recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 55VT30Y retention/burn-in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 55VT30Y retention/burn-in

Besvar Besvar Side  123 26>
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic 55VT30Y retention/burn-in
    Sendt: 25-Juni-2011 kl. 17:27
Der er blevet set en del tennis på TV2 Sport HD her i starten af ugen og nu kan jeg desværre se skyggen af TV2 Sport logoet, som jo må være enten retention eller burn-in. Det havde jeg ikke forventet på min fine 55VT30Y'er Cry

Hvad er den bedste metode til at fjerne retention?

Jeg har brugt den indbyggede funktion med en rullebjælke i 14 timer og her fra hjemmesiden plasma break-in i 4 timer og er nu igang med Burn-In Wash. Rullebjælken er en hvid bjælke, der "ruller" hen over skærmen på sort baggrund, hvor i mod burn-in wash er både hvide, sorte og forskellige grå-nuancer bjælker. Break-in er forskellige farver, der skiftevis vises over hele skærmen i længere tid ad gangen.

Jeg bruger THX indstilling som eneste ændring af standard opsætningen og havde inden "Wimbledon" kørt Plasma break-in i omkring 70 timer (4 timer dagligt de fleste dage siden jeg fik den).

Forsvinder logoet ikke vil jeg efterfølgende kontakte Panasonic for at høre deres holdning, selvom de i manualen fraskriver sig ethvert ansvar Confused
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 17:32
kan se du er den eneste som har oplevet det
havde ringet til forhandler på mandag og klaget over det
der må næsten være en fejl på dit panel

har haft 3 plasma og brugt til lidt og hvert
der har aldrig været noget

du har jo gjort som man anbefaler
både nu og til at starte med lav kontrast i starten

Redigeret af xcardman - 25-Juni-2011 kl. 17:33
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 17:40

Tja, hvad kan man sige, har aldrig oplevet andet end lidt Retention på mit PX80, der har ikke været taget nogen specielle hensyn, det havde kørt i mindre end 30 timer da det blev justeret, og der har aldrig været noget at komme efter.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 18:10
PUHA nu kører plasma boys igen på med deres, det findes ikke!
Når man køber et plasma, uanset hvilket, så er er der retention, sådan er det bare. Det er ikke en fejl på panelet, sådan virker plasma bare. Jeg har selv haft et pana g10 et pana v10 og nu et samsung. Alle har haft retention. Og jeg har ALDRIG set en plasma skærm, hvor jeg ikke kunne se retention, når rummet var mørkt. Jeg var også overbevist om at de gode modeller intet havde. Men det har de!
Da jeg i sin tid kæmpede et halvt år med panasonic, for at få mine penge igen (det lykkedes efter kontakt med deres skandinaviske direktør), fik jeg beskeden at retention opstår efter ganske få sekunder. Hvilket lyder sindsygt, men åbenbart er det hvad panasonic går ud fra.
Det jeg gør, er at sætte mit tv til at køre sådan en cleaning video som er indbygget, kan være pana også har lavet det. ellers så find noget myrekrig, det virker også.
Held og lykke med tvet.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 18:16
hvad snakker du om

det er jo ikke retention
men burn in
en kæmpe forskel

så han skal ringe til sin forhandler på mandag

der var masser af retention på min tidligere px80
men det forsvandt hurtig

den bedste skærm uden noget særligt retention
er en pio skærm

ja der er retention på alle 
men BURN IN er alså noget helt andet
det har denne vt30 og det er jeg sikker på

Redigeret af xcardman - 25-Juni-2011 kl. 18:26
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Det jeg gør, er at sætte mit tv til at køre sådan en cleaning video som er indbygget, kan være pana også har lavet det. ellers så find noget myrekrig, det virker også.

Hvor lang tid kører du normalt "clearing video"? Jeg har gjort det i 16 timer nu Ouch

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 18:30

Ved Retention, så er det ganske kort tid, at skifte til anden kanal vil også fjerne det. Hvis det er Burn In, så kan det ikke fjernes, det er en permanent skade.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 18:37
Surt med sådan et helt nyt tvOuch , er Pixel orbiter sat til ? Ellers er det normalt at plasma er mest " følsomt " overfor retention her i starten , så lad os håbe at det forsvinder....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 18:49
altså retention behøver ikke forsvinde hurtigt, der kan godt gå flere dage inden de forsvinder, alt efter hvor slemt det er. Alt efter hvor tydeligt det er, så prøv lad den køre en hel nat, gerne på dynamisk. Jeg har erfaret at det er super vigtigt at det er på dynamisk, for at skrælle igennem. Ellers så bare se tv som normalt, så forsvinder det nok.
Problemet med retention og burn in, er at forhandleren faktisk kan være ligeglad, hvis de ønsker det.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Surt med sådan et helt nyt tvOuch , er Pixel orbiter sat til ? Ellers er det normalt at plasma er mest " følsomt " overfor retention her i starten , så lad os håbe at det forsvinder....

Pixel orbiter står til automatisk, så det burde være ok. Mest følsom i starten, hvor lang tid er det? For de første 100 timer har jeg da rundet grundet 70 timer braek-in, som jeg lavede for at undgå ovennævnte problemer.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

altså retention behøver ikke forsvinde hurtigt, der kan godt gå flere dage inden de forsvinder, alt efter hvor slemt det er. Alt efter hvor tydeligt det er, så prøv lad den køre en hel nat, gerne på dynamisk. Jeg har erfaret at det er super vigtigt at det er på dynamisk, for at skrælle igennem. Ellers så bare se tv som normalt, så forsvinder det nok.
Jeg prøver med burn-in wash her i nat med "dynamisk" og så må vi se i morgen. Jeg har ellers allerede gjort det 6 timer i dag, også dynamisk da jeg havde en teori om at det nok var bedst.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 20:38

Man har talt om, at de første 200 timer kan være kritiske, men det skulle ikke have betydning for så nyt et panel, og som skrevet tidligere så har jeg ikke haft problemer med en 2008 model. Der har kun være lidt Retention.
Til top

Besvar Besvar Side  123 26>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu