Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
dunlop
Bruger
Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
|
Sendt: 04-Maj-2007 kl. 14:17 |
Tillykke med jeres nye recorder !
Jeg er selv tæt på at stige på en 57/67EH til erstatning for min 2 år "gamle" Philips DVDR725H.
Der er nogle ting jeg savner på min Philips og jeg mangler kun at få det checket for at træffe beslutningen. Er der nogen af jer der gider ofre et par minutter på svare på nogle spørgsmål:
Hvordan er billedkvaliteten af egne optagelser fra et alm. godt antennesignal ? er det supergodt eller bare OK ? Da jeg købte min recorder, var der meget snak om tunerkvaliteten/følsomheden, - er den god på Panaen ?
Der ser ud til at være separate knapper for hurtigspoling på remoten ? - på Philipsen er det så idiotisk lavet, at man skal holde kapitelknappen nede i >2 sek. for at få den til at hurtigspole, med det resultat, at den ofte springer kapitler i stedet for ! - det er simpelthen træls.
Hvor hurtigt kan den spole ? (min Philips kan spole fra 4x og op til 256x hastighed).
Jeg savner en funktion som kan springe til slutningen af en harddiskoptagelse, er der noget i den retning på Panaen ?. Hvis man f.eks har optaget en film og har lagt en sikkerhed på f.eks. 15 min. til sluttidspunktet, så er det træls at skulle spole hele filmen igennem for at fjerne de 15 min. bagefter.
Kan man indsætte bogmærker i en harddiskoptagelse ? - altså hvis man har optaget en hel aften på Discovery og senere kun har fået set halvdelen, kan man så sætte et mærke hvor man er kommet til ?
Kan den resample ved overførsel fra HDD til DVD, altså hvis man har optaget en 2 timers film i bedste kvalitet, kan den så resample filmen til at være på en 1 times DVD ?
Hvis jeg kunne få disse spørgsmål opklaret, er jeg tættere på en beslutning.
På forhånd tak.
MVH dunlop
|
 |
tue hazuki
Ny bruger
Oprettet: 10-April-2007
Point: 13
|
Sendt: 05-Maj-2007 kl. 13:12 |
Har lige et enkelt spørgsmål til dem der har købt og afprøvet den. Har I haft problemer med kopisikring af fjernsynudsendelser? Jeg har "lånt" en philips dvdr3460h i elgiganten og den skriver til at optagelsen ikke kan gemmes pga. at indholdet sku være kopisikret  Er det et problem med HDD recorderen? Canal Digitals signal? eller noget helt tredje?
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 05-Maj-2007 kl. 13:55 |
tue hazuki skrev:
Jeg har "lånt" en philips dvdr3460h i elgiganten og den skriver til at optagelsen ikke kan gemmes pga. at indholdet sku være kopisikret Er det et problem med HDD recorderen? Canal Digitals signal? eller noget helt tredje? |
Den slags "styres" af selve signalet. Men om det er bevidst, eller om det er en fejl i signalet fra Canal Digital, skal jeg ikke kunne sige.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
Dr. Andreas
Ny bruger
Oprettet: 04-September-2005
Point: 8
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 12:00 |
Hej. Jeg står i samme situation som Dunlop. Overvejer kraftigt at erstatte min 2 år gamle sony hx 720. Vil gerne have ordentlig opskalering af tv-signalet til min projektor og er desuden meget træt af at sonyen larmer så meget som den gør, selv når den bare står på stand-by. Jeg bruger desuden også recorderen som cd-afspiller da min dedikerede er gået i stykker. Et stort irritationsmoment er imidlertidig at den er utrolig lang tid om at starte op når man kommer en disk i - ca. 18 sek. med en cd. Er der nogen der har mulighed for at måle hvor lang tid en pana eh-57 er om samme manøvre.
På forhånd tak Andreas
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 12:43 |
dunlop skrev:
"Hvordan er billedkvaliteten af egne optagelser fra et alm. godt antennesignal ? er det supergodt eller bare OK ? Da jeg købte min recorder, var der meget snak om tunerkvaliteten/følsomheden, - er den god på Panaen ?" Det er ganske OK, men du udnytter den langt bedre med et Digitalt signal.
"Jeg savner en funktion som kan springe til slutningen af en harddiskoptagelse, er der noget i den retning på Panaen ?. Hvis man f.eks har optaget en film og har lagt en sikkerhed på f.eks. 15 min. til sluttidspunktet, så er det træls at skulle spole hele filmen igennem for at fjerne de 15 min. bagefter." Der skal spoles til slutningen, i Edit Mode enten ved at bruge Picture Search eller Skip knappen.
"Kan man indsætte bogmærker i en harddiskoptagelse ? - altså hvis man har optaget en hel aften på Discovery og senere kun har fået set halvdelen, kan man så sætte et mærke hvor man er kommet til ?" Det er muligt at lave et Chapter Mark
"Kan den resample ved overførsel fra HDD til DVD, altså hvis man har optaget en 2 timers film i bedste kvalitet, kan den så resample filmen til at være på en 1 times DVD ?" Du bruger FR ved dubbing til Disk, så vil der ske en Reencode, så de to timer kan være på en Disk men det kan kun gøres i Realtime. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Gert13
Bruger
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 94
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 13:03 |
Dr. Andreas skrev:
Et stort irritationsmoment er imidlertidig at den er utrolig lang tid om at starte op når man kommer en disk i - ca. 18 sek. med en cd. Er der nogen der har mulighed for at måle hvor lang tid en pana eh-57 er om samme manøvre.
På forhånd tak Andreas
|
Min 57'er tager ca. 14 sek. om at spytte lyd ud fra en cd, målt fra man trykker "close" til lyden kommer i højtalerne. Min gamle afgående NAD dvd afspiller bruger ca. 13 sek. om samme manøvre
|
 |
Svava
Junior bruger
Oprettet: 06-April-2007
Point: 22
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 14:55 |
Jeg er også meget tæt på at købe en 57ér, og tøver kun p.g.a. manglende DVB-Tuner (kun til optagelser fra TV2) ,så jeg har tænkt mig at tilslutte en ekstern DVB-Tuner
Men jeg er dog usikker på om det rent tilslutningsmæsssigt kan lade sig gøre når jeg samtidig har en Thomson DSI 4200 parabolmodtager som kun har 1 scartstik. Men det må vel kunne lade sig gøre at slutte både DVB-Tuner og parabolmodtager til 57'eren via scart, og så slutte 57'eren til mit Pana TH-37PX70 via HDMI kablet, og så se både HD optagere og parabol på den måde eller ???
Nogen der har erfaringer med det ??
M.v.h.
Svava
|
Panasonic TH-37PX70
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 15:26 |
Du tilslutter jo bare DTT modtageren til S-Video indgangen.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Svava
Junior bruger
Oprettet: 06-April-2007
Point: 22
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 16:04 |
Radiomanden skrev:
Du tilslutter jo bare DTT modtageren til S-Video indgangen.
|
Fint nok ! Tak for svaret
|
Panasonic TH-37PX70
|
 |
Jens G
Bruger
Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 141
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 21:50 |
S-Video indgangen sidder på forsiden under en klap, så det kan måske give et visuelt problem.
|
Jens G
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 21:53 |
Der er en S-Video AV4 tilslutning bagpå.
|
|
 |
Jens G
Bruger
Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 141
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 22:09 |
Radiomanden skrev:
Der er en S-Video AV4 tilslutning bagpå.
|
Det kan jeg ikke se på min. Der er AV1, AV2, AV3 og DV. AV3 og DV er på fronten
S-video stikket på bagsiden er benævnt Out. Men jeg har da godt nok ikke prøvet at sende noget ind på det.
Jeg bruger AV1 til SAT boksen og AV2 til Selector, samt HDMI til TV.
|
Jens G
|
 |