recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DP-UB9000 vs Panasonic DP-UB820
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic DP-UB9000 vs Panasonic DP-UB820

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Har selv haft Oppo 83, 93 og 103 i årenes løb
Kun Oppo 103 skuffede mig ikke på billede og lyd
Har i dag Panasonic UB9000 pga. dens projektorfunktioner: Bedste billede/lyd ever i mine øjne/ører
OPPO 93 var for mig en skuffelse, OPPO 83 er nok den objektiv bedste blu ray afspiller nogensinde produceret, 103D kommer tæt på, lyd via HDMI ud lyder generelt piv ringe på de fleste afspillere OG AVR, syntes dog stadig OPPO 83 virker mere afbalanceret via HDMI lyd ud, kun slået af Pioneer LX91 i min verden.
Det er også en god ide at lege lidt med HDMI kabler til lydoverførsel, det kan være ret voldsomme forskelle hvis man har et fornuftigt forstærker/ højtaler setup. Og jeg mener ikke at dyre kabler er bedre, snart tværtimod.

Umidelbart tror jeg der er kæmpe forskel på jitter på HDMI lyd.


Redigeret af stridsvognen - 05-Maj-2021 kl. 20:58
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 03:13
@stridsvogn.

Har ikke energi til at tage snakken for tredje gang. Følte blot at det var nødvendigt at nævne at det ikke er en god ide at tage råd, fra folk som rider en kæphest. 

Mikroskopiske udsving i billedekvalitet, der kun ses med næsen HELT oppe i et testbillede, er i min optik ligegyldige. Især når afspilleren ellers er fremragende. 

Du føler at du gør trådstarter en tjeneste, jeg føler du forsøger at afskære ham fra at opleve en fremragende afspiller, og det er ærgerligt. 

Eneste grund til at jeg skrev. Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

@stridsvogn.

Har ikke energi til at tage snakken for tredje gang. Følte blot at det var nødvendigt at nævne at det ikke er en god ide at tage råd, fra folk som rider en kæphest. 

Mikroskopiske udsving i billedekvalitet, der kun ses med næsen HELT oppe i et testbillede, er i min optik ligegyldige. Især når afspilleren ellers er fremragende. 

Du føler at du gør trådstarter en tjeneste, jeg føler du forsøger at afskære ham fra at opleve en fremragende afspiller, og det er ærgerligt. 

Eneste grund til at jeg skrev. Smile

Så må du have overset noget, eller bevidst ikke at læse hvor jeg anbefaler ham en Panasonic UB420.

Kunne det tænkes at det mere er din lyst til at kværulere, vi kan jo ikke alle være lige blinde eller indlærings hæmmede, jeg har fuld forståelse for dit valg, men for mig prøver du at fremstå som om du er 190cm høj, men målebåndet siger 167cm, og det er forskellen mellem objektiv og subjektiv, du bekæmper målebåndet med en mening, og angriber manden med målebåndet fordi du ikke bryder dig om de faktiske data.

Du kunne i stedet forsøge at undgå folk med målebånd, og leve resten af livet lykkeligt uvidende om din højde.

Hvis det ikke er en option, så kunne du jo også angribe sagen objektivt, og medbringe dit eget målebånd, bortset fra at du så kommer  til at måle højden til 167cm, og skal så indrømme at ham du har brugt en masse energi på at kværulere med havde ret.

Giver det mening at det du ikke kan se, eller ikke har lyst til at vide ikke er brugbar viden for nogen?


Redigeret af stridsvognen - 06-Maj-2021 kl. 09:46
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 09:44
Som Clement Kjærsgaard siger: Jo mere uenige vi er, jo pænere skal vi tale til hinanden.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 12:11
Jeg er nu også ret godt tilfreds med min ub9000, som kan det som trådstarter efterspørger. Den er virkelig lækker og super godt billede efter min opfattelse.

En lille bekymring meldte sig dog i går, idet jeg oplevede at den i går ikke ville outputte i UHD (kun i SDR), selvom jeg lige havde set samme UHD film aftenen før. 

Det var det samme for alle mine UHD disks, og jeg prøvede lidt forskelligt uden succes. 

Det der skulle til var strømstikket ud af væggen til både BD, TV og AVR i 5 minutter, og så spillede alt igen.

Jeg tror (og håber) måske lidt at et hdmikabel som jeg har i AVR´en fra min PC har lavet problemer, idet jeg også oplevede at min anden sekundære pc skærm (som er klonet til/med stuetv´et) havde ændret baggrund og opløsning. Nu er det fjernet og jeg kører ren plexserver, og har ikke oplevet det igen.

Er der andre som har prøvet dette? Jeg kunne kun google mig til nogle ganske få tråde herom, og ingen i særlig relation til ub9000.

PS. jeg er også stødt på stridsvognens tråde rundt omkring, men kan ikke se de problemer/uregelmæssigheder, som han kan, på mit billede, mens jeg sagtens kan genkende alt det gode fra mange af de gode anmeldelser. Jeg bestrider ikke hans målinger, men det er bare ikke noget jeg kan se. Jeg oplever et lækkert billede og god kvalitet. Fjernbetjeningen føles også på en eller anden måde super lækker i hånden.




Redigeret af TvHomer - 06-Maj-2021 kl. 12:18
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Jeg er nu også ret godt tilfreds med min ub9000, som kan det som trådstarter efterspørger. Den er virkelig lækker og super godt billede efter min opfattelse.

En lille bekymring meldte sig dog i går, idet jeg oplevede at den i går ikke ville outputte i UHD (kun i SDR), selvom jeg lige havde set samme UHD film aftenen før. 

Det var det samme for alle mine UHD disks, og jeg prøvede lidt forskelligt uden succes. 

Det der skulle til var strømstikket ud af væggen til både BD, TV og AVR i 5 minutter, og så spillede alt igen.

Jeg tror (og håber) måske lidt at et hdmikabel som jeg har i AVR´en fra min PC har lavet problemer, idet jeg også oplevede at min anden sekundære pc skærm (som er klonet til/med stuetv´et) havde ændret baggrund og opløsning. Nu er det fjernet og jeg kører ren plexserver, og har ikke oplevet det igen.

Er der andre som har prøvet dette? Jeg kunne kun google mig til nogle ganske få tråde herom.

PS. jeg er også stødt på stridsvognens tråde rundt omkring, men kan ikke se de problemer/uregelmæssigheder, som han kan, på mit billede, mens jeg sagtens kan genkende alt det gode fra mange af de gode anmeldelser. Jeg bestrider ikke hans målinger, men det er bare ikke noget jeg kan se. Jeg oplever et lækkert billede og god kvalitet. Fjernbetjeningen føles også på en eller anden måde super lækker i hånden.



Hvordan oplever du så UB9000 i forhold til UB820 og UB420, hvad er det der fik dig til at vælge UB9000?
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 12:34
Begge er gode billedmæssigt, men ub9000 efterlader et helt andet kvalitetsindtryk.

PS. 420´eren har jeg ikke oplevet.


Redigeret af TvHomer - 06-Maj-2021 kl. 12:40
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Begge er gode billedmæssigt, men ub9000 efterlader et helt andet kvalitetsindtryk.
Enig, ikke at det egentligt er bedre en har bare en mere tiltalende indpakning, og nogle extra features ganske få har brug for.

Hvis du nu glemme kassen, og fokusere blikket på skærmen, er der så noget du ville opleve anderledes hvis du havde en UB420 til 1600kr vs en UB9000 til 8500kr ?
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 13:50
Jeg har ikke set 420´eren, men kun 820 og 9000.

Jeg nåede ikke at rode meget med indstillingerne på 820´eren, men har da en helt anden fornemmelse, når jeg sidder med 9000 fjernbetjeningen i hånden.

Jeg havde dem ikke side by side, men var super tilfreds med billedet på dem begge, og følte 9000´eren var lidt mere støjsvag end 820´eren, men det kan der måske også være forskel på fra enhed til enhed.

Afslutningsvist fik jeg 9000´eren + nogle øvrige varer til i alt kr. 500 forhandlet ned til en samlet pris på kr. 7400 i Power. Det var ikke en udstillingsmodel.


Redigeret af TvHomer - 06-Maj-2021 kl. 13:51
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

@stridsvogn.

Har ikke energi til at tage snakken for tredje gang. Følte blot at det var nødvendigt at nævne at det ikke er en god ide at tage råd, fra folk som rider en kæphest. 

Mikroskopiske udsving i billedekvalitet, der kun ses med næsen HELT oppe i et testbillede, er i min optik ligegyldige. Især når afspilleren ellers er fremragende. 

Du føler at du gør trådstarter en tjeneste, jeg føler du forsøger at afskære ham fra at opleve en fremragende afspiller, og det er ærgerligt. 

Eneste grund til at jeg skrev. Smile

Så må du have overset noget, eller bevidst ikke at læse hvor jeg anbefaler ham en Panasonic UB420.

Kunne det tænkes at det mere er din lyst til at kværulere, vi kan jo ikke alle være lige blinde eller indlærings hæmmede, jeg har fuld forståelse for dit valg, men for mig prøver du at fremstå som om du er 190cm høj, men målebåndet siger 167cm, og det er forskellen mellem objektiv og subjektiv, du bekæmper målebåndet med en mening, og angriber manden med målebåndet fordi du ikke bryder dig om de faktiske data.

Du kunne i stedet forsøge at undgå folk med målebånd, og leve resten af livet lykkeligt uvidende om din højde.

Hvis det ikke er en option, så kunne du jo også angribe sagen objektivt, og medbringe dit eget målebånd, bortset fra at du så kommer  til at måle højden til 167cm, og skal så indrømme at ham du har brugt en masse energi på at kværulere med havde ret.

Giver det mening at det du ikke kan se, eller ikke har lyst til at vide ikke er brugbar viden for nogen?

Jeg vælger at se bort fra dine fornærmelser, og kontaterer at du mener at man bør købe den billigste Panasonic, da de er lige gode / ringe. (underforstået, at man på den måde "spilder" færrest penge). Hvis det er en anbefaling er jeg ude af stand til at forstå den. 

UB9000 får mega gode anmeldelser (fra troværdige sider) og jeg vil, igen, opfordre dig til at linke til en dårlig anmeldelse. Bare een?! Så æder jeg mine ord i mig.

Jeg har ikke måleudstyr, så er nødt til at henholde mig til hvad de profesionelle formidler.

På forhånd tak!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 15:53
PS. jeg har i øvrigt også et LG CX som trådstarter.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2021 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

@stridsvogn.

Har ikke energi til at tage snakken for tredje gang. Følte blot at det var nødvendigt at nævne at det ikke er en god ide at tage råd, fra folk som rider en kæphest. 

Mikroskopiske udsving i billedekvalitet, der kun ses med næsen HELT oppe i et testbillede, er i min optik ligegyldige. Især når afspilleren ellers er fremragende. 

Du føler at du gør trådstarter en tjeneste, jeg føler du forsøger at afskære ham fra at opleve en fremragende afspiller, og det er ærgerligt. 

Eneste grund til at jeg skrev. Smile

Så må du have overset noget, eller bevidst ikke at læse hvor jeg anbefaler ham en Panasonic UB420.

Kunne det tænkes at det mere er din lyst til at kværulere, vi kan jo ikke alle være lige blinde eller indlærings hæmmede, jeg har fuld forståelse for dit valg, men for mig prøver du at fremstå som om du er 190cm høj, men målebåndet siger 167cm, og det er forskellen mellem objektiv og subjektiv, du bekæmper målebåndet med en mening, og angriber manden med målebåndet fordi du ikke bryder dig om de faktiske data.

Du kunne i stedet forsøge at undgå folk med målebånd, og leve resten af livet lykkeligt uvidende om din højde.

Hvis det ikke er en option, så kunne du jo også angribe sagen objektivt, og medbringe dit eget målebånd, bortset fra at du så kommer  til at måle højden til 167cm, og skal så indrømme at ham du har brugt en masse energi på at kværulere med havde ret.

Giver det mening at det du ikke kan se, eller ikke har lyst til at vide ikke er brugbar viden for nogen?

Jeg vælger at se bort fra dine fornærmelser, og kontaterer at du mener at man bør købe den billigste Panasonic, da de er lige gode / ringe. (underforstået, at man på den måde "spilder" færrest penge). Hvis det er en anbefaling er jeg ude af stand til at forstå den. 

UB9000 får mega gode anmeldelser (fra troværdige sider) og jeg vil, igen, opfordre dig til at linke til en dårlig anmeldelse. Bare een?! Så æder jeg mine ord i mig.

Jeg har ikke måleudstyr, så er nødt til at henholde mig til hvad de profesionelle formidler.

På forhånd tak!

Du behøver ikke måleudstyr, og som sagt tidligere er du velkommen til at kigge forbi, eller invitere, så skal jeg illustrere hvordan man tester chroma response på en afspiller.
Da du siger dette ikke er første gang du har valgt at kigge forbi, og har glemt målebåndet, tænker jeg du har set det dokumentations materiale jeg har postet, det er også bekræftet af Vincent Teoh i HDTV test, jeg opdagede det på den første Panasonic spille UB900 i sin tid, og første gang jeg høre om det i en anmeldelse er i UB9000 anmeldelsen, der var så også noget med at DV ikke blev vist korrekt på UB9000 og derfor de fortsatte med at bruge OPPO 203 som reference.

Men som sagt, find en dag du har tid, her eller hos dig, så kan vi kigge youtube videoer og se test patterns via forskellige afspillere, så du ved hvad du skal måle og veje på næste gang. 

Du bestemmer om vi skal fortsætte med brugbar faktuel data, eller meninger og sponsorerede anmeldelser uden nogen form for test materiale.

https://www.youtube.com/watch?v=yvWEK0novkY

6 min 50 sec

14 min 30 sec


Redigeret af stridsvognen - 06-Maj-2021 kl. 17:27
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu