recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DVD-S100
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic DVD-S100

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 18:30
Var pengene til det, ville jeg også bare smide så meget som muligt efter dvd-afspilleren. Den slags skal være i orden, og regionsfri, før man begynder på det der HD-halløj...
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 01:05

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Var pengene til det, ville jeg også bare smide så meget som muligt efter dvd-afspilleren. Den slags skal være i orden, og regionsfri, før man begynder på det der HD-halløj...

Har du oplevet at DVD på en kvalitets DVD afspiller slår BD/HD DVD på en af de billigere afspillere (< 5000)?

Jeg ville gætte på at HD var SD totalt overlegent. Også nede omkring de 40-42".

Kuro
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 03:20
Nej, jeg har ikke oplevet at dvd slår HD DVD eller Blu-ray; det kan ikke lade sig gøre, med mindre dem der har lavet hd-udgaven virkelig har haft hovedet under armen.

HD ér SD 'totalt overlegent'; jeg har aldrig skrevet eller ment andet...
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 20:21

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


HD ér SD 'totalt overlegent'; jeg har aldrig skrevet eller ment andet...

Så synes jeg ikke det giver mening at ville kaste store summer efter en DVD afspiller, hvis den ikke kan følge med selv den mest usle BD/HD DVD afspiller. Det skulle da lige være, hvis man ejede et større antal flyttekasser med gamle DVD og gad gense dem.



Redigeret af mgmg - 12-Januar-2008 kl. 20:22
Kuro
Til top
Lars C Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 09:43
I lyset af den gode diskussion der har været i tråden, har jeg besluttet at droppe købet af en DVD afspiller. Jeg vil ikke bruge flere tusind på et dødt format.

Istedet har jeg undersøgt HD markedet og i lyset af den senere tids begivendheder besluttet at jeg hopper på blu-ray vognen.
Jeg har endvidere besluttet mig for at købe en PS3 i løbet af de næste par måneder, da det pt er den eneste afspiller der i mine øjne er værd at bruge penge på.
Den er med 1.1 og vil formentligt også understøtte 2.0 gejl når det bliver aktuelt.
Desuden er den billede mæssigt fuldt ud på højde med alt andet på markedet "give and take" et par %.
På SD DVD siden er den naturligvis ikke så gode som en Denon afspiller, men den vil overgå min 4 år gamle thomson afspiller ,som endda er tilsluttet mit TH-42PX70EA med scart, med flere længder.

Som jeg ser det, giver det valg mig mest smæk for skillingen.

Mvh Lars C
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Så synes jeg ikke det giver mening at ville kaste store summer efter en DVD afspiller, hvis den ikke kan følge med selv den mest usle BD/HD DVD afspiller. Det skulle da lige være, hvis man ejede et større antal flyttekasser med gamle DVD og gad gense dem.


Jamen, der ér jo netop nogen, der ejer mange normale dvd'er. Jeg har f.eks. over 1200, og ville ikke acceptere mindre end den Panasonic S97, som jeg har nu.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Lars C Lars C skrev:


Som jeg ser det, giver det valg mig mest smæk for skillingen.


Hvis du ikke har brug for en regionsfri afspiller, så er PS3'en et rigtig godt bud. Det er umuligt at finde bedre værdi i en afspiller til de samme penge.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 23:45

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Så synes jeg ikke det giver mening at ville kaste store summer efter en DVD afspiller, hvis den ikke kan følge med selv den mest usle BD/HD DVD afspiller. Det skulle da lige være, hvis man ejede et større antal flyttekasser med gamle DVD og gad gense dem.


Jamen, der ér jo netop nogen, der ejer mange normale dvd'er. Jeg har f.eks. over 1200, og ville ikke acceptere mindre end den Panasonic S97, som jeg har nu.

Vil du mene at der er en afgørende forskel på kvaliteten, her tænker jeg SD, fra PS3 til S97?? Jeg har nemlig selv en pænt stor samling DVD.

Kan man retfærdiggøre investeringen?? Jeg skal jo aflægge regnskab! Hehe!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
panafreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2008 kl. 18:33

Hej

Jeg har netop investeret i denne model og har lige nogle spørgsmål:

1) Er der nogle bestemte instillinger man skal gøre for at få det bedste billede? Skal lige siges at min skærm er Panasonic 42" ikke full HD men op til 1080i. Dog har jeg hørt at 720p er bedre end1080i har jeg ret?

2) under quick setup blev jeg spurgt hvor meget min digitale udgang skulle være tror nok der var disse og vælge imellem: PCM 48KHZ - PCM 96KHZ - PCM 192 KHZ. Jeg ved godt at det skulle stå i min brugsforvirring til forstærkeren, men umiddelbart kan jeg sgu ikke finde noget.

Naiera, her skal vi vist have en ekspert på banen...

Jeg takker for hjælp på forhånd



Redigeret af panafreak - 11-Juni-2008 kl. 18:33
Til top
panafreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2008 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af panafreak panafreak skrev:

Hej

Jeg har netop investeret i denne model og har lige nogle spørgsmål:

1) Er der nogle bestemte instillinger man skal gøre for at få det bedste billede? Skal lige siges at min skærm er Panasonic 42" ikke full HD men op til 1080i. Dog har jeg hørt at 720p er bedre end1080i har jeg ret?

2) under quick setup blev jeg spurgt hvor meget min digitale udgang skulle være tror nok der var disse og vælge imellem: PCM 48KHZ - PCM 96KHZ - PCM 192 KHZ. Jeg ved godt at det skulle stå i min brugsforvirring til forstærkeren, men umiddelbart kan jeg sgu ikke finde noget.

Naiera, her skal vi vist have en ekspert på banen...

Jeg takker for hjælp på forhånd

Hallo..., er der slet ikke nogen der kan hjælpe....? samtidig spørges der også efter video...? RGB/Super video/ypbr eller hvad det nu hedder?? Skal det bruges når man bruger HDMI???

Please...anyone

 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 14:37
Sæt afspilleren til at spytte 480/576p ud. Så får du kun én skalering på dvd-filmene, men du drager nytte af afspillerens fordelagtige evner indenfor de-interlacing.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af panafreak panafreak skrev:

Hallo..., er der slet ikke nogen der kan hjælpe....? samtidig spørges der også efter video...? RGB/Super video/ypbr eller hvad det nu hedder?? Skal det bruges når man bruger HDMI???

Please...anyone

Hvis du bruger HDMI, så vil jeg anbefale dig YCbCr-indstillingen, frem for RGB. RGB-indstillingen giver nok en lidt bedre farve-gengivelse, men YCbCr (Component) giver samlet et bedre billede, synes jeg. Jeg benytter f.eks. af og til min Panasonic DVD-S97 sammen med projektoren, og jeg er nået frem til, at YCbCr (4:2:2) er det bedste output at anvende dér. Men prøv dig selv frem. Dét, som den ene synes ser godt ud på skærmen, ser muligvis helt forkert ud for den anden. Vi ser ikke fuldstændig ens på det.

Hehe. Ja, 480/576p er jo netop Naiera's kongstanke. For ham ser et 576p-billede tydeligvis meget bedre ud, end et 720p-billede. Men igen: Prøv dig lidt frem. Hvis enten 1080i- eller 720p-indstillingen ser bedre ud på dit fjernsyn, end 480/576p - ja, så er det selvfølgelig én af de to, du skal anvende. Der er desværre ikke noget endegyldigt svar på, hvilken indstilling der er 'den bedste'. Det afhænger nemlig også til dels af grejet. Og ikke mindst af gluggerne.



Redigeret af musicus - 12-Juni-2008 kl. 18:39
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu