recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic G10 + Yousee + kryptering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic G10 + Yousee + kryptering

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 09:36

Oprindeligt skrevet af madsL madsL skrev:

Betyder denne her pressemeddelelse ikke at jeg slet ikke har brug for mit CA-modul og programkort?
http://yousee.dk/publish.php?id=22150

Jo hvis du kun er interesseret i de digitale udgaver af de kanaler, du har i din analoge pakke, så kan du undvære CA-modul og programkort.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
madsL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-August-2009
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 20:28
dkscan jeg vil også gerne kunne se HD kanalerne. Mit TV har mpeg4 tuner, men så vidt jeg kan forstå kræver Yousee af en eller anden grund at man skal have programkort for at se HD...er det korrekt?

Lige en opdatering: I dag var jeg nede i Fona for at høre om de ville bytte mit programkort til et nyt, pga. de gentagne fejl med at jeg får "smart card error" efter 5 minutters tv kigning. Det ville de godt, men sælgeren skulle lige ringe til Yousee først og de forbød ham så desværre at at foretage ombytningen. Imens prøvede vi at sætte kortet i en af Fona butikkens Yousee bokse, hvor det selvfølgelig virkede upåklageligt.

Altså må fejlen være i mit tv eller i CA-modulet.
Jeg har også snakket med Panasonic som sagde jeg skulle resette fjernsynet og sætte landet til Sverige. På den måde dukker DVB-C tuneren automatisk frem og man kan indtaste netværkskode inden tuningen så man får de rigtige kanaler...så langt så godt, men kanalerne bliver stadig krypterede efter 5 minutter.

Lige nu overvejer jeg om jeg skal opdatere eller ombytte mit CA-modul. Det bliver nok bare lidt svært da de 14 dages fortrydelsesret er gået

Når modulet sidder i fjernsynet kan jeg læse følgende værdier - siger de jer noget?

CAM SW Ver 1.6.1 (165)
CAM HW Ver 1.3.0 (221)
Terminal SN 171-1-90603678
Loader Ver 3.1 sequence 001
ACS SW Ver 463-2.1.2.11-BROAD
CAST-64-Retail

Bag på selve modulet står der Viaccess CAM HHFB90603678

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 20:39
Jeg vil tro at det er cam kortet...

Men måske kan en dårlig antenne installation også være skyld i at der kommer fejl i signalet og kortet ikke kan dekode.
Til top
madsL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 20:42
SÅ vidt jeg kan gennemskue er mit CAM bare af den nyeste version...og det virker jo fint med min nabos programkort. Argh det er bare så underligt 
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 22:44

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Men måske kan en dårlig antenne installation også være skyld i at der kommer fejl i signalet og kortet ikke kan dekode.

Jeg oplevede faktisk noget lignende på min Samsung med indbygget DVB-C tuner og CA modul. Efter at have skruet mere op for antenne-forstærkeren, så forsvandt problemet.

LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
madsL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 09:39
Hvordan forklarer I så at det virker med min nabos kort? Der burde en evt. dårlig antenne installation jo betyde det samme eller hvad?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu