recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pana V10 - buzz/blæser støj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpana V10 - buzz/blæser støj

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2007
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 09:22
Tillykke med din nye fladskærm, Rasmusdc

Mht. sortniveauet nævner flere anmeldere også, at V10'eren ikke er så god på dette punkt modsat G15 og G10. Dette forhold finder jeg interessant, idet panalet på V10 og G15 skulle være nøjagtige ens.
Måske nogen "derude" kan afklare dette forhold?!
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 09:38
Ja det er Fan noise der er virkelig frustrende, håber jeg vænner mig til det, da den ikke har problemer med BUZZ.

Men selv med lyd, så har den, en meget dyb summen, og jeg hæfter mig konstant i det. vi har en meget stille lejlighed, så ja det er lettere at høre.

Men skulle jeg vælge om i dag, så skulle jeg have fulgt min mavefølelse og ikke gået til plasma, har altid haft forbehold mod buzz, viste dog ikke det var blæser larmen der skulle irritere mig, har desværre ikke retur ret, og bemærkede også blæserne i butikken på deres 50" sample. det er nok til at jeg ikke rigtigt bryder mig om den. og det er synd for alt andet er top notch.

G10 har i mine øjne et lige så dårligt sort niveau. jeg har leget lidt med G10 V10 og B650.. JA Plasma har bedre billede end LCD. MEN sortniveau er de altså ikke CLASS leading. kan få samme hvis ikke bedre sortniveau ud af B650.

to grunde til dette, B650 i mørke kan også levere 0.03 og ved side by side, så ser den mørkere ud i et totalt mørkt rum, dog med lidt uniformitet i baggrundsbelysning.

Men i dagslys så bliver V10 straffet af sit panel. (da sammy´en har et DYBT sort panel hvor V10 har et gråt panel)

Synes ikke sortniveauet på G10 vs V10 er stort forskelligt. og ville ALDRIG kunne leve med en pioneer, da jeg endnu ikke har oplevet en uden den har buzzing, og har så mange mates der sværger til Pioneers, dog ikke alle der har den sidste generation der er alt tilbage fra den gamle 43" til de nyere 428 og 5090 (nu kan jeg ikke alle numre) dog KRP 500 eller den der monitor mode ting, den var bedre end mange af de andre.

Redigeret af Rasmusdc - 05-December-2009 kl. 09:40
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 09:58
Kan din nye skærm være fejlbehæftet, Rasmusdc?

Jeg har fundet følgende kommentar på www.flatpanels.dk som kommer fra selveste P&P Radio i Århus:

G10: blæserne sider i den øverste bue og blæse skråt op bag tvet, og kan svag høres i et "tomt" rum, hvis der ingen lyd kommer ud af højttalerne.

G15/V10: har smalt bagbeklædning (kun ca. 5cm tyk i toppen, her er blæserne også monteret og blæser ind i væggen, og herfra ikke kan høre ude i rummet

Kunne være at det var en bytter?!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 10:14
Ja, en B650 kunne da godt være løsningen. Dog hører og ser jeg far flere brugere og anmeldere, at det gode sortniveau på LCD mister sin værdi ligeså snart du begynder at bevæge dig ud til siden (læs: ikke sidder lige for). Nuvel, nu kender jeg naturligvis ikke din indretning ...

Har du prøvet af kalibrere V10'eren - eller benytte de indstillinger som Rasmus fra ww.flatpanels.dk anbefaler?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 10:22

tror desværre ikke det er en bytter, den 50" de havde i hifiklubben havde også den dybe summen. og han havde slukket ALT udstyr.

Jeg går lige ned og lytter til deres i dag, om den er lige så slem, mener heller ikke den var så slem. men det er sgu svært at sammenligne, havde samme problem med min projekter, lyder også SLEM i min lejlighed, men var ikke slem i butikken. men har haft samme projekter et andet sted, der var den ikke slem.

tror også det er noget med bare vægge, tilbagekastning af lyd, og sådan. (har rå pudset vægge i hele huset, højt til puds loft og trægulve, og meget bare vægge, selvom det er en svag lyd så er der meget tilbagekastning.

men er der blæser problemer, så kan det jo altid løses, har ikke retur ret i butikken, men har kanon service, så kan altid få den reppet hvis der er problemer.

Håber ikke det bliver så slemt at jeg kun ender med at bruge 40" M86 + Projektor.

Men det er MIG der er pendantisk, tror altså ikke det er produktet det er galt med, men bliver jo nød at eje noget jeg er tilfreds med.

der er 4x80mm der rotere, og det vil ALTID afgive støj.. måske hvis den kommer op og hænge det hjælper.

Men det lyder lidt som et stormvejr bagved skærmen. 

Larmen er lidt som hvis jeg tænder min EMHÆTTE på laveste trin ude i køkkenet, og sætter mig ind i stuen, der er en del vinkler og en gang imellem os og køkkenet, så man kan ane den der emhætte lyd i baggrunden. SAMME støj.

eller de der rør man transportere luft i butikker og sådan noget, de har også sådan en dyb summen i et roligt rum. men det er jo en støj som burde kunne falde tilbage i baggrunden.

lyden skal op på 10 på de interne højtalere, så overdøver den. ved 9 og under så kan jeg fra sofaen (3.4meter væk) identificere lyden. hvis jeg lytter efter den summen.

Redigeret af Rasmusdc - 05-December-2009 kl. 10:27
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 10:41
Jeg har også læst og hørt en del om buzz, og da jeg skulle vælge, også oplevet det på alle de plasma´er jeg havde med hjemme eller der stod hos venner og bekendte.

Min oplevelse, og deraf følgende konklusion, blev at det har alle plasma´er, og ingen er værre end andre, men det kan variere fra model til model.

Mit valg blev en pio 5090, og det har jeg ikke fortrudt et sekund. Min har midtfor skærmen en smule buzz ved lyse billeder og lav lyd, som jeg ikke lægger mærke til længere (og som min kæreste aldrig har bemærket). Min lillebror har også en pio 5090 som praktisk talt er buzzfri, og det skal siges, at vi har testet det intenst.

Min lillebror havde også en pana med hjemme som havde lige så "meget/lidt" buzz som min, men den røg retur pga. blæserstøjen. 

Jeg har også set flere venner og bekendtes plasma´er (mest pio og pana), hvor flere af ejerne sagde, at det havde deres skærme i hvert fald ikke, men hvor jeg kunne spotte det med det samme, så det er også meget med hvor meget man fokuserer på det.

Nu nyder jeg bare at jeg har et af markedets bedste billeder, og lægger kun mærke til det hvis jeg først "søger" efter lyden (altså skruer ned, finder lyse billeder og lytter efter).

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 11:17
Ud fra din "emhætte" beskrivelse lyder det som en bytter. Der har tidligere været produktionsfejl ved Pana's fladskærme, og jeg har kendskab til, at andre har fået byttet deres skærme grundet støjgener fra blæserne.

Din indretning har også meget af sige. Jo flere bløde ting (gulvtæpper, stofsofa, gardiner etc.) du har i din indretning, jo mere vil støjen blive optaget. Modsat forstærkes støjgener.

At sætte den helt ind til væggen tror jeg ikke er løsningen. Det vil blot forstærke "støjen", idet denne bliver kastet direkte ind på væggen.

Jeg har selv et ældre Pana (PX60) med 3 blæsere. De kører livligt og jeg kunne i starten - for ca. 3 år siden - i den grad høre dem. Det kan jeg nu ikke længere, og jeg sidder 2,5 meter fra skærmen. I så fald skal jeg om bag skærmen, - og her sidder jeg normalt ikke. Om det er blæsernes "indkøring" eller hvorvidt min hørelse er blevet ringere de seneste 3 år, - ja, det må stå i det uvisse ...
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Og de pioneers plasma jeg havde inden for døren, var frusterende ringe, da støjen fulgte billedet, så der var aldrig en ensartet tone, vil helst ikke risikere dette.

Frustrerende ringe? - Ja, buzzing følger billedet, da der IKKE er nogen blæser i det.

Du nævner heller ikke at kunne høre det med lyden på normalt niveau? - Jeg skal over til mit før jeg kan høre det. Det lyder ikke som om du har testet det på et pragteksemplar, da jeg overhovedet ikke har problemer med støj fra min Pio, men snarere fra min PS3 og min effektforstærker, som har trafostøj som forplanter sig i kabinettet.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 15:05
Ja... frusterende ringe.. som jeg har nævnt flere gange før så står jeg 100% bag Pioneers billede og design, men den trafostøj jeg hørte på pioneer var enorm, som at have tinitus, bare at den ikke var konstant.

det var mere skrigen end brummen, den type panaonic har er bare sådan en kintren som fra en barber maskine, dog så lav at det man går fra bagsiden til forsiden på skærmen fjerner den.

men den er mere konstant.. jeg synes kun jeg kan ændre pitch af trafostøjen ved at skifte fra THX til Dynamisk, fatter dog ikke at der er en minimal smule i THX men ingen trafostøj i Normal, da den er VÆSENTLIGT stærkere...

Men som sagt ikke Trafo støj der irrieretere mig.

50V10 i butikken har præcist samme mængde støj. Tror det bare er mig der ikke er en plasma mand. men som sagt har købt tv´et har ikke retur ret, og billedet er FANTASTISK. jeg må vænne mig til det.

Det er bare en ny lyd i et nyt rum.. men vil da stadig tage lidt rundt og sikre mig at min V10 er ok.

skal siges min kæreste kan IKKE høre det, og en god mate synes i forhold til de plasma han havde haft at det var en dejlig DYB lyd, han skulle også stå med muted lyd og tænd og sluk før han opdagede den.

så som sagt jeg er kritisk, og jeg ved det er noget pis. men må acceptere at jeg har det sådan. også derfor jeg købte mine M86 dengang, de var lydløse, og havde et okay billede kontra PV60(som jeg er glad for jeg IKKE købte pga purple snakes og den underlige opløsning) og Pioneer, som jeg havde en del hjemme af med HIGHPITCH whine. men det var sådan min kæreste ikke ville være i stuen når de var tændt, og fona synes også det var ekstremt, men pioneer blev ved med at afvise at det var udenfor tolerancer.

Men som sagt. FANTASTISK billede. og kan godt lide designet.

EDIT : har også tjekket diverse forummer ud.. Panasonic siger at blæserstøj der kan høres ved volumen trin over 15-20 stykker er en defekt. men i et stille rum/ stille passager, er godkendt. og gider ikke jagte rundt med et service organ pga. mine personlige "defekter"

Redigeret af Rasmusdc - 05-December-2009 kl. 15:09
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 15:13
Som sagt, ingen trafostøj fra mit.. og jeg er meget irritabel overfor støj.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 15:20
anima: super lækkert og tror da 100% på dig. også derfor jeg forsøgte med 3 pioneer sets inden jeg gav op.

det var nok bare pioneers udmelding om at det var acceptabel med den helt abnorme trafo støj de 3 sets havde + der var ikke forskel i karakteristik på nogle af dem, SAMME støj. der gjorde jeg aldrig turde Pioneer igen, og som sagt oplever det hos hoveddelen af dem jeg kender med pioneers.

dog har jeg en med den monitor udgave, som intet har. fantastisk skærm. tilbød også at købe den brugt af ham til fuld pris, så jeg var 100% sikker på hvad jeg fik.

synes også når man hører fra dem jeg kender der ejer, at de feks. ikke ser tv i rolig aften, da det kan være irriterende, samt de kører altid med belysning sat EFTER støj, ergo man køber et TV pga billedet. og så ødelægger man billedet for at slippe for støj, det gjorde nok jeg mistede lysten.

og så faldt jeg over V10 til en fornuftig pris i Hifiklubben, og fuck da det. 10k bliver jeg træt af den, så kan jeg nok finde en køber til en 7-8k så har det kostet lidt penge, værre er den ikke.

Redigeret af Rasmusdc - 05-December-2009 kl. 15:22
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 12:05
Hvis det bare havde været buzz, så havde jeg sagt slap af, og lad være med at lytte efter det, så går der ikke mere end en måneds tid, så hører du det ikke længere, sådan havde jeg det, og jeg var som sagt meget opmærksom på det (skruede op og ned hele tiden i starten).

Det er sikkert det samme med blæseren, dog ligger jeg stadig mærke til min relativt støjsvage computer selv efter 2 år, da det er en konstant og mere markant lyd.

Hvilken pioneer model var det, som du havde 3 styk med hjemme af?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu