recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PV60EH
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PV60EH

 Besvar Besvar Side  <1 23242526>
Forfatter
Besked
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Dyrsø Dyrsø skrev:

Til renevk67 og lignende "kloge" folk.

Lad være med at gøre dig klog på, hvad andre gør og ikke gør med indstillingerne. Hvad ved du om det?!? Jeg har "purple snakes", og det har fandengalemig ikke noget med fejlagtige indstillinger eller naivitet at gøre. De var der, inden jeg gjorde noget som helst, og det er fuldstændig som troelsit siger: Man kan reducere eller forværre fænomenet via indstillinger, men IKKE fjerne dem. Det kan da godt være, der er apparater uden "purple snakes" og tillykke til de lykkelige ejere af disse!



Hvorfor leverede du så ikke dit TV tilbage inden de 14 dage og fik et nyt ?

Hvordan kan du vide at andre ikke har været inde i service-menuen før dig ?

Man siger at "problemet" ikke omfatter 50PV60. Det forstår jeg godt. Det er lidt svært for en nørd at bestille et 50" til klubværelset til "afprøvning" for derefter at levere det tilbage inden 14 dage. Men med 37# og 42" er det nemmere.



Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:


Hvordan kan du vide at andre ikke har været inde i service-menuen før dig?


Fordi du er ikke den eneste i verden der har fået et helt nyt Panasonic plasma TV! Tag nu og hold op med alt dit bavl. Det er ærligt talt til grin at du render rundt og tror at alle andres TV har været hjemme hos andre før, og at enten dem der havde TV'et før eller de nuværende ejere har ødelagt noget i service menuen. Du er jo fuldstændig paranoid!


Redigeret af Naiera - 06-Januar-2007 kl. 22:22
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 22:24

De første gange jeg bemærkede fejlen,var jeg sikker på,at det var signalbetinget.Og eftersom det er periodisk,går der altså et stykke tid inden man med sikkerhed kan konstatere,at man har med en produktionsfejl,at gøre !

Jeg tror simpelthen heller ikke på den m service-menuen, - men det ville da være dejligt nemt.

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 22:28
Indtil vi får en klar melding fra Panasonic, er det hele gætterier.

Jeg tror på at de fleste "problemer" skyldes at nogen har rodet i service-menuen, eller indstillet forkert.

Der skal sikkert også være et par "svipsere" i fabrikskalibereringen, eller andre fabriksfejl.


Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Dyrsø Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 23:07
Klap lige hesten nextgeneration! Jeg er hverken nørd eller den lykkelige beboer af et klubværelse! Jeg fik vidunderet, lige da VM i fodbold var startet, så jeg så kun ganske få DVD'er (selvfølgelig ærgeligt set i bakspejlet), men jeg så til gengæld dynger af fodbold i HD via Stofa, og der var ikke nogen lilla slanger, der møvede rundt på grønsværen under kampene. Det er heller ikke alle DVD film, hvor problemet ses, eller i hvert fald er tydeligt, så derfor den manglende udnyttelse af returretten!
Til top
Dyrsø Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 23:09
I øvrigt har Otto fra TC været hos mig og justere i servicemenuen via TC's dyrt indkøbte kallibreringsudstyr. Det ændrede ikke en pind. De forlanger i øvrigt kr. 2000 for sådan en kallibrering!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 23:46

Hvorfor det egentlig ikke være en fejl det her? Jeg har faktisk spurgt før, hvornår en egenskab er en egenskab og ikke en fejl. Men synes ikke rigtig jeg kan finde nogen svar på det?

 

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 00:39
Dem der har dette problem med DVD, er det muligt at føde panaen via flere indgange,  også analog antenneindgang - så det kan verificeres om det er AV indgangen den er gal med, og om det samme ses ved signal på coax.





Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 02:25
Indtil videre har jeg kun set problemet på signaler fra den analoge antenne indgang, men jeg har dog heller ikke fået set så mange DVD film endnu.

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 10:19
Jeg har også set fænomenet på Scart-indgang via digitalt signal fra Set Top Box....

Jeg mener hverken det er signal- eller kabel- eller indgangs-relateret.

Hos mig virker det mere som nogle specielle nuancer/farver der "slår ud" med lilla slanger. Det er heldigvis ikke så tit jeg ser det og når jeg gør er det fordi jeg leder efter det

Redigeret af troelsit - 07-Januar-2007 kl. 10:19
Til top
Dyrsø Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 12:07
Enig med troelsit - også på basis af en del samtaler med TC-Otto. Jeg har set fejlen via HDMI 1 (digitalt tv) + HDMI 2 (DVD), component (min HD optager), alle scart indgange og enkelte gange via analogt tv signal. Desuden har jeg set det i TC's butik via en medbragt DVD på deres demo-Pana og een af deres DVD-afspillere. Otto fortalte endvidere, at andre havde været i butikken på samme måde med samme resultat.
Til top
Dyrsø Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 12:13
Men Otto fra TC benægter jo, at det er fejl, men fastholder at det er en egenskab ved Pana'en, som man må leve med. Jeg vil nu kalde det en fejl, når det ofte er så grelt, som det hos mig. Du burde nu ringe til Panasonic DK, troelsit, så de får indtryk af, at flere har problemet. De havde jo slet ikke hørt om de rapporterede tiltag i Japan, UK og Tyskland.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23242526>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu