Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
|
Sendt: 06-December-2009 kl. 12:11 |
det er et stykke tid siden..
Det er den der kom lige efter 43" mener det er 6 generation den hedder. 42" så ja det er et stykke tid siden jeg havde det. det var i konkurrence med M86 og PV60 så det er over 2 år siden..
Jeg ved godt tiderne har flyttet sig men både 428 og 5090 eller hvad den nu hedder, har jeg oplevet slem piven ved.
Det skal så siges, at jeg ser blæserstøjen som bedre end Trafo støj, har perfekt hørsel men har desværre også tinitus, så alle disse skrigetoner HADER jeg, da jeg det meste af tiden går og hører på sådan en lyd, pga. en tosse med et kanonslag for 16 år siden.
Men som sagt hørsel er testet perfekt, og har stadig de høje frekvensområder.
MEN.. jeg må sætte mig lidt tilbage og tage en slapper og acceptere støjen. projektoren i dag, bider jeg mig heller ikke fast i.
finder man ud af det er over et eller andet punkt for godkendt støj, så ringer jeg jo bare til panasonic så må de bytte tv´et
men den har ikke døde/stuck pixels, linebleed, judder eller andre V10 særheder. så som V10 model er den perfekt
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Rasmusdc
Guld medlem
|
Sendt: 06-December-2009 kl. 14:37 |
er det mig eller kan den indbyggede tuner ikke vise en odentlig guide? har dvb-c igang, og den viser fint hvad der er på nuværende kanal, men kan ikke hverken hente en guide frem, eller bladre rundt på kanalerne uden at skifte, hvor den viser hvad der er...
Tilføjelse.
der er en MASSE ting der er træls ved den skærm, kedelige menu´er elendig DVB-c tuner (fin nok billedmæssigt, men navigeringen + guide funktioner er næsten ikke eksisterende).
men efter at have set en simpel OB-FCK SD kamp på den, så DAMN .. bevægelser, skarphed og så videre. den leverer bare.. SKAL bare vænne mig til det støj, fordi billedet er suverænt og det vil jeg sgu ikke ofre.
Har været igennem 200 tråde i forummer, støj´en er godkendt også i manualen, tror ikke på der er sets der IKKE har det, har nu prøvehørt 8 sets i forretninger + 1 set hos en bekendt af et familie medlem. det er det samme hele vejen rundt. så gider ikke rode mere i det..
Andet end nyde billedet
Fatter brille af den får slag for skarphed på bluray. sad og så et par film på canal + HD da de havde låst op for den ved en fejl, det var ENORMT skarpt, også det jeg fodre den med fra WDTV.
Redigeret af Rasmusdc - 06-December-2009 kl. 23:28
|
Bigby
Bruger
Oprettet: 12-Oktober-2006
Point: 58
|
Sendt: 07-December-2009 kl. 02:45 |
Hej Rasmus. For at få adgang til guiden med DVB-C skal du resette til fabriksindstillinger og vælge Sverige som land. Du kan stadig vælge dansk som sprog. Men det er nødvendigt at genskabe favoritlisten og de andre indstillinger. Jeg var i tvivl om, hvorvidt det var besværet værd, men er nu blevet glad for tv-guiden - som fremkaldes med et tryk på GUIDE knappen. Du kan endda sortere, så du med et enkelt tryk får fremhævet alle film, børneprogrammer - eller hvad du nu leder efter.
mht støj: Min 50v10 har en dyb susen, som jeg næsten finder behagelig. hvis baggrunden bliver helt hvid, høres en svag summen - men ikke være end på min gamle billedrørdsskærm. Jeg tror ikke det fås meget mere støjsvagt.
|
Rasmusdc
Guld medlem
|
Sendt: 07-December-2009 kl. 13:14 |
Tak for det Bigby underlig ting som man lige SKAL vide.. :-D
YOU SAVED my day...
havde kørte DK/dk og selv sat tuner korrekt til, så var der NADA guide men kanalerne var der.. med sverige så midtjylland som valg så perfekt.. TOTALT wierd.
min har som sagt susen, og den har også en SMULE brummen slemmest når den kørere fuldskærms menuer men det er SMÅTING.
synes dog susen er MEGET høj, men som sagt har læst på alle forummer og er 100% på det er rent luft susen, ikke noget med skæve blæsere eller andet. OB/FCK gjorde mig glad i går. men hehe sidder med citron fjæs når den kører i et stille rum.
positivt, laptops og macbook er lydløse når man sidder i min stue, tv´et larmer mere.
|
twilight
Bruger
Oprettet: 13-Juli-2009
Point: 130
|
Sendt: 07-December-2009 kl. 14:07 |
Jeg kan tilslutte mig Bigby mht støj på min 50v10. En susen fra blæserne og en svag brummen/summen når der vises et hvidt billede på skærmen. Blæserstøjen kan ikke høres, når jeg skruer op over volume 8-9 på fx. VH1 (stofa), og brum pga hvid baggrund hørte jeg kun en dag, jeg kom til at sætte en blu-skive på pause netop som der blev faded med hvidt billede.
Den larmer mere end min gamle 29" billedrørs-sony mht blæsere, men til gengæld har den så ikke noget højspændingstafo-hvin....
|
Rasmusdc
Guld medlem
|
Sendt: 07-December-2009 kl. 14:41 |
Takker for et par udlæg fra folk der har, var igen nede i hifiklubben for at bestille et par dali højtalere og hørte igen deres udgave, det er totalt det samme med min, INGEN forskel..
Sådan er et V10, og vil man have den sublime billedkvalitet og ikke tør pioneer (forklaret tidligere) så er det det man skal acceptere.
og man bliver godt nok også betalt tilbage i god billedkvalitet (dog synes jeg stadig projektoren levere bedre oplevelse, men det er noget andet)
som også nævnt tidligere den har da buzzing også. men man skal være opmærksom eller kører dynamisk (eneste sted det har værdi er når man ser tegnefilm for at vise den kan give et POW, men uudholdeligt over længere tid)
den har buzz i ALLE settings, men det er jo sådan en buzz der forsvinder når man står 1 meter væk... blæserne overdøver den.
Redigeret af Rasmusdc - 07-December-2009 kl. 18:19
|
Rasmusdc
Guld medlem
|
Sendt: 07-December-2009 kl. 23:53 |
PIS, så kom BUZZ, så man kan høre det 3.4 meter væk konstant, den var meget anonym til at starte med.. hehe kommer nok i kæmpe krig med min kæreste nu, hvor nu skal det tv ud af stuen, synes jeg prøve lyttede ALT og fik garantien.
Må se om de vil bytte, ellers hvad kan kan tage for en 1 uge gammel 42" V10 med 3 års fuld garanti hos Hifiklubben, og selvfølgelig panasonics normale garanti? hvis man tog et dyk og skød den af for 9500kr ville det være muligt?
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 08-December-2009 kl. 00:01 |
Hvilke indstilinger?
|
Rasmusdc
Guld medlem
|
Sendt: 08-December-2009 kl. 08:56 |
Alle...det er mild buzz, men nok til at irritere mig.
Den er statisk mellem billeder, dog lille smule højere pitch i Dynamisk, men meget lidt, kun mig den irriterer- at ændre lys og så videre i de forskellige settings, ændre overhovedet ikke pitch, kun det at skifte mode gør.
men den er sat til salg + jeg vil se om jeg kan få hifiklubben til at tage den tilbage, må tage et tab, så tror jeg bare det bliver en B650/750 eller måske helt nede i en B555 for at spare nogle penge nu hvorjeg måske smider en 1000-1500kr ud på intet (jo 15 timers tv).
sådan er plasma bare, har holdt mig væk af samme grund, men billedet fristede bare for meget, og de ter stadig.. WOW.. men man må jo indrette sig.
ærgeligt jeg skyndte mig at skyde min M86 37" af, den var Buzz fri i backlight 10 og dynamisk kontrast fra, billedet var ikke godt.
Blev lokket af de utallige folk der kalder det lydløst, og så når man endelig har købt tv´et så går udtalen lydløs sig over i, ja der er lidt summen fra panel og blæsere men det er INTET i forhold til min gamle plasma.. (det er så IKKE lydløs)
Redigeret af Rasmusdc - 08-December-2009 kl. 09:10
|
Keldjensen
Bruger
Oprettet: 26-November-2004
Point: 158
|
Sendt: 08-December-2009 kl. 14:40 |
Jeg er nu i syv sind!!
Jeg har bestilt V10 50" til levering den 15/12, og bliver da helt bange for at min beslutning er forkert!
Jeg har i dag et panasonic PX70, hvor jeg ikke ligger mærke til støj.. Støjer V50 meget mere end det??
Sikke noget tis, nu har jeg brugt 3 måneder på at tage beslutningen om V10 50" og havde egentlig fået ro i sindet..
|
Rasmusdc
Guld medlem
|
Sendt: 08-December-2009 kl. 16:15 |
havde gjort det samme, brugt flere måneder på at tage denne beslutning, samt brugt år på at prøve plasma.
Det kommer an på hvem du er, og hvilket rum du har..
tror mange ikke ville bemærke den larm V10 udsender, men er du kritisk over for støj så lad for guds skyld være.
Fint mange siger at deres ikke larmer, men BUZZ en plasma ting, og sådan er det bare, og var så "dum" at lade mig overtale til at det ikke rigtigt var en del af de nye TV.
Det skal siges det er VÆSENTLIGT mindre.
men har du haft en PX70 før så tror jeg ikke BUZZ bliver et problem for dig, ved dog ikke om PX70 har aktive blæsere, for de summer rimlig meget.
Men grænselandet passer meget godt til hvad jeg har på min..
deres vurdering er 10-12 fod (3-3.6 meter) der må man ikke kunne høre det ved volumen, men må gerne kunne høre det i stilleperioder, har det på samme måde, kan hører buzz i alle stille perioder, dog blæsere konstant.
grunden til jeg tror at blæserne er så HØJE for mig, er at den blæser direkte ind på en RÅ murstens væg, som bare er pudset og malet, og der er ingen hylder / billeder omkring TV´et. og 2.65 meter til loftet som også er råt og pudset, er sikker på tv´et vil være mere stille i et alm setup.
skal dog siges den 50V10 jeg hørte i Hifiklubben kunne jeg ikke høre buzz på, ligegyldigt hvor meget jeg forsøgte at finde det.
Mit problem er bare, BUZZ er lidt som hvis du står og kører neglene ned af en tavle, det går lige på min rygrad.
Redigeret af Rasmusdc - 08-December-2009 kl. 16:28
|
jacobborsting
Ny bruger
Oprettet: 02-November-2009
Point: 16
|
Sendt: 10-December-2009 kl. 13:31 |
Jeg er meget overrasket over denne tråd. Jeg har selv et V10 42'' og det er uden tvivl det bedste køb jeg nogensinde har gjort. Jeg går selv meget op i at mine apperater skal være lydløse, og jeg synes virkelig ikke at den summen der kommer fra tv'et er en 'deal breaker'.
Mit tv står på fod op mod en træ væg. Jeg ved ikke om det gør en forskel.
Redigeret af jacobborsting - 10-December-2009 kl. 13:34
|
Panasonic v10 - popcorn A110
|