|
Panasonic 55WT50 default indgang |
Besvar |
Forfatter | |
HenrikH
Guld medlem Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 733 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-Marts-2013 kl. 20:25 |
Er der en der ved om Panasonic 55WT50 kan indstilles til altid at starte op på f.eks. HDMI 1 ?
På min nuværende Panasonic PX80 kan der indstilles i hotelmenuen. Samsung ES7005 ved jeg, starter på sidst anvendte indgang Men hvad kan/gør Panasonic 55WT50 ?
|
|
mvh
Henrik |
|
ubeslutsom
Bruger Oprettet: 11-August-2012 Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan nemt indstilles til at starte på HDMI1. Skal det starte på f.eks HDMI2 skal man vist ind i hotelmenuen.
|
|
svoldgaard
Ny bruger Oprettet: 30-December-2012 Sted: Højslev Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
På mit VT30 tænder den selv hvis man tænder kilden først
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja med HDMI-CEC apparater er det kildebestemt hvilken indgang TV'et viser..
Det bør også skifte selvom TV'et tændes først Redigeret af Kampus - 31-Marts-2013 kl. 11:10 |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det vil det gøre hvis CEC er aktiveret, så vil kilden også tænde TVet når den tændes. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
ubeslutsom
Funktioner
Tak(0)
|
Man kan vælge, om det skal starte på tv el av. Vælges av starter det på tv, men skifter så til HDMI1, hvis apparatet, der er tilsluttet der, er tændt. El skifter, når det tændes. Dog ikke hvis man har skiftet til HDMI2 og så tænder det, der er tilsluttet 1.
|
|
HenrikH
Guld medlem Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 733 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er det en Zaptor-boks, der skal "aktivere" HDMI indgangen og så vidt jeg ved understøtter den ikke CEC ?
Så kan det så sættes op så TV tvinges til at starte på f.eks. HDMI 1 ?
|
|
mvh
Henrik |
|
ubeslutsom
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg aner ikke, hvad CEC er, men det virker fint med min airties-boks fra fibernet/waoo og pace parabolmodtageren, som jeg også har haft tilsluttet HDMI1. Jeg tror dog ikke, de kan tænde tv'et (ville heller ikke være særlig smart, hvis det tændte, når boksen starter op pga en programmeret optagelse) , men det skifter fint til HDMI1, når jeg selv tænder det.
|
|
HenrikH
Funktioner
Tak(0)
|
Har nu købt Panasonic 55WT50 og kan tilføje, at sættes indgang i indstillinger til AV, så slår den selv over på HDMI1 (hvor jeg har min Zaptorboks) efter det er tændt. Det starter lige på TV men slår så straks over. Dette svarer også, til hvad flere har skrevet ovenfor.
Tak til alle der bidragede med sin erfaring. Så success Redigeret af HenrikH - 04-April-2013 kl. 21:06 |
|
mvh
Henrik |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |