recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pana V10 - buzz/blæser støj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpana V10 - buzz/blæser støj

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 14:12
min står også på fod op imod væg...

men har fået en aftale i hus, så skifter til LCD, men den falder nok først på plads efter julen.

men det med deal breaker eller ej, det er jo en smags sag. blæserne for mig er ikke en dealbreaker. pga. karakteristikken, men kan bare ikke acceptere buzz, da det for mig er en lige så slem lyd som hvis en tog sine negle og kørte ned af tavlen.

Og den er ikke AGGRESSIV, har hørt værre buzz i mine dage. men må jo acceptere at jeg har mine egne grænser med dette.

HVis jeg fik valget mellem den gamle M86 som jeg havde før eller den her, og de begge var gratis, så ville jeg tage M86 igen, selvom den er underlegen på billedsiden, bare pga. buzz, så det er en væsentligt vigtigere faktor for mig billed mæssigt.

havde dette været et 50" der havde hængt i mit værelse, og hvor det kun var til film med anlæg på fuld knald, så havde jeg sgu nok måske i værste tilfælde accepteret det, men det her tv er et stue tv, til de rolige perioder. og der fungere det bare ikke.

Og jeg acceptere det er mine personlige krav der nok er for store, ergo jeg var villig tli at sælge brugt eller tage et tab ved returnering, og nu er det faldet på plads.

ville have købt et LG SL9500 men havde kun set den på reklamer, da jeg så den i Expert, der synes jeg godt nok den var grim (ikke meget borderless på den, bare et alm tv med et stykke glas henover)..

Så bliver nok bare en B555 eller B650 worstcase B750.
Til top
Bigby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2006
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 00:40
Noget siger mig at rasmus dc har fået en mandagsmodel. Jeg sidder to meter fra min v10 - og selv om natten, når volumen er under 10, kan jeg ikke høre blæserne. Selv mit mindst støjsvage apparat (dvd-afspiller) støjer mere. PS3 er som en støvsuger til sammenligning. Og xbox 360 (jeg har begge): en jetmotor.

V10 får min varmeste anbefaling. Jeg kan ikke gå forbi LCD-skod-skærmene i butikkerne uden at trække på smilebåndet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 10:08
Ja.. PS3 og Xbox360 er larmende maskiner, men nej desværre ikke en mandags model.

tror bare tolerancen blandt folk er vildt forskellig.. tror på Buzz kan være mindre men kan også sagtens være mere, også på en V10, har oplevet begge ting, hvad vigtigst er, det er inden for Panasonics tolerancer, og er det det, så er det jo noget man må figurere med.

Har lige afleveret den igen, og mit Backup LCD står i stuen til jeg får et B555 ind (jeg droppede 650/750 da jeg ikke bryder mig om 100hz synes det skaber falske billeder).

efter jeg fik LCD´en tilbage så bemærkede jeg hvor meget blæser støj der egentlig var fra den, dyb stille men konstant. nyder et lydløst tv igen. men som sagt Buzz delen var deal breakeren.

Med hensyn til LCD vs Plasma, så må jeg indrømme jeg synes ikke forskellen er stor. V10´en var FANTASTISK til bevægelser, men den imponerede mig ikke overdrevet meget billedmæssigt, og den havde da også sine fejl, så som flimren, fosforslør.

IGEN det skal stå på min egen regning.

klart der er forskel på farve/naturlighed/bevægelse men synes den er minimal. og Panasonic har mange mangler i min verden kontra Samsung B555 som er en CHEAP ASS LCD.

V10

1. Strømforbrug, den æder en del over 200watt i THX mode
2. Buzz - LARMER, marginalt for nogen
3. 4 aktive 80mm blæsere, 4 ... 2 120mm havde givet en del mindre strøj, mange kilder giver en ekstra faktor.
4. DVB-C menu´en var ubrugelig - Min kæreste brugte konstant dette med at bladre i programmerne uden at skifte, du SKAL enten i Guide eller skifte for at se hvad der var.
5. Minijack (kun problem for mig) INGEN volumen andet i en undermenu, træls når man bruge aktive højtalere gennem minijack (beolab)
6. Plastik plade foran skærmen (NEJ det er ikke glas- det er et GLAS design) en plade foran skærmen er 2-3 issues, den giver genskær, jeg kunne næsten se dobbelt tekst til sider, derudover ser du ind for siden på sådan en, så kan du se uniformen i pladen.
7. Synes faktisk den manglede lidt detaljer i FullHD, den levere et SINDSSYGT billede, men der manglede bare noget skarphed.
8. Sortniveauet var middelmådigt, ikke noget de nye LCD´er ikke levere. og især i dagslys bliver man straffet af det grå panel

B555

1. Dårligere billede (motionhandling især)
2. Kunne RIGTIG godt lide V10 design, så lidt nederen.
3. Clouding (den slemmest "defekt"  ved et LCD)
4. Skygge detaljer - det var der Panasonic i min verden gjorde det fantastisk, så en koncert optagelse i 1080i i mørke omgivelser, og min gamle m86 var bare SORT eller farver, men panasonic var MASSE af nuancer af sort, så man let kunne se baggrunds materialet.

Redigeret af Rasmusdc - 14-December-2009 kl. 10:11
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Fint mange siger at deres ikke larmer, men BUZZ en plasma ting,

NEJ det er ikke.. hvor tit skal det siges??

Buzz er en TV-ting .. ikke plasma, crt eller lcd ting.. men noget som mange/alle TV har i større eller mindre grad.

Jeg har hørt det på alle teknologier og ikke kun plasma.

Så please stop med at kalde det en plasma-ting - det har intet med plasma, at gøre! Shocked
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 11:27
Men så er larm jo også en projektor ting.
Men ja ingen fladeskærme er perfekte. faktisk langt fra.
heller ikke mit pioneer er perfekt. Men det er så den eneste fladskærm, Jeg har set som opfylder de fleste af mine krav.
Men heldigvis  er mange jo tilfredse med deres skærme.

Redigeret af xcardman - 14-December-2009 kl. 11:32
Til top
tougher Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2008
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 11:49
Mit gamle CRT havde den mest irriterende buzz, når der var meget hvid på skærmen.

Jeg elsker mit V10. Så lige DR HD på svigerforældrenes LCD i weekenden. Det lignede en SD kanal. Deres LCD har så godt nok også kun kostet 8 K, men alligevel.

Det som irritere mig allermest ved V10 er når jeg f.eks. redigere video på min HTPC og lysstyrken stiger og falder alt efter hvor meget hvid der er i billedet.
Blæserstøjen er ikke noget problem, buzz kan jeg leve med, men at billedet ændre sig er sgu irriterende.
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 11:56
Nu har jeg ikke læst tråden, men buzz er altså ikke en plasma ting. Det kan lige så vel være der ved LCD.

Rasmus >> Hvis du hellere vil have et m87 LCD end et V10 så er det vidst også helt andre prioriteter end billedkvalitet der vægter - Og fred være med det;)

Forstår ikke at en smule buzz eller lyd kan være sådan en dealbreaker. Men det må sku stå slemt til, hvis det er nok til en ombytter. Ser folk film uden lyd i dag eller hvordan? =)
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
tougher Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2008
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 12:01
En ven har et Sharp XD1E (fra et gammelt fælleskøb faktisk). Han er meget utilfreds med buzz fra det og har fået udskiftet strømforsyningen uden det hjalp.
XD1E er LCD.

Redigeret af tougher - 14-December-2009 kl. 12:01
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 17:53
hvis man læste mine kommentarer igennem, så siger jeg hellere ikke generelt at BUZZ er noget plasma mæssigt. den sætning er taget ud af en lang tråd. har sagt jeg har LCD med buzz med lave backlight settings. men de er lydsvag ved normal drift.

JA elektronik udsender denne type støj, arbejder selv som ingeniør i en vindmølle fabrik hvor vi arbejder i busbars og effekttræk på 2-3 MW.

Men en GENEREL gennemgang viser at det er VÆSENTLIGT mere set i PLASMA, det er MERE accepteret af plasma producenter (de har større tolerancer) og plasma BRUGEr mere strøm, så de KAN skabe mere buzz.

Derudover har de en anden måde at styre strømmen, så i LCD bliver buzz tit en meget konstant lyd, hvor den kan skifte i plasma konstant med billedet.

Det med billed er MIN personlige mening som også er nævnt 100x i tråden, og jeg taler da billedmæssigt ikke et eneste sted NEGATIVT om plasma, ja jeg har kritik punkter, men ønsker en pakke løsning. en løsning hvor det meste fungere efter mine ønsker.

Nej ønsker ikke en ekstern DVB-C tuner for at kunne få en TV tuner som virker fornuftigt, ønsker ikke Buzz og Blæserlarm, ønsker ikke at give 11k for et tv jeg ikke er tilfreds med.

men V10 har da ikke været en REN negativ oplevelse, men for mig så vejer mange andre aspekter højt, og billedkvalitet er kun en af dem, og sammenligner jeg så kommer jeg bare ud med en masse minusser på Plasma siden, havde den været buzz og blæserløs, så havde jeg sagt ja tak.

HD-SD LCD/Plasma er vist en relgions diskussion, FAIR nok der er mange ting Plasma er skarp i, men lige netop skarphed i billedet, der er de MAKSIMALT ens, faktisk føler jeg plasma tit taber i den katagori især pga. det ekstra lag over skærmen + plasma cellerne, ikke er så stabile som en LCD celle. Alt andet vil jeg da gerne billedmæssigt give plasma en sejr i men ikke HD. selv min gamle M86 var skarpere, men farverne på M86 er TOTALT off. SDbilledbehandling er direkte elendig. men skarphed..  det kan den dog levere.

Men nok om det, mit problem er løst, jeg har fået afleveret plasma´en, og er snart en glad ejer af et billigt B555, som jeg kan bytte uden at kigge tilbage, når LED belysning bliver bedre, eller OLED for lavet et fornuftigt indtog.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 18:46
hvorfor så ikke købe et bedre lcd, når du kunne brænde 11 k af på et plasma.
kommer nok ikke til at forstå din logik
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 06:20
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Så bliver det svært. Det står jo bl.a. i de 2 sidste linjer.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 07:23
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Så bliver det svært. Det står jo bl.a. i de 2 sidste linjer.

hvad er svært et led er stadig et lcd tv og i dag kan man alså få et nogenlunde lcd tv til 11.000 kr
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu