recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PV60 42" flimmer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PV60 42" flimmer?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 11:27

Oprindeligt skrevet af Fabi Fabi skrev:

Jeg har selv haft en Philips 32PW9509 med Pixel Plus 2 og DNM. Det er forgængeren til 9520. Jeg er enig med DarkHelmet i at både Pixel Plus 2 og DNM er en stor fordel. Det giver meget gode detaljerede billeder og ingen hakkeri ved hurtige bevægelser. Jeg får selv snart Pioneer PDP427XD og er noget bekymret for, om jeg kan vænne mig til hakkende billeder igen. Men jeg glæder mig til Pioneer plasma'tvet.

Det er også min største bekymring ved at gå over til Plasma eller LCD. Da jeg havde Samsungs LCD, var det meget tydeligt, men i bund og grund var jeg også så utilfreds med dette LCD, at jeg nok så alle fejene (og stadigvæk gør det på alle LCD'er!).

Den første tid tror jeg at man lægger meget mærke til at DNM mangler. Omvendt tog det mig en måneds tid at "vænne" mig til DNM. Men jeg tror at den kæmpe (jeg har bestilt 42") nok vil opveje det i sidste ende

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Den eneste ulempe jeg kunne se ved Plasma'erne, var at deres sort farver ikke var helt sorte, men dette skulle vist være løst med PV60? Panasonic Danmark påstod at med PV60 havde de lavet en Plasma der kunne vise ægte sort, og det samme gør Tape Connection.

Det er i hvert fald dét plasma TV med bedst sort, og derfor det fladskærms TV med bedst sort. Der er et stykke op til de bedste CRT TV, men så er der andre ting som plasmaerne gør bedre, IMO, der opvejer denne forskel, som man alligevel ikke lægger meget mærke til i hverdagen.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Så min konklusion må være at det åbenbart er meget forskelligt hvordan folk oplever flimmer på Plasma'er. Jeg har åbenbart ingen problemer, og jeg kunne også konkludere at jeg foretrækker billedkvliteten på Plasma'er.

Jeg tror du har ret: Folk er sikkert meget forskelligt disponeret for det. Lidt på samme måde som med projektorer, der er baseret på DLP-teknologi. Her føler nogen mennesker sig stærkt generet af Rainbowing, mens andre overhovedet ikke kan se noget.

LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 14:02

Jeg fandt dette link: http://www.minhembio.com/produktbilder/87103

Nu ved jeg godt at det er taget med digital kamera, men ligner disse billed godt det som i oplever med jeres PV60? På disse billeder ser det ud til at PV60 har et surerænt sort niveau, samt farver og skarphed ikke er noget problem.

Til top
rodding Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2005
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 14:23
Ja, det ligner det jeg oplever dagligt. Har ikke selv set en fladskærm med bedre sortniveau. Og jeg ledte i mange år efter en afløser til mit Sony CRT.
Panasonic TH-37PV60E
Sony RDR-HX710B
Samsung BD-D8200N
Motorola "Zaptor"
Pioneer VSX-1025-K
Pioneer PL-500X
B&W XT2
B&W PV1
Til top
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2006
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 21:56

Hej

Jeg har lidt problemer med at billedet hakker på 42pv60 når kameraet køre til siden. Så følger billedet ikke med flydende. Der er dog ingen problemer med bold og sådan i fodbold og NFL der spiller det hele bare, men ved hurtige skift, når hele billedet rykker. Jeg har slået div. mekanismer fra. Jeg har ikke lige set om det er det samme på dvd endnu.

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 22:53

Jeg oplever hverken flimren eller hakken, men derimod et andet mindre fænomen:

Jeg oplever nogle gange i en brøkdel af et sekund at kontrast/brightness ændrer sig en smule - lidt vanskeligt at forklare, men ofte ved sceneskift på DVD bemærker jeg det. Jeg er ikke klar over om det er tv'et, dvd-afspilleren, filmen, tilslutningen (scart) det er galt med, men problemet er nu ikke stort nok til at det reelt er et problem.

Bare en erfaring

Redigeret af troelsit - 28-November-2006 kl. 22:54
Til top
Fabi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-September-2006
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af DanniS DanniS skrev:

Hej

Jeg har lidt problemer med at billedet hakker på 42pv60 når kameraet køre til siden. Så følger billedet ikke med flydende. Der er dog ingen problemer med bold og sådan i fodbold og NFL der spiller det hele bare, men ved hurtige skift, når hele billedet rykker. Jeg har slået div. mekanismer fra. Jeg har ikke lige set om det er det samme på dvd endnu.

Vil gætte på det skyldes manglende bevægelseskompensation.

Til top
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 12:09

Som skyldes hvad

Redigeret af DanniS - 29-November-2006 kl. 12:09
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Jeg oplever nogle gange i en brøkdel af et sekund at kontrast/brightness ændrer sig en smule - lidt vanskeligt at forklare, men ofte ved sceneskift på DVD bemærker jeg det. Jeg er ikke klar over om det er tv'et, dvd-afspilleren, filmen, tilslutningen (scart) det er galt med, men problemet er nu ikke stort nok til at det reelt er et problem.

Jeg oplever det samme. Jeg har skruet på 'Normal' og ikke f.eks. 'Biograf', da jeg indstillede sidst. Jeg læste noget om, at der skulle være noget lignende noget uundåeligt 'Dynamisk kontrast' på Auto og Normal, men den slags dynamisk kontrast jeg før har set, har da været EN DEL mere aktiv end dette, hvor den måske 'blinker' én eller to gange hver halve time. Jeg har i øvrigt tilsluttet DVD-afspilleren med HDMI. Jeg synes ikke jeg oplever det ved den digitale parabol.
Til top
Fabi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-September-2006
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 00:30
Oprindeligt skrevet af DanniS DanniS skrev:

Som skyldes hvad

Jeg er muligvis fejl på den. Iflg. Panasonic's hjemmeside har Panasonic plasmaskærme Motion Pattern noise reduction   http://www.panasonic-europe.com/vieraexperience/v2/flash.htm l?iso=da-DK#4
så du burde ikke have hakkende billeder.

Vil Panasonic ikke være et bedre valg end Pioneer pga. bevægelseskompensation? Så vil jeg have ændret min bestilling

Til top
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 10:06

hmm håber ikke det er en fejl. for er ret træt af at skulle bytte tv hele tiden.

Er der ikke andre der oplever at det hakker når der kommer hurtigt bevægelser fra den ene side til den anden. Det ses dgo ikke rigtigt på fodbold.

Redigeret af DanniS - 30-November-2006 kl. 20:16
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu