af Jørgensen - 29-Februar-2016 kl. 17:32
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 17:40
Personligt har jeg det sådan, at TV i dag, er tilstrækkeligt lysstærke. Jeg kan ikke se, hvad HDR skal til for? Jeg har ikke behov for at sidde og mimre med øjnene, når jeg ser en film. Tværtimod vil jeg finde det irriterende. De billeder jeg har set, af HDR kontra ikke-HDR, gør i mine kun, at billedet bliver kunstigt at se på....

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Personligt har jeg det sådan, at TV i dag, er tilstrækkeligt lysstærke. Jeg kan ikke se, hvad HDR skal til for? Jeg har ikke behov for at sidde og mimre med øjnene, når jeg ser en film. Tværtimod vil jeg finde det irriterende. De billeder jeg har set, af HDR kontra ikke-HDR, gør i mine kun, at billedet bliver kunstigt at se på....

M.v.h.

Min oplevelse hos alt for mange er jo, at på f.eks. UHD TV bruger man alt for meget bagbelysning. Mit eget 65CX800E er indstillet til "18", og andre jeg har set er helt oppe på "40" og mere.

Mit eget TV  - og såmænd også mit forgående, er af flere blevet rost for at fremstå ganske "Plasma-like" rent billedmæssigt.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvordan det?

Nu kan jeg jo kun tale med sikkerhed for hvad jeg selv repræsenterer, men vi kalder da bullshit på de fleste af producenternes opreklamerede "nyheder". Senest buede skærme, men bedste eksempel har nok været "LED TV". Og det bemærker jeg da i øvrigt, at mange andre "uafhængige testsites" ligeledes gjorde/gør.

Forstå mig ret...

Hvis der ikke var så meget hype om ny teknologi, så var der nok heller ikke så mange som gad besøge testsites.

Uden at vide det, så vil jeg gætte på at de tests i har som involverer ny (hypet) teknologi, også er dem der bliver læst mest.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvordan det?

Nu kan jeg jo kun tale med sikkerhed for hvad jeg selv repræsenterer, men vi kalder da bullshit på de fleste af producenternes opreklamerede "nyheder". Senest buede skærme, men bedste eksempel har nok været "LED TV". Og det bemærker jeg da i øvrigt, at mange andre "uafhængige testsites" ligeledes gjorde/gør.


Forstå mig ret...

Hvis der ikke var så meget hype om ny teknologi, så var der nok heller ikke så mange som gad besøge testsites.

Uden at vide det, så vil jeg gætte på at de tests i har som involverer ny (hypet) teknologi, også er dem der bliver læst mest.


hmmm...jeg kan ikke helt forstå hvad du mener..?....eller sagt på anden måde, så synes jeg at du vrøvler...

NATURLIGVIS er det artikler som involverer ny teknologi, der har størst læser-interesse!
- hvem vil læse artikler og test der handler om gammel teknologi ???...f.eks. at nu er der udsendt film på VHS i STEREO ? ;)



Redigeret af JesA - 01-Marts-2016 kl. 15:37
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 16:04
- og lige præcis mht OLED, så synes jeg jo at branchen - ellere rettere sagt de producenter som ikke er resourcestærke nok pt prøver at snakke teknologien "ned" . Og i stedet flytte focus over på nits,quantomdot osv osv - i frygt for at erkende , at både nutid og fremtid tilhører OLED .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- og lige præcis mht OLED, så synes jeg jo at branchen - ellere rettere sagt de producenter som ikke er resourcestærke nok pt prøver at snakke teknologien "ned" . Og i stedet flytte focus over på nits,quantomdot osv osv - i frygt for at erkende , at både nutid og fremtid tilhører OLED .


Helt enig!
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- og lige præcis mht OLED, så synes jeg jo at branchen - ellere rettere sagt de producenter som ikke er resourcestærke nok pt prøver at snakke teknologien "ned" . Og i stedet flytte focus over på nits,quantomdot osv osv - i frygt for at erkende , at både nutid og fremtid tilhører OLED .


Også helt enig,

Jeg synes at det er imponerende at mange bruger, her inde, prøver at overbevise sig selv om at OLED ikke er klar.

Bare noget så simpelt som betragtningsvinkler kan en LED skærm ikke klare.
Get HIFI or die trying c",
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zaragon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 19:04
... det er en noget utaknemmelig debat - kylling eller kalkun? - whisky eller gin? Det er næsten sådan, mange ser det stillet op. Nogle vil have en sangstemme "rough og direkte", andre en "digitalt manipuleret, pudset og poleret". 

Jeg har selv været igennem flere "menu'er" gennem mit nu snart lange liv - 56 somre (eller isvintre?), som man nu vælger at forholde sig.

Min rare morfar var biografdirektør, og jeg sad som barn og så alle nye, sjove tekniske tiltag i salen. Det samme gør sig gældende med teknik i hjemmet i dag - omend det er blevet dyrt at "følge med".... Teknikken udvikler sig næsten fra dag til dag, og der vil altid være nogle, der "hepper", og nogle der "buh'er".

Vi står overfor en tid, hvor der anvendes alverdens "tricks" for at "flå os".... reklamebranchen har vist aldrig haft bedre vilkår, siden vi gennem TV2 fik "USA-feber" af reklamer. Det har ændret danskerne for altid - det er vist helt sikkert.

For TV betyder det nye muligheder... nye farvespektre - nye teknologier - alt bliver muligt. Således også det tv, som hr. og fru Jensen slæber med sig hjem fra udsalg hos f.eks. BILKA. Ja, ja, nu er det her forum jo ikke lige netop for hr. og fru Jensen, men alligevel... det drejer sig bare lidt om, at udviklingen går MEGET stærkt for vores (mindrekrævende?) forbrugere. Og alligevel... når jeg ser tilbage, så synes jeg ærlig talt, kvaliteten for det "smarte, flotte, prestigesymbol" tv, vi har i dag, FLATSCREEN, først NU begynder at tage fart! Det har taget næsten ÅRTIER, før vi fik ligeså god en farvegengivelse og behagelig synsoplevelse, som vi fik med de bedste CRT-tv'er. Det er rigtig ærgerligt!

MEN - man skal jo se FREM, og -som de skiftende regeringer-, ikke lære af forrige teknikkers fejlslagne kampagnerEmbarrassed.

Når alt dette er sagt, så vil jeg vove pelsen og sige, at jeg helt bestemt tror, OLED har den p.t. bedste fremtid... hvem af os er "vismænd"? Nej, heller ikke jeg. Men jeg er heller ikke IMAM, og tror "Den Hellige Graal er vel begravet" (joke, naturligvis!LOL).

Jeg har på det seneste haft LG 980 først (tilbagesendt pga. fejl), og sidenhen LG 970, (identisk, men uden de små højttalere, dog med indbyggede "hjælpe-atletiker-højttalere", som jeg er ret beset tilfreds med. Derfor blev det også til 2 af samme type, da prisen var okay. 55". Buet, ja, senza problema, stort farvespektrum, ikke 4K, men med et utroligt potentiale (udover rædsomme reflektioner i dagslys). Aftenoplevelsen er fantastisk, når filmen er "rigtigt sendt" (CD Sat), og jeg har gennem godt 1½ år ikke haft eet eneste moment, hvor jeg har set burn-in. - Det var ikke helt nemt at "finde de rigtige indstillinger", og jeg har nok også valgt at gøre det bare LIDT mere kolorit og varmt end jeg ellers ville, men det kan tv'et sagtens trække, og jeg sidder stadig og bli'r imponeret! 

Min erfaring -hvad den så måtte være værd-, fortæller mig dagligt, at det her, det er "fremtiden"... hvor længe, den så varer....Smile

Jeg håber, mit nok lange indlæg her, bliver forstået... bare lidt... 
-z-
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvordan det?

Nu kan jeg jo kun tale med sikkerhed for hvad jeg selv repræsenterer, men vi kalder da bullshit på de fleste af producenternes opreklamerede "nyheder". Senest buede skærme, men bedste eksempel har nok været "LED TV". Og det bemærker jeg da i øvrigt, at mange andre "uafhængige testsites" ligeledes gjorde/gør.


Forstå mig ret...

Hvis der ikke var så meget hype om ny teknologi, så var der nok heller ikke så mange som gad besøge testsites.

Uden at vide det, så vil jeg gætte på at de tests i har som involverer ny (hypet) teknologi, også er dem der bliver læst mest.


hmmm...jeg kan ikke helt forstå hvad du mener..?....eller sagt på anden måde, så synes jeg at du vrøvler...

NATURLIGVIS er det artikler som involverer ny teknologi, der har størst læser-interesse!
- hvem vil læse artikler og test der handler om gammel teknologi ???...f.eks. at nu er der udsendt film på VHS i STEREO ? ;)


Det var ikke dig jeg svarede, så det er helt OK hvis du ikke forstår det..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu