recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PT AE4000 indtryk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PT AE4000 indtryk?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 09:52
Det er så ikke noget argument for at den fysiske butik ikke skulle give returret. Kender flere butikker primært forhandlere af musikinstrumenter, hvor der fx er 14 dages returret på alt. De lægger nærmest op til at man køber, tager med hjem og tester, og har så muligheden for at levere det tilbage hvis det ikke lige var det rigtige. 

Specielt ved køb af en relativt dyr ting som en projektor (eller noget hifi el.lign) synes jeg det ville være rimeligt med mulighed for at returnere tingene. At noget fungerer fint i butikken, er jo ikke det samme som at det fungerer optimalt hjemme hos brugeren. 
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 10:27
Returret er absolut godt.
Spørgsmålet er så om du vil købe en projektor, som har været ude hos en anden kunde i en uges tid og derefter tilbageleveret. Formentligt vil mange hellere have en helt ny i ubrudt emballage, eller evt. et afslag i prisen for at tage en "demo-vare".
Hvordan netbutikkerne klarer den ved jeg ikke - men man kan da gætte på at de pakker det ned og sælger det som nyt - eller hvad?
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 10:48
Når jeg handler i en butik
jeg har ikke noget i mod at miste 1% af værdien pr dag, af min retur ret,
samt at den udløber efter 1-2 uge

samt jeg køber også tit demo vare eller noget som har været testet af andre,
selv klart til en lavere pris, og det er oftest lige så godt, dvs en bedre handel for mig.

jeg kan henvise til tråden under jura angående retur ret i butik,
hvor jeg foreslår vi fortsætter denne snark, så denne tråd kan holde sig til emnet..
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 04:36
Kørt 10 timer og har allerede fået min første dust blob :( Fandme en lækker projektor, men det her er under al kritik! Støv burde ikke være et problem, da jeg laver hovedrengøring en gang i ugen. Man må vel bare erkende at den konstruktionsmæssigt ikke er gennemtænkt.

Når skærmen går helt mørk, så kan jeg skæmte en svag grøn prik på ca. 10x10 i højre hjørne, og alt efter hvad jeg har læst på diverse forummer, så lyder det til at være en dust blob.

Overvejer allerede at sælge igen :(

Redigeret af s0ad - 14-Juni-2010 kl. 05:16
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 11:00

10 x 10 hvad ? er disse problemer dækket af garanti ? eller har du stadig retur ret ?

eller kan den sendes til rengøring ?
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 11:53
10x10 cm ^^

Ja det er sikkert dækket af garantien, men orker ikke at sende den ind, så tror den ryger til salg. Ved ikke med retur ret, når den er købt i Tyskland..

Det pisser mig virkeligt af at man ikke kan nyde sin projektor fordi nogle halvhjerner ikke kan lave et ordentligt forseglet system Cry

Redigeret af s0ad - 14-Juni-2010 kl. 11:55
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

10x10 cm ^^

Ja det er sikkert dækket af garantien, men orker ikke at sende den ind, så tror den ryger til salg. Ved ikke med retur ret, når den er købt i Tyskland..

Det pisser mig virkeligt af at man ikke kan nyde sin projektor fordi nogle halvhjerner ikke kan lave et ordentligt forseglet system Cry
er der ikke en luftpumpe med. I tidernes morgen , da jeg havde en sanyo z5 var der en pumpe med til at blæse panelerne rene. det fungerede godt
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 12:07
nej der fulgte desværre ingen luftpumpe med :(

Redigeret af s0ad - 14-Juni-2010 kl. 12:08
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 12:18
jeg vil hilse og sige at jeg har meget dårlige erfaringer med at blæse trykluft ind på må og få,
ved en ældre 3 LCD projektor som jeg ikke har mere, kom der også lidt støv på panelerne efter
lang tids brug, og da jeg blæste den ren, fik jeg bare flyttet endnu mere støv på linser og spejle
og panalerne !! så det blev 100 gange værre !!
så jeg måtte åbne den og nænsomt rense alle dele seperat med støv pensel og luft..
yikes et arbejde ! samt der er mange ting man let kan komme til at glemme at montere rigtigt,
men gør man det hele rigtigt, kommer den også til at virke så godt som helt ny igen..
jeg ville ikke turde at gøre det samme ved en sprit ny AE4000
min AE4000 har kørt MANGE flere timer end din, og jeg har ikke set dette problem endnu
kan du tage et billede af problemet ?

Redigeret af TommyBoy - 14-Juni-2010 kl. 12:19
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

jeg vil hilse og sige at jeg har meget dårlige erfaringer med at blæse trykluft ind på må og få,
ved en ældre 3 LCD projektor som jeg ikke har mere, kom der også lidt støv på panelerne efter
lang tids brug, og da jeg blæste den ren, fik jeg bare flyttet endnu mere støv på linser og spejle
og panalerne !! så det blev 100 gange værre !!
så jeg måtte åbne den og nænsomt rense alle dele seperat med støv pensel og luft..
yikes et arbejde ! samt der er mange ting man let kan komme til at glemme at montere rigtigt,
men gør man det hele rigtigt, kommer den også til at virke så godt som helt ny igen..
jeg ville ikke turde at gøre det samme ved en sprit ny AE4000
min AE4000 har kørt MANGE flere timer end din, og jeg har ikke set dette problem endnu
kan du tage et billede af problemet ?
der var et program i projektoren der var beregnet til det. plus der var blæsehuller som var beregnet til det. mener at blæseren kørte op i hastighed under processen.
det her fungerede efter hensigten. prøvede flere gange ,hvor der var kommet støv på panelerne.det var ikke med trykluft, men med en lille håndpumpe, hvor der i enden var et tyndt rør

Redigeret af p.las - 14-Juni-2010 kl. 12:43
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 13:41
ok takker for info p.las, så kan det give mening med den pumpe ting,
stakkels s0ad.. det er godt nok surt..
kunne du evt tage billeder af dette problem ?
godt det snart er skt. hans dag :-) der må man godt sætte ild til ting og sager ..
Til top
wadia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2009
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 17:27
 s0ad !!!!!!
Du må komme op og se hvordan en JVC DLA-HD 750 er lavet - men... pas på kæben hvis den falder på boret... Wink

Mojn.... gamle rocker
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu