recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PT AE4000 indtryk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PT AE4000 indtryk?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 17:31
Du kan samle din kæbe op efter du har fået en omgang med pana'en ;)
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 17:47
Kan jeg benytte mig af min fortrydelsesret og sende den tilbage selvom den har været monteret og taget i brug?
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 03:47
Jeg fyrede lige op for svinet igen og mærkeligvis så er den dust blob nærmest ikke til at se mere. Havde ekstra inviteret nogle venner til film og den ene kunne kun svagt ane den mindst 2 andre overhovedet ikke så den Smile Jeg kan nu sagtens leve med det sålænge det ikke bliver værre.. Det er os kun ved en total mørk scene der er en lille smule.

Ellers er projektoren lækker! Sortniveauet er jeg meget tilfreds taget i betragtning af at jeg har hvide vægge rundt omkring. Maskinen er os dejlig lydløs og den spytter nogle farverige billeder ud uden støj og med en god dybde. Den håndterer os hurtige bevægelse med lethed uden nogle former for judder.

Skarpheden er os god, men den er ikke på niveau med min tidligere BenQ W6000 dog er den bedre på alle andre punkter synes jeg. Nu håber jeg ikke at der kommer flere støvproblemer foreløbig, for er ellers godt tilfreds med den.

Redigeret af s0ad - 15-Juni-2010 kl. 03:49
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 08:46
great !!
hvilke motion interpolation modes bruger du ?
jeg har defineret funktion knappen til dette så jeg kan trykke og vælge hurtigt og let,
i mode 3 er det ultra lækkert glidene !! wow, men jeg bemærker også at lyd-billede
ikke passer 100% mere, super ærgeligt da billedet er så lækkert i mode 3
har du fundet en teknisk beskrivelse af de 3 modes ? hvordan exactly de gør det ?
og hvad frame delay bliver i de modes ?

Skarphed,
ja en W6000 står edderdylme skarpt,
en AE4000 har en lidt mystisk måde at justere focus på, lige som om at den aldrig kan ramme
det 100% perfekte punkt, og den drejer lige som op-ned og højre-venstre om man er
foran eller bagved det bedste punkt, jeg har harft 2 stk hjemme, og den sidste som jeg beholder
er lidt bedre end den første på dette punkt.
men ellers er film oplevelsen LÆKKER det er godt nok optur at se på !
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Point: 384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

Jeg fyrede lige op for svinet igen og mærkeligvis så er den dust blob nærmest ikke til at se mere. Havde ekstra inviteret nogle venner til film og den ene kunne kun svagt ane den mindst 2 andre overhovedet ikke så den Smile Jeg kan nu sagtens leve med det sålænge det ikke bliver værre.. Det er os kun ved en total mørk scene der er en lille smule.

Ellers er projektoren lækker! Sortniveauet er jeg meget tilfreds taget i betragtning af at jeg har hvide vægge rundt omkring. Maskinen er os dejlig lydløs og den spytter nogle farverige billeder ud uden støj og med en god dybde. Den håndterer os hurtige bevægelse med lethed uden nogle former for judder.

Skarpheden er os god, men den er ikke på niveau med min tidligere BenQ W6000 dog er den bedre på alle andre punkter synes jeg. Nu håber jeg ikke at der kommer flere støvproblemer foreløbig, for er ellers godt tilfreds med den.

Håber lige du finder tid til at svare på disse tre spørgsmål :)

Hvor stort et lærred bruger du til din AE4000?
Hvor meget savner du den lysstyrke W6000 kan spytte ud i forhold til AE4000?
Har du problemer med ujævne farver henover lærredet?
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 17:08
92" mat-hvid lissau motorlærred.

Savner overhovedet ikke lysstyrken fra W6000, synes den på normal spytter mere end rigeligt med lys ud og det er perfekt til brug af PS3 og Xbox 360 :) Bruger colour 1 mode til film og der er lyset reduceret en del, men passer perfekt til film synes jeg.

Jeg bruger kun min projektor om natten, så jeg savner sådan set ikke mere lys, dog kan jeg godt se fordelen med BenQ, hvis man har tænkt sig at bruge den i dagstimerne eller hvis den skal ISF kalibreres. Generelt synes jeg Pana'en spytter et meget godt billede ud som standard, så jeg har ikke brug for en kalibrering, da jeg er godt tilfreds uden.

Har ikke oplevet ujævne farver henover lærredet, kan os være jeg ikke har kigget nøje efter.

@ TommyBoy

Bruger mode 1, synes den gør det rimeligt godt, har ikke brugt de andre, har læst om ulemperne ved dem fx. det med delay på lyden ved brug af mode 3, som du selv nævner.

Redigeret af s0ad - 15-Juni-2010 kl. 17:13
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 17:41
Jeg tænkte selv på en AE4000, men jeg endte med at købe en Sanyo Z3000 (havde en Z2000 før) 
En af grundene var netop, at der medfølger en blæsebold til at blæse støv fra panelerne
Min første projektor var en Panasonic AE100
Jeg havde den kun i et halvt år, fordi den var til service sammenlagt to måneder for at få fjernet dust blobs
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 18:17
Utroligt at Panasonic intet foretager sig så de kan komme støv problemerne til livs.

Er du ellers tilfreds med din z3000? Ville selv have en Z4000 til at starte med, men pga. pana'ens lidt bedre sortniveau valgte jeg den. Men ved faktisk slet ikke om der overhovedet er synlig forskel, de nævner det i hvert fald i de fleste anmeldelser.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

Utroligt at Panasonic intet foretager sig så de kan komme støv problemerne til livs.

Er du ellers tilfreds med din z3000? Ville selv have en Z4000 til at starte med, men pga. pana'ens lidt bedre sortniveau valgte jeg den. Men ved faktisk slet ikke om der overhovedet er synlig forskel, de nævner det i hvert fald i de fleste anmeldelser.
har Panasonicen et bedre sort niveau, eller er det en mere aggressiv iris?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 10:16
>har Panasonicen et bedre sort niveau, eller er det en mere aggressiv iris?
hvis du kommer med et video signal der ikke fylder det hele, så er sort bagrunden ikke synlig
fra min sofa, og jeg har endda slået dynamisk iris fra
så projektore med mere kontrast niveau er ikke noget krav fra mig :-)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

>har Panasonicen et bedre sort niveau, eller er det en mere aggressiv iris?
hvis du kommer med et video signal der ikke fylder det hele, så er sort bagrunden ikke synlig
fra min sofa, og jeg har endda slået dynamisk iris fra
så projektore med mere kontrast niveau er ikke noget krav fra mig :-)
det forstod jeg ikke???
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 13:11
jeg prøvede at sige, at jeg mener ikke at vi kan udnytte højere kontrast tal :-)
enden er nået, se bare dens specifikationer.
Vi skal hellere kikke på andre parametre i fremtiden, sorry hvis det var kryptisk skrevet.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu