recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 55WT50 default indgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic 55WT50 default indgang

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic 55WT50 default indgang
    Sendt: 30-Marts-2013 kl. 20:25
Er der en der ved om Panasonic 55WT50 kan indstilles til altid at starte op på f.eks. HDMI 1 ?

På min nuværende Panasonic PX80 kan der indstilles i hotelmenuen. Samsung ES7005 ved jeg, starter på sidst anvendte indgang

Men hvad kan/gør Panasonic 55WT50 ?
mvh

Henrik
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2012
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 22:58
  Det kan nemt indstilles til at starte på HDMI1. Skal det starte på f.eks HDMI2 skal man vist ind i hotelmenuen.
Til top
svoldgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-December-2012
Sted: Højslev
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svoldgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 10:01
På mit VT30 tænder den selv hvis man tænder kilden først
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 11:09
Ja med HDMI-CEC apparater er det kildebestemt hvilken indgang TV'et viser..

Det bør også skifte selvom TV'et tændes først

Redigeret af Kampus - 31-Marts-2013 kl. 11:10
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 11:17

Det vil det gøre hvis CEC er aktiveret, så vil kilden også tænde TVet når den tændes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 14:48
  Man kan vælge, om det skal starte på tv el av. Vælges av starter det på tv, men skifter så til HDMI1, hvis apparatet, der er tilsluttet der, er tændt. El skifter, når det tændes. Dog ikke hvis man har skiftet til HDMI2 og så tænder det, der er tilsluttet 1. 
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 21:12
Nu er det en Zaptor-boks, der skal "aktivere" HDMI indgangen og så vidt jeg ved understøtter den ikke CEC ?

Så kan det så sættes op så TV tvinges til at starte på f.eks. HDMI 1 ?
mvh

Henrik
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 23:05
  Jeg aner ikke, hvad CEC erEmbarrassed, men det virker fint med min airties-boks fra fibernet/waoo og pace parabolmodtageren,  som jeg også har haft tilsluttet HDMI1. Jeg tror dog ikke, de kan tænde tv'et (ville heller ikke være særlig smart, hvis det tændte, når boksen starter op pga en programmeret optagelse) , men det skifter fint til HDMI1, når jeg selv tænder det.  
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 21:06
Har nu købt Panasonic 55WT50 og kan tilføje, at sættes indgang i indstillinger til AV, så slår den selv over på HDMI1 (hvor jeg har min Zaptorboks) efter det er tændt. Det starter lige på TV men slår så straks over. Dette svarer også, til hvad flere har skrevet ovenfor.

Tak til alle der bidragede med sin erfaring.

Så successSmile

Redigeret af HenrikH - 04-April-2013 kl. 21:06
mvh

Henrik
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu