Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Dinsdale
Junior bruger
Oprettet: 25-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 08:14 |
Jeg ved ikke om det er uetisk, men det er ihvertfald useriøst og dybt kritisabelt at slå et tilbud op i en landsdækkende annonceavis uden at angive at der er tale om et meget begrænset parti varer.
Det er salgsteknik i bedste ALDI stil og kan kun have til formål at trække kunderne ind i butikken og så håbe på at de glade og fro alligevel lægger nogle penge når de nu er der.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 09:06 |
Dinsdale skrev:
Jeg ved ikke om det er uetisk, men det er ihvertfald useriøst og dybt kritisabelt at slå et tilbud op i en landsdækkende annonceavis uden at angive at der er tale om et meget begrænset parti varer. |
Det er decideret ulovligt, men samtidig utroligt svært at gøre noget ved, for det første fordi det er en ret udflydende grænse hvornår butikken burde have indset at der ville blive hurtigt udsolgt, for det andet skal der jo være nogen til at køre sagen, og hvis du ikke har købt noget, har du jo ikke noget køb at klage til FKN over... Så skal man politianmelde og hele rets-møllen igennem, og det er dog noget tungt, for til slut at give butikken et lille rap over nallerne som ikke gør nogen forskel alligevel.
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 10:22 |
diazz skrev:
Sploink det jo ikke pointen? læs dog hvad jeg skriver i stedet for.
At reklamere med et tilbud når man ingen vare har? de har jo ingen.... 1 skærm er sq da ikke nok når du laver en landsdækkende kampagne !
|
Der er da folk som har købt deres skærme ?? Og tror nu også der har været mere en 1 skærm som du siger. Men hvis de ikke har skrevet i avisen at der var et begrænset antal, er det sløvt af dem De har det stadig på deres hjemmeside til 9999. Dog skriver de at man skal ringe til dem og høre nærmere
Redigeret af Sploink - 14-August-2008 kl. 10:25
|
 |
Bitteboy
Junior bruger
Oprettet: 24-April-2008
Point: 27
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 13:07 |
Det bliver spændende - jeg var også i elgiganten i fisketorvet i mandags - der var vi 2 som "løb" for at komme ind til sælgeren - men her havde de ingen på lager.. Vi fik dog lov til at bestille dem og få dem til 9999,- Så nu må vi se, når de har lovet at jeg får det d. 20, om det bliver en realitet..
Jeg har endda betalt for det, så de kan ihvertfald ikke kræve yderligere.. Men hvis de ikke har det d. 20 som lovet, så kan de få lov til at give rabat på et beslag, med mindre I kan anbefale et godt et.. :) (det skal være med drejearm)
|
 |
Aphex
Junior bruger
Oprettet: 21-Juli-2008
Point: 29
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 13:22 |
Grunden til de ikke har flere er fordi Elgiganten normalt ikke forhandler panasonic...så vidt jeg kunne forstå.. kan nu ikke rigtigt se problemet når du stadig kan få det TV fra reklamen til samme pris,der går bare et par uger. Skulle selv få den 21. så 7 dage's nedtælling.  Er der iøvrigt nogen der ved om Panasonic har nogen garanti på døde pixels? syntes jeg læste et sted der var 100% pixel garanti i hele garanti perioden?
|
 |
GUPE
Bruger
Oprettet: 10-August-2008
Point: 51
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 13:28 |
I Aalborg havde de vistnok 6 stk på lager mandagmorgen, og skulle få nogle flere idag, om de så får det nu da Panasonic åbenbart har stoppet leverancen, ved jeg ikke?
|
 |
Dinsdale
Junior bruger
Oprettet: 25-April-2007
Point: 28
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 13:46 |
Jeg forstår ikke at nogen stadig skriver at man da bare kan bestille et TV nu til levering senere.
Jeg har talt med både kundeservice og den lokale Elgiganten og ingen af dem vil tage imod en bestilling, hvor er det så lige man skal gøre det????
|
 |
SputnikG
Ny bruger
Oprettet: 05-December-2007
Point: 17
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 13:53 |
Jeg fik et i Roskilde, de sagde de havde nogen, men ikke nok til de ville pakke et ud til deres udstilling. Rimeligt nok, solgt blev de vel hurtigt. Jeg var dog den eneste TV kunde den morgen. Hurra for en fleksibel arbejdsplads. På nettet havde jeg søndag set at den fysisk var i Roskilde, så i mine øjne er der da ikke noget piv. Men selvfølgelig er det noget hvis de ikke har et eneste tilbuds tv når butikken åbner.
Og ikke mere piv fra mig over at jeg ikke fik et PZ80 i fælleskøb ...
Nu kører den på et modereret billed, og så glæder jeg mig til den skal have fuld skrald!
|
mvh Mads
Panasonic 42PZ-85
|
 |
Spunk
Super bruger
Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 485
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 14:42 |
Dinsdale skrev:
Jeg forstår ikke at nogen stadig skriver at man da bare kan bestille et TV nu til levering senere.
Jeg har talt med både kundeservice og den lokale Elgiganten og ingen af dem vil tage imod en bestilling, hvor er det så lige man skal gøre det???? |
Jeg var lige inde forbi en elgiganten, og der sagde ekspedienten at jeg godt kunne bestille et...  update: der er så åbenbart forskel på folk. Nu prøvede jeg at ringe til kundeservice, og han ville ikke ligge en bestilling ind, men foreslog mig at gå ned i en butik og prøve... Skulle måske været hoppet på vognen i den 1ste elgigant jeg var inde i.. øv..
Redigeret af Spunk - 14-August-2008 kl. 14:58
|
 |
gsmidth
Ny bruger
Oprettet: 14-August-2008
Point: 2
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 15:22 |
Spunk skrev:
Dinsdale skrev:
Jeg har talt med både kundeservice og den lokale Elgiganten og ingen af dem vil tage imod en bestilling, hvor er det så lige man skal gøre det????
|
Jeg var lige inde forbi en elgiganten, og der sagde ekspedienten at jeg godt kunne bestille et... 
|
Hvilken Elgiganten var det? Var forbi i dag og kunne ikke få lov til at bestille nogen...
|
 |
Spunk
Super bruger
Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 485
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 15:40 |
elgiganten på nørrebrogade.. han lød heller ikke vildt begejstret for det, men sagde at vi godt kunne finde ud af det.
|
 |
Maestro
Bruger
Oprettet: 11-August-2008
Point: 57
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 17:19 |
Nok fordi han er provisionslønnet og måske ikke tjener kassen på tv'et   Så er det lettere at sige der er udsolgt i håb om at kunde køber noget andet
|
 |