recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic køb - floating blacks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic køb - floating blacks

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Novatic Novatic skrev:

Ihvertfald er det LCD som bliver min næste. Efter B850, C7705 og G20 er mit plasma eventyr slut.

Så finder du bare andre fejl og mangler....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

jamen som emile skriver hvorfor så ikke bare slå det fra, så er problemet løst. det har jeg gjort og det virker fint.

Øhhh, det er ikke noget du kan slå fra... Har du en "floating blacks on/off" switch? LOL

Redigeret af Simon R. - 25-September-2010 kl. 09:40
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

jamen som emile skriver hvorfor så ikke bare slå det fra, så er problemet løst. det har jeg gjort og det virker fint.

Øhhh, det er ikke noget du kan slå fra... Har du en "floating blacks on/off" switch? LOL

Næææh, men er det ikke når ECO-mode er slået til? Dén kan jo slåes fra...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ihvertfald er det LCD som bliver min næste. Efter B850, C7705 og G20 er mit plasma eventyr slut.

Klaus

Jeg tænker bare: Hvornår helv*** lærer folk at se film/tv, i stedet for at sidde og glo efter fejl?? Dead

Der har aldrig været så mange billedfejl på TV, som efter internettets fremkomst - hvorfor mon? Fordi folk sidder og "gejler" hinanden op, med alverdens ligegyldigt pi*...
Jo, gamle CRT-TV var akkurat lige så fyldt med fejl, som fladskærme...

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Næææh, men er det ikke når ECO-mode er slået til? Dén kan jo slåes fra...

M.v.h.

Nope, har intet med eco mode at gøre... Det er tilsyneladende noget der hører til langt inde i panel-teknologien, da det ikke ser ud til at problemet kan løses med en firmware og heller ikke på nogen måde kan slås til og fra i service-menuen.

Redigeret af Simon R. - 25-September-2010 kl. 09:51
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus

Jeg tænker bare: Hvornår helv*** lærer folk at se film/tv, i stedet for at sidde og glo efter fejl?? Dead

Der har aldrig været så mange billedfejl på TV, som efter internettets fremkomst - hvorfor mon? Fordi folk sidder og "gejler" hinanden op, med alverdens ligegyldigt pi*...
Jo, gamle CRT-TV var akkurat lige så fyldt med fejl, som fladskærme...

M.v.h.

Ja CRT-TV havde problemer - bl.a. med efterglød og geometri. Nu er de problemer så løst, men så introducerer man nogle nye, og så skal man bare være glade eller hvad?:)

Jeg syntes floating blacks på mit PX70 var p*sse-irriterende. Derfor vil jeg meget gerne undgå at få et TV med det. Phosfor trails, reflektioner i glasset og den slags er jeg ret kold overfor, men ting, der direkte irriterer en, som fx at lysniveauet ændrer sig i tide og utide, mens man ser en film, det synes jeg ikke er i orden. Undertekster vil fx også kunne give et black boost/rise hver eneste gang de kommer på/forsvinder.
Til top
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2007
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 13:21
Jeg læste et sted på AVForums.com at folk som havde floating blacks så en kæmpe forandring hvis de satte lysstyrken ned, bare fra +1 til +0. Har den personligt på +0 (i profilen profesional 1) og har ikke lagt mærke til noget som helst floating blacks. Måske jeg er heldig, men måske man blot skal undgå at sætte lysstyrken op. Håber at det kan hjælpe til at løse folks flotang blacks problemer. Kan da godt se at hvis den sorte nærmest bliver grå når der er et lyst billede og de sorte bjælper skifter meget med billedet under en film hvor det er tydeligt at dette må være frustrerende.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 14:01
Jeg sætter min lid til de 3-4 seriøse test sites som enstemmigt konkluderer at PanaVT20 indtil videre er referencemodellen, - altså markedets bedste billedperformer .Synes ikke rigtig at nogle af dem har kommenteret på denne issue ? Så derfor heller ingen LCD til mig i denne ombæring . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2010
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 16:40

Floating blacks har jeg endnu ikke bemærket efter et halvt års ejerskab af et G20. Jeg har af og til siddet og kigget efter fænomenet på de vandrette sorte top- og bundbjælker, når man har kedet sig under en film, uden at kunne opdrive noget underligt, skiftende lysstyrke etc. Altså hvis det er det der skulle være fænomenet.

Jeg kører med Professionel 1, Lys= 0, Gamma =2,4 og ECO= fra 

(På mit gamle LCD, der skete der derimod ting og sager)

Så se et G20 selv live - og døm.

Mvh Erik
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu