recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic GT30 ligner en testvinder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic GT30 ligner en testvinder

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

VT30 kommer med den nye autokalibrering fra CalMan http://www.aventhusiast.co.uk/panasonic-vt30-auto-calibration-features-explained/2331.htm , det er vel også et udtryk for at Panasonic ikke bare har glemt entusiasterne.

Helt sikkert, og som sagt så var det heller ikke for at kritisere Panasonic, mere for at pege på det himmelråbende tomrum der er ovenover Panasonic.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 12:04
Otto, du har jo nok ret i at "man" ikke satser voldsomt på entusiastsegmentet, men det er vel primært fordi markedet ikke er stort nok. Var der et marked for dyre highend skærme, hvor man kunne tjene penge vil jeg da tro at flere producenter ville gå efter det.

Så det vel et spørgsmål om at efterspørgslen (og viljen til at betale) ikke er stor nok!!

Til gengæld er laveste/mellemste fællesnævner blevet løftet voldsomt, hvilket dem af os som ikke vil betale +30k for en skærm kan glæde os over.
Men er selvfølgelig godt klar over at vi også kommer til at mangle highend-segmentet til at sikre den fortsatte forbedring af low/midend skærmene. 
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juli-2009
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

sådan en gt30 må gå som varmet brød
hvis bare man går lidt op i billedekvalitet på sin tv skærm

Jeg står selv og er ved at trykke på en bestillingskontakt. Jeg har længe tændt på Samsung c7705, men det virker som om der er mere reglen end undtagelsen at der er buzz, og retention.

Jeg synes også de nye Panasonic ser fede ud, men jeg tror ikke gt30 vil gå som varmt brød, så længe man kan købe en vt20.
En 50gt30 koster som udgangspunkt 17.000 uden briller
En 50VT20 koster 12.000 med briller.

SElvom prisen skulle falde lidt, når der kommer flere forhandlere, så bliver det måske kun til 15.000 de første par måneder, måske 14.000 før sommeren.
Men en vt20 kan jeg få nu og her til 12.000. 
Jeg har læst testen, og det virker som om at vejer man plusser og minusser op mod hinanden, så er tipper vægten ikke til nogen side.
Derfor vil jeg mene at prisen er alt for høj, og at den derfor ikke vil gå som varmt brødWink
/
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Otto, du har jo nok ret i at "man" ikke satser voldsomt på entusiastsegmentet, men det er vel primært fordi markedet ikke er stort nok. Var der et marked for dyre highend skærme, hvor man kunne tjene penge vil jeg da tro at flere producenter ville gå efter det.

Så det vel et spørgsmål om at efterspørgslen (og viljen til at betale) ikke er stor nok!!

Det fremgik nok ikke tydeligt nok så, men ja - det er netop efterspørgslen jeg kritiserer.

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Men er selvfølgelig godt klar over at vi også kommer til at mangle highend-segmentet til at sikre den fortsatte forbedring af low/midend skærmene. 

Det er lige præcist dét. Alle siger, bare vent på OLED. Men hvem skal betale for udviklingen af OLED? Det er godt på kort sigt, at vi kan få bedre kvalitet til få penge, men det betyder også at udviklingen går i stå. SED eksempelvis, blev lagt i graven længe inden finanskrisen, fordi man vurderede at markedet har bevæget sig ned i et niveau hvor der ikke er penge nok til udvikling af dén slags teknologier længere. Dét der sker er, at hvis en middelgod skærm koster 20.000,-, så vil entusiasten godt give 40.000,- for noget der sparker bagdel. Men hvis en middelgod skærm pludselig koster 6000,-, så forventer entusiasten at en high-end skærm skal koste 12-15.000,-.

Men nu skal jeg nok lade tråden være i fred, jeg hi-jackede vist lidt...

Redigeret af Otto J - 23-Marts-2011 kl. 12:23
Til top
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2010
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 15:59
Når jeg snakker med "almenlige" mennesker om TV priser så sammenligner de alt hvad de ser med prisen på det billigste TV i samme størrelse fra Elgiganten / Bilka eller hvor de nu har set noget. Koster det mere må det være fordi nogen prøver på at snyde dem. De er vel ens bare de er 40/50"? :D

Jeg er gået fra Samsung ps50c685 til ps63c7705, der er kæmpe forskel i billede kvaliteten selv for mit 100% utrænet øje. Men mange ser ikke /vil ikke se det.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af PlasmaFreak PlasmaFreak skrev:

Når jeg snakker med "almenlige" mennesker om TV priser så sammenligner de alt hvad de ser med prisen på det billigste TV i samme størrelse fra Elgiganten / Bilka eller hvor de nu har set noget. Koster det mere må det være fordi nogen prøver på at snyde dem. De er vel ens bare de er 40/50"? :D

Jeg er gået fra Samsung ps50c685 til ps63c7705, der er kæmpe forskel i billede kvaliteten selv for mit 100% utrænet øje. Men mange ser ikke /vil ikke se det.
Ja nogen vil ikke se
kan huske jeg havde en lang diskussion med, som ikke vil ind se et pio 5900 var meget bedre ind
panasonic px80.
lidt sjovt når man selv har haft begge modeller i stuen

Men nogen er åbenbart tilfreds bare man kommer fra A til B
for indrømmet det gør man stort set med alle tv i dag
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 18:39

Jeg troede bare man blev i sofaenLOL
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af 'DLG' 'DLG' skrev:

Åbenbart ikke hos xcardman, han må ha et "flyvende fladskærm" som kan komme fra A til B LOL
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24802
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Åbenbart ikke hos xcardman, han må ha et "flyvende fladskærm" som kan komme fra A til B LOL
Det er nok en faldskærm, i stedet for en fladskærm.LOL
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 20:20
Det er sjovt som mange har tendens til at tro, at alting bliver rosenrødt når/hvis vi får OLED-fladskærme i kæmpestørrelse. OLED i sig selv er ikke nogen garant for god billedkvalitet, på samme måde som plasma ikke er det. Om noget så har hele denne diskussion om hvad folk vil betale for en fladskærm da vist, at man ikke kan forvente at få noget der ryster high-end markedet når ingen vil lægge pengene det koster.

God billedkvalitet koster og det er jo åbenbart ikke nok at købe sig til "Kuro"-teknologi - det burde være klart for de fleste nu. Samsung og LG kan spytte et nok så godt OLED panel ud (for det bliver ikke Panasonic der gør det), men hvis ingen af dem leverer den bagvedliggende elektronik, som er bedre end dét de har i dag, så får vi bare en endnu fladere skærm, der kan nedbrydes i vand. "Kuro" var andet end bare dyb sort...

Og så har vi ikke engang talt om de mange skavanker OLED potentielt kan have. Samsungs nuværende 4" OLED lider eksempelvis i massiv grad af retention (som måske ikke er en indikator for deres store skærme) og burn-in debatten starter forfra når disse skærme kommer.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-August-2006
Point: 583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 20:33
Og så har du endda glemt den hurtigere degradering af den blå farve...! Det er mig en gåde at alle siger vent til OLED, vent til OLED. Jeg har arbejdet med OLED paneler, godt nok i mobiltelefoner, og de er absolut ikke på amgangshøjde med nogen anden teknologi vi har til rådighed, hvad holdbarhed angår.

Mit forsigtige gæt er at OLED, kommer til at lide samme skæbne, som SED, det er meget lidt rentabelt at producere 27" skærme (eller hvad størrelse det nu engang fås i) til 30.000,- Jeg kunne godt tænke mig en afløser for mit nuværende TV, men uanset hvad jeg vælger, kommer jeg til at give afkald på det bedste 2D segmentet kan levere. Jeg er villig til at lægge mange penge for en 60", spørgsmålet er som om kæresten deler min opfattelse Big smile
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Det er nok en faldskærm, i stedet for en fladskærm.LOL
Ja det får man vil snart behov for med 3d og der kommer vil 4D, så de kan få solgt en masse udstyr
uden ordenligt materiale til at bakke det op
samt alt muligt andet de smider i deres tv efterhånden
igen på bekostning af billedekvalitet

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu