recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 2010 plasma modeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 2010 plasma modeller

 Besvar Besvar Side  <12345 51>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

"Panasonic viser forskellen imellem 2009 sort-niveau og 2010 sort-niveau i et mørkt rum på standen. Og hvis de ikke har snydt lidt, så er der en pæn forskel. Så har Panasonic nået KURO niveauet nu med 2010-serierne."

Der er ingen som ved de har nået samme sortniveau. Der mangler et spørgsmålstegn i nyheden, sørgeligt nok.

Jeg vil sige det på måde hvis det ikke kan måles så er de ved at være i mål.
Så er enig i man skal ikke sælge bjørn før den er skudtWink

men tror alså ikke panaonic vil skuffe i 2010, de skal nok levere et rigtig godt billede.
ellers er panasonic da helt ude i kulden.

det jeg er mere spændt på nu, hvad kommer samsung med inden for plasma og deres 8 serie.
flot design og måske en skærm uden støj.




Ingen tvivl om at vi lige skal vente og se. Jeg har måske misset noget, men alle snakker om Kuro paneler. Jeg vidste ikke Pana købte panelerne af Pioneer, og så tweakede dem til 2010. Jeg troede kun de havde købt teknologien (hvorved det ikke er sikkert de kan finde ud af at implementere den ordentligt)

Jeg så gerne Pioneer overgået (eller, en del af mig ønsker jo stadig at have det bedste sort/shadow detail der findes på tv), for det er 1½ år siden jeg købte mit tv.. Jeg troede ikke Pioneer var over 2 år foran på den front. Så kommer alle de andre ting som gør billedet til en fryd at se på.

Der må være andre en Otto's tv som kan give os et alternativ til projektor!


Redigeret af Anima - 08-Januar-2010 kl. 23:04
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 23:15
Ingen ved om de bruger kuro panel.
tror det faktisk ikke, men de bruger en del af teknologien og mixer det sammen med deres neopanel.
der er jo meget fokus på strømforbrug og derved tror jeg ikke bare de genbruger et kuropanel.
panasonic er også kloge ikke at komme med nogen snak om kuro på deres nye modeller.
det skal jo helst fremstå som deres helt eget og kun panasonic.

det passer også mig fint de kommer på niveau, der skal dog noget mere til at slå en kuro model.
men om 14 dage stå der jvc 750 på mit program



Redigeret af xcardman - 08-Januar-2010 kl. 23:18
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Måske THX mode , se her http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1262859585
MVH
 
Tak, ja det er nok det. Og så måske et par fornøjeligheder som g10 vs g15, men er der forskel på design ved vi det?  på panasonic.com står der thx ud for både g20 og g25 med det ligner nu også noget copi pest lavet af firmaets vikar , håber hun er lækker Wink
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 23:55
Lidt video jeg fandt:
http://www.youtube.com/watch?v=1Fd0yFujykM

http://www.youtube.com/watch?v=_-6p0BFlUVs

Viser mere tydeligt at det højst sandsynlig er Kuro teknologi.


Redigeret af Raskolnikov - 08-Januar-2010 kl. 23:55
Til top
Rasped Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-September-2007
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:


Hehe så en bil der var hot i 60'erne og et designikon er pludselig ikke hot og smuk længere fordi der er kommet moderne udgaver? Den holder vist ikke helt.. hvis man syntes det var hot i 2007 så synes man det vel også stadig?

Men heldigt for mig at Pana ligner hvad de gør - jeg kan få markedets bedste kvalitet til prisen OG et design der passer ind i mit hifi miljø og ikke ligner noget der skal blendes ind i et Bo Bedre hjem til en million.

Det Samsung på dit link er rigtig flot.. som det står alene - i min stue ville de falde totalt ved siden af og ligne noget jeg ved ikke hvad.


Altså... det virker nok mere sådan at enkelte biler er "design ikoner", mange er pæne, men man ved ikke om de holder før der er gået mange år. Ting kan gå fra pæne til grimme til anonyme til ultra seje henover årene. Jeg syntes feks at en audi A6 af sidste aftapning var noget af det fedeste for 2 år siden, og idag er jeg ved at kede mig ihjel når jeg ser en. Hvor en BMW 5er for mig er gået fra grim til nice nok og nok er på vej over i megafed hvis den har M sportskit.

Designet på Panasonics fjernsyn er gammeldags, omend 2007 gammeldags, men det er gammeldags. Der er meget få ting der ikke bliver redesignet fra år til år . Koss PortaPro er en af de ting der er gået urørt igennem årene, som stadig er i produktion. Nogle mennesker mener at de er grimme grundet det 80er design de har, men andre mener de er skønne.

Jeg synes ihvertfald at det er skuffende at de stadig har så bred en ramme og at de ikke er gået mere over i onesheet eller noget. Jeg er bare glad for at det ikke er iår mit fjernsyn skal skiftes.


Redigeret af Rasped - 09-Januar-2010 kl. 09:03
Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 10:15
Skal vi nu ikke bare konkludere, at smag og behag er forskellig.
Jeg er faktisk enig i meget af det MartinJohansen skriver. Man kan kalde dem kedelige, ultrakonservative og tilmed gammeldags (de har jo nærmest ikke ændret sig mange af modellerne de sidste 3-4 år) men grimme?
Come on, et fjernsyn er en firkantet klods som skal hænge på væggen (eller stå på en fod), så er den såmænd ikke så meget længere. Så længe den ikke er lyserød som skrevet tidligere i tråden, så er jeg såmænd godt tilfreds LOL
 
Jeg vil da blankt erkende jeg finder Sony, Samsung og LG langt mere elegante, men det er altså fortsat hvad der er inden for rammen som er vigtigst for mig, og her fornemmer jeg faktisk Panasonic virkelig har fat i noget i år. Lad os hurtigst muligt få nogle tests!


Redigeret af Kratz - 09-Januar-2010 kl. 10:16
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 10:27
En ting som taler for det konservative design er, at man ikke bliver træt af alle de nye trends efter man har ejet tv'et i et ½ år.

Jeg synes selv, at samsung laver flotte tv, men de er kun flotte til man har set dem live. Her er de ikke andet end en gang dårlig plastik. M87 var ihvertfald noget skrammel rent konstruktionsmæssigt (knirke plastik), og jeg synes deres design med røde kanter er forfriskende, men der er ingen som gider have det til at stå i stuen når det ikke er den nye designtrend længere.

Dertil er jeg enig i, at man også skal tænke på hvad tv'et formår at vise. Jeg synes det er sørgeligt,  at der er flere og flere som er "Bo Bedre"-nikkedukker. Kom ind i kampenBig smile!
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 12:00

man glemer at panasonics vigtigste parametar i forhold til salg af deres tv er heldivis stedig flot bileder kvalitet...

hvor imod bode samsung og lg køre meget på disegn for at kompensere for mindre god biledere kvalitet med fascinerende disegn...
 
for mig er bileder kvalitet den vigtigste parametar i henhold til køb af ny tv --så længe disegn er akseptebel og ikke desederet grim
 
og vis man gerne vil kun disegn "bileder"  hengende på sine væge så er der masse af dem på lauriz com Wink
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Hvad skulle der til for at de bliver "pæne" ?
Mindre billigt plastic look. Men man får jo hvad man betaler for !!


Spørg B&O

E.L.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 12:34
Ja jeg tror desværre også 2010 hvor design spiller en langt større rolle end billedekvalitet.
en lidt kedelig udvikling.
Men de fleste køber også en skærm under 10.000, så hvad kan man forlange.

Husk panasonic har kun sagt et deres nye fosfor(kuro tek) er i deres VT model med 3D.
nok ikke den model der bliver solgt flest af

Men hvad er pænt og ikke. Personligt synes jeg ikke om et B&O design
Som sony åbenbart synes er smart og bruge.
Ja andre har nogle flotte skærme, men at kalde panansoic for grim, det er dog at går for langt.
kunne udmærket leve med den px80 jeg selv have, der skulle bare være et kuro panel iLOL



Redigeret af xcardman - 09-Januar-2010 kl. 12:40
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Ja jeg tror desværre også 2010 hvor design spiller en langt større rolle end billedekvalitet.
en lidt kedelig udvikling. Men de fleste køber også en skærm under 10.000, så hvad kan man forlange. Husk panasonic har kun sagt et deres nye fosfor(kuro tek) er i deres VT model med 3D. nok ikke den model der bliver solgt flest afMen hvad er pænt og ikke. Personligt synes jeg ikke om et B&O designSom sony åbenbart synes er smart og bruge. Ja andre har nogle flotte skærme, men at kalde panansoic for grim, det er dog at går for langt. kunne udmærket leve med den px80 jeg selv have, der skulle bare være et kuro panel iLOL


Citat
Ja jeg tror desværre også 2010 hvor design spiller en langt større rolle end billedekvalitet.

Du har helt ret.
Jeg forstår ikke at man kan bruge så meget krudt på om en kant omkring en glasplade er pæn eller grim o.s.v
Til dem der går op i sådanne synspunkter
Kik istedet på Lowe eller B&O

og gi køb på billedkvalitet og skid på hvad det koster.

Noget helt andet
De nye 2010 Pana:

Hvad er forskellen på G25 0g G20 ??
er det noget med PC ?
E.L.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

man glemer at panasonics vigtigste parametar i forhold til salg af deres tv er heldivis stedig flot bileder kvalitet...

hvor imod bode samsung og lg køre meget på disegn for at kompensere for mindre god biledere kvalitet med fascinerende disegn...
 
for mig er bileder kvalitet den vigtigste parametar i henhold til køb af ny tv --så længe disegn er akseptebel og ikke desederet grim
 
og vis man gerne vil kun disegn "bileder"  hengende på sine væge så er der masse af dem på lauriz com Wink
 
Det er direkte forkert at skrive, at Samsung og LG har dårligere billedekvalitet end Panasonic. faktum er, at Samsung plasma er på niveau med Panasonic (2009). Både LG og Samsung LCD er bedre end Panasonic's LCD (2009).
Derfor behøver man ikke at vælge imellem design eller billedekvalitet, man kan faktisk få begge dele.
 
Når vi snakker 2010 modeller, Panasonic - Samsung, så er der ingen der ved hvor stor/lille forskel der vil være på de 2. Begge har meldt ud, at evne til at vise sort er blevet forbedret.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 51>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu