recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 42pv60 med Ambolight
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 42pv60 med Ambolight

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic 42pv60 med Ambolight
    Sendt: 13-Juni-2006 kl. 00:13
Hej

På mit gamle Crt Loewe havde jeg en lampe stående, som gjorde det mere behageligt for øjnene at se tv om aftenen. Da jeg havde fået mit pana installeret mærkede jeg allerede første aften, at der mangler noget. Jeg kan jo ikke sætte en lampe ovenpå, så der var mørkt om det ellers gode billede.  Anden aften tænkte jeg, der skal altså gøres noget, og for at gøre en masse tanker korte, kom jeg til at tænke på et philips 9830. Jeg så hvordan Ambilight var lavet.

Først et billede af hvordan det ser ud i dagslys uden tv tændt.

Så kommer det et, som er taget uden blitz. Det er fra kampen Italien - Ghana.  Forfærdeligt billede men nu ses det jo hvor mørkt der er om billedet.

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 00:25
Jeg vælger at dele det op, så jeg ikke skal til at lave det hele om, hvis noget kikser.

Nu kommer et billede, som også er taget uden blitz men med Ambolight tændt.

Og så et taget med blizt.

og så et med blitz med Ambolight slukket.

Jeg har først fået det monteret i formiddag, og var meget spændt på at komme hjem i aften og få det tændt.

Det er en helt anden oplevelse at se tv nu, som det har været før, og det håber jeg også billederne viser. Det er særdeles behagelig for øjnene , og så ser det også godt ud, synes jeg.
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 01:16
Så kommer den tekniske afdeling. Jeg synes ikke der er nogen grund til at holde noget hemmeligt, men vil give min ide videre. Det kan den godt tåle.

Der er 18 cm fra væg til kanten på tv. TV er 102 X 70.

Jeg har fået en hylde lavet som er 65 X 17.

Så har jeg købt 2 stk af denne armatur som er 34.5 cm og er på 8W

og en på 57.5 cm der er på 13 W

Så et billede af hvordan det ser ud bagved tv set fra højre side taget på højkant. Det kan lige anes, at der også er en på venstre side. Det jeg godt kan lide ved disse lamper, er at de kan drejes ( se billedet af indpakningen).  Det giver mulighed for at få det maksimale ud af lyset.

Hylden er monteret  25 cm fra oven. Det er ikke nemt at se på billedet, men det er udregnet således, at de to lamper i siden skal sidde i midten og ligeså er hylden monteret i midten, så lyset kan være kraftigst i midten på hver side.

Jeg overvejer, om jeg skal købe en mere, så jeg får full surround ambolight. Jo jeg har lært noget af Philips.

Lidt salgsgas

Mit er bedre end philips, da jeg tror man kan blive noget farvet i hovedet efter at have set farver skifte ustandseligt i flere timer.

Jeg kan slukke en lampe ad gangen eller alle på en gang. Jeg vil have lavet en skjult kontakt, så alt kan tændes eller skukkes på en gang. Jeg kan selv skifte en lampe, hvis den springer. Skulle jeg finde på at male væggen, kan jeg skifte til andre lysstofrør med andre farvetemperaturer. Hele herligheden bruger kun 8+8+13 = 29W. Det er da billigt. Og så kan det være tændt selvom tv er slukket.

Omkostninger:

2 stk 34.5 cm Brilon Cook & Light                 kr. 598
1 stk 57.5 cm Brilon Cook & Light                 kr. 349
Et stk 65 X 17 cm hylde ( lavet efter mål )    kr.   88
Skruer                                                          Kr.    14

Ialt                                                                Kr. 1049

Et godt råd.

Har du en hvid væg, vil jeg anbefale at få lysstofrør med lavere farvetemperaturer. Min væg er lys laksefarvet og har altå en varm tone.

Det var så det. Nu håber jeg det har givet mod, ideer og tanker, så også  du kan få det maksimale ud af dit tv kiggeri.

Hilsen
Lance

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9375
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 07:47
Det ser virkeligt godt ud
Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2006
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 08:50

Flot at se nogle der går op i detaljerne - og TAK fordi du gav dem videre!

Det ser ret cool ud!

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 09:02
Jeg takker for roserne og resultatet lever også op til mine forventninger. Nu glæder jeg ming til at se Le Mans hele natten på lørdag. Så lige lidt formel 1 i søndags, og der er ikke noget med at bagenden ikke kan følge med rundt i svingene på skærmen, som det kan være ved de store LCD. 
Til top
boelle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-August-2004
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 09:08

Fin løsning; men ....

Vi er nogle som har væghængt PV60.

Så kan der ikke laves en løsning, som ikke fylder så meget bag skærmen. F.eks med lysdioder eller lignende ? 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9375
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 09:10

Oprindeligt skrevet af Lance52 Lance52 skrev:

Jeg takker for roserne og resultatet lever også op til mine forventninger. Nu glæder jeg ming til at se Le Mans hele natten på lørdag. Så lige lidt formel 1 i søndags, og der er ikke noget med at bagenden ikke kan følge med rundt i svingene på skærmen, som det kan være ved de store LCD. 

Hæ hæ det problem er nu løst ved de store LCD'er.

Havde nu ikke forventet at dit ambolight ville se så godt ud, så det er et virkeligt flot resultat.
Måske du burde starte en lille biks og sælge din løsning i et fælleskøb til alle fladskærms ejerne.

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 09:19
Jeg havde også overvejet lysdioder og set på nogle i forretningen, men de giver ikke nok lys. Det er ikke for at det skal se godt ud, jeg har lavet det, men for at det skal blive bedre for øjnene at se tv, og at billedet er endnu pænere end før, er jo prikken over i'et.  Da jeg fik mit tv skulle det også have været op at hænge, men det Vogel beslag som montøren havde med, passede ikke, og da jeg først havde fået det sat op, som det står nu, ville jeg ikke have det op at hænge. Jeg ville have savnet det lys alligevel, hvis det var kommet op at hænge. Nu fik jeg så en check på 1600, selvom jeg havde fået det med i handlen. 
Til top
boelle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 09:53

Oprindeligt skrevet af Lance52 Lance52 skrev:

Jeg havde også overvejet lysdioder og set på nogle i forretningen, men de giver ikke nok lys. Det er ikke for at det skal se godt ud, jeg har lavet det, men for at det skal blive bedre for øjnene at se tv, og at billedet er endnu pænere end før, er jo prikken over i'et.  Da jeg fik mit tv skulle det også have været op at hænge, men det Vogel beslag som montøren havde med, passede ikke, og da jeg først havde fået det sat op, som det står nu, ville jeg ikke have det op at hænge. Jeg ville have savnet det lys alligevel, hvis det var kommet op at hænge. Nu fik jeg så en check på 1600, selvom jeg havde fået det med i handlen. 

Det var ikke for at forklejne din løsning på nogen måde; men vi er en hel del der har købt igennem Tapeconnection og fået nogle beslag med som passer (når man lige har fundet fidusen), vi har derfor boret og låst vores fladskærm til væggen.

Så tænkte jeg om der var nogle "elektronik-nørder"  eller andre som kunne komme med en løsning som ikke fyldte så meget bag skærmen.

Til top
como Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2006
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 11:38
Til top
boelle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af como como skrev:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay ?topcategoryId=15579&catalogId=10103&storeId=14& productId=11158&langId=-12&categoryId=16083&chos enPartNumber=00098172

Måske kunne denne bruges ?

Vælg den med hvidt lys.

Tak - det må simpelthen være løsningen - genialt med dette forum.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu