Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fatbass
Bruger
Oprettet: 24-November-2010
Status: Offline
Point: 186
|
Sendt: 16-November-2011 kl. 17:17 |
ja men er ikke interesseret i et nyt panel, det har vi prøvet det holdte jo ikke lang tid, selvom jeg kørte break in og forstrækte billedet så der ik var logoer
håber på pengene tilbage også tror jeg prøver et led.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
ridderen
Bruger
Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 161
|
Sendt: 22-November-2011 kl. 15:55 |
Så fik jeg min skærm hjem fra servicebroker. (VT30 55) og ja det hele ser fint ud. på papiret. men opdager så den rids de skulle have udbedret ikke er lavet. okay jeg håber så på det kun er det der mangler, men nej, hyle tonen er der stadig. hvad skal jeg stille op ? :S har fået 2 nye skærme. og den seneste har været til rep 2 gange. og skaderne er ikke blevet lavet. det er sku da utroligt. hifi klubben siger de vil tage en snak med panasonic hurtigst muligt. sagen har nu varet 3 mdr :(
Redigeret af ridderen - 22-November-2011 kl. 16:02
|
ANGUSYOUNG
Guld medlem
Oprettet: 24-Juli-2006
Point: 627
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 19:29 |
hopgreve skrev:
taj59 skrev:
jeg har selv et 65VT30Y og har ikke haft problemer efter de første 200 timer, men nu prøvede jeg lige efter det nok har rundet de 300 timer, igen at køre DVD Test Images og nu fik jeg på den hvide og den grønne baggrund et svagt TV2 logo i venstre hjørne, og cirke 23 cm ind fra venste side, og 23 cm ind fra højre side på skærmen har jeg små svage firkanter i resten af billedet, det har jeg ikke haft da jeg testtede min skærm efter 200 timer, jeg er nu ved at køre en Plasma Burn-In Wash, så jeg håber dette kan hjælpe. |
Hej , du burde ændre din " overscan " indstilling jævnligt hvis du ser meget TV2...Og så skal pixelorbiter stå til " til " , det kan man IKKE gøre i THX indstillingen....
MVH |
Hey, nu er jeg den overlykkelige ejer af et 55vt30y!
Holdt meget øje med den tråd her og andre i dette dejlige forum.
Håber det er ok med flg. spørgsmål: a) hvordan laver man en professional set up? Er visse indstillinger jeg ikke kan få frem: R-Gain og de andre derefter? b) er det disse man skal bruge fremover som skulle være bedst nu og senere eller skal man dæmpe noget nu og her? Nøj billedet er flot!!! c) Hvordan er det lige man ændrede de ting i har drøftet om på txt tv? d) jeg hører meget gerne om andre gode ideer til det dejlige svin her i starten på opsætning og brug som alle i andre dejlige recordere har fanget. Er bare overlykkelig for tv'et og vil gerne udnytte hvad det kan til 3d, ps3(hvilke spil?), tv(nøj det er lækkert at se NFL i aften!) og alt det andet som det tv kan.
Er bare glad ![Big smile Big smile](smileys/smiley4.gif) og smilet håber jeg ikke skal smadres af burn in og andre trælse ting.
|
TV:LG 65 C1
Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale
PS5 NVIDIA SHIELD
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 19:51 |
ANGUSYOUNG skrev:
Håber det er ok med flg. spørgsmål: a) hvordan laver man en professional set up? Er visse indstillinger jeg ikke kan få frem: R-Gain og de andre derefter? |
Man betaler sig fra at få en professionel kalibrator ud, som kalibrerer TV'et via måleudstyr!
ANGUSYOUNG skrev:
c) Hvordan er det lige man ændrede de ting i har drøftet om på txt tv? |
Tryk "TEXT" - for at gå ind i tekst-tv. Her kan du ved gentagne tryk på "MENU", i bunden af billedet, vælge om du vil lave splitscreen, hvor du både kan se TV og tekst-tv på samme tid, eller om du vil se tekst-tv alene. Og trykker du flere gange på "MENU", er der også mulighed for at dæmpe "KONTRAST". M.v.h.
|
Webmonkey
Bruger
Oprettet: 06-Marts-2008
Point: 179
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 20:04 |
Kan man egentligt opdaterer firmware i en VT30 uden at have TV signal??? Jeg kan ikke se noget download noget sted :-(
|
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 20:05 |
Webmonkey skrev:
Kan man egentligt opdaterer firmware i en VT30 uden at have TV signal??? Jeg kan ikke se noget download noget sted :-( |
Ja via internet
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 20:12 |
ANGUSYOUNG skrev:
|
Hey, nu er jeg den overlykkelige ejer af et 55vt30y!
Holdt meget øje med den tråd her og andre i dette dejlige forum.
Håber det er ok med flg. spørgsmål:
a) hvordan laver man en professional set up? Er visse indstillinger jeg ikke kan få frem: R-Gain og de andre derefter?
b) er det disse man skal bruge fremover som skulle være bedst nu og senere eller skal man dæmpe noget nu og her? Nøj billedet er flot!!!
c) Hvordan er det lige man ændrede de ting i har drøftet om på txt tv?
d) jeg hører meget gerne om andre gode ideer til det dejlige svin her i starten på opsætning og brug som alle i andre dejlige recordere har fanget. Er bare overlykkelig for tv'et og vil gerne udnytte hvad det kan til 3d, ps3(hvilke spil?), tv(nøj det er lækkert at se NFL i aften!) og alt det andet som det tv kan.
Er bare glad ![Big smile Big smile](smileys/smiley4.gif) og smilet håber jeg ikke skal smadres af burn in og andre trælse ting. [/QUOTE]
Stort tillykke med dit 55VT30, det er et super TV.
Du kan benytte Flatpanels fremgangsmåde. Denne er godt nok meget "Almen", og er beregnet til et 50 tommer, men det virker nu meget godt. Jeg er enig med Henrik B i, at en prof kalibrering er at foretrække, men se nu om du ikke bliver tilfreds med Flatpanels indstillinger:
Dernæst - når du har benyttet de viste indstillinger, så vil jeg nok i en periode anbefale dig at nedsætte farver og kontrast en smule for at beskytte panelet, og dermed undgå f.eks. retension.
Jeg ville nok ikke game på panelet de første 200 timer er mere
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
ANGUSYOUNG
Guld medlem
Oprettet: 24-Juli-2006
Point: 627
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 21:36 |
siger manne tak! har brugt flat panels på normal, kan forstå man skal vente med thx, korrekt? Håber da jeg lige kan prøve BF3 også selvom inden 200timer tv kiggeri, mon ikke det går?
|
TV:LG 65 C1
Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale
PS5 NVIDIA SHIELD
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 21:44 |
ANGUSYOUNG skrev:
siger manne tak! har brugt flat panels på normal, kan forstå man skal vente med thx, korrekt? Håber da jeg lige kan prøve BF3 også selvom inden 200timer tv kiggeri, mon ikke det går?
|
Du skal bruge indstillingerne som det beskrives i Flatpanels nemlig ISF Professional
Om du gamer på dit panel og hvornår er naturligvis op til dig selv ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
|
|
JeTex
Guld medlem
Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3801
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 21:53 |
Husk Pixel Orbiter i tilstanden "Til", ikke kun " Auto".
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
taj59
Super bruger
Oprettet: 06-Oktober-2009
Point: 373
|
Sendt: 25-November-2011 kl. 14:52 |
Hother skrev:
[QUOTE=ANGUSYOUNG]siger manne tak! har brugt flat panels på normal, kan forstå man skal vente med thx, korrekt? Håber da jeg lige kan prøve BF3 også selvom inden 200timer tv kiggeri, mon ikke det går?
|
Du skal bruge indstillingerne som det beskrives i Flatpanels nemlig ISF Professional
man kan kun bruge den indstilling som en retnings linie,idet man skal have sin skærm kalibreret i sin egen stue,pga diverse lysforhold, man skal egentlig, have sin skærm kalibreret 2 gange ialt.
1. i dagslys (Professional 1)
2. om aften når det er mørkt (Professional 2)
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 25-November-2011 kl. 15:37 |
taj59 skrev:
Hother skrev:
[QUOTE=ANGUSYOUNG]siger manne tak! har brugt flat panels på normal, kan forstå man skal vente med thx, korrekt? Håber da jeg lige kan prøve BF3 også selvom inden 200timer tv kiggeri, mon ikke det går?
|
man kan kun bruge den indstilling som en retnings linie,idet man skal have sin skærm kalibreret i sin egen stue,pga diverse lysforhold, man skal egentlig, have sin skærm kalibreret 2 gange ialt.
1. i dagslys (Professional 1)
2. om aften når det er mørkt (Professional 2) |
Ah, ikke helt nødvendig. Da jeg havde Otto til at kalibrere min skærm, kunne han indstille både isf-dag og isf-nat i samme hug. Det beror på erfaring og softwaren i PC'en.
|