|
Panasonic 55VT60 blæserstøj |
Besvar |
Forfatter | |
Kratz
Super bruger Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-December-2013 kl. 19:34 |
Hej herinde
Jeg har i sidste uge erhvervet ovennævnte TV. På billedfronten lever det fuldt op til forventningerne. Det står kort og godt helt fantastisk. Der er imidlertid en ting som generer en smule, og det er TV'et blæsere. Inden køb var jeg opmærksom på det kunne blive et potentielt problem, da andre har rapporteret om fænomenet. Mit tidligere Panasonic TV havde også blæsere, og disse lagde man aldrig mærke til, selv efter flere års brug. Så jeg valgte at tro Panasonic også for VT60 ville være i stand til at implementere blæsere som ikke generer. Desværre er blæserne i mit nye TV noget mere støjende end jeg har været vandt til tidligere, og høres fra siddeafstand, selv med lyden tændt. Det er ikke voldsomt, men dog nok til at det irriterer mig. Det jeg finder mest underligt er, at TV'et under første opstart nærmest var lydløst? Ved ikke om det er fordi blæserne først går i gang efter man er over opstartfasen? Første gang jeg bemærkede blæserne var paradoksalt nok efter en software opdatering, hvor de pludselig kunne høres. Jeg er interesseret i at høre om hvordan andre Panasonic ejere oplever blæserstøjen på dette TV, og om der er nogle ting man kan gøre ved det? Ville være rart hvis man kunne regulere hastigheden, eller måske ligefrem udskifte dem.
|
|
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
|
|
MortenKBH
Guld medlem Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hva pokker Thomas . Har du fået lov til at investere i ny kiggekasse ;-)
|
|
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53 NAD 356 BEE med indbygget DAC Sonos Connect B&W DM685 |
|
Kratz
Super bruger Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
Funktioner
Tak(0)
|
Krævede lidt overtalelse, men ja
|
|
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
|
|
Hyl.dk
Super bruger Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kender intet til det omtalte tv, men hvis det er bygget med en lettere støjende blæser er der nok ikke noget der nemt fixes. Hvis du kører nyeste firmware må man formode de køler tv'et så meget som det er nødvendigt og ikke mere. Inden for PC verdenen har jeg god erfaring med at skifte blæsere for at opnå et næsten lydløst resultat. Mit bud ville umiddelbart være at det er noget der minder om en standard 12 V blæser der sidder variabelt styret (gætter bare). Man kan sikkert skifte den med lidt fingersnilde, men nok ikke uden garantien ryger sig en tur :(.
|
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |