|
Panasonic ST60 vs GT60 vs VT60 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
tosa
Guld medlem Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-November-2013 kl. 17:46 |
Hej,
Jeg har længe overvejet at købe et Panasonic 50VT60 - jeg havde faktisk købt et, men det viste sig desværre, at være revnet, da jeg fik det hjem. Jeg fik pengene tilbage, og prisen var noget højere (som i ca. 4.000 højere) da jeg efterfølgende ville købe det et andet sted, da Webhallen, som jeg havde købt ved, var udgået. Nu er priserne så i midlertid faldet til samme acceptable niveau, og jeg overvejer at købe. Men er der nogen der kan sige lidt om forskellene mellem ST, GT og VT (vi snakker 50", da jeg ikke rigtigt har plads til større). Hvor meget ekstra får man for de 2-3.000 mellem ST og GT, og samme forskel mellem GT og VT, og er det dét værd? Jeg kan selvfølgelig sammenligne specs, men så tror jeg hurtigt valget falder på ST, da jeg ikke har behov for alle de features der er i forskel. Mine parametre/prioriteter for køb at TV, er: 1: Billedkvaliteten 2: lyden/larmen fra blæsere plasmastøj mv. (eller helst manglende) - selve lyden fra TV'et er underordnet, da jeg har receiver og surroundanlæg 3: risikoen - jeg synes der var nogen der berettede om, at de nye plasmaer var mere følsomme overfor retention og burn in ift. ældre modeller, som f.eks. mit nuværende PV70 (4): måske lidt udseendet af TV'et - men det er klart sekundært Og hvor meget kan jeg forvente der er af forskel mellem mit nuværende 5-6 år gamle PV70 og et af de nye TV? |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej tosa - synes at det er længe siden jeg har "Set" dig - hyggeligt.
Forskellen rent billedmæssigt til de nye er ganske markant, til fordel for de nye - du vil sige var pokkers. Farver er mere naturligt - sortniveauet særdeles meget bedre, og effektforbrugt er formentligt lavere
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
tosa
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Hother - jeg har skam ikke været helt væk, men bare ikke skrevet indlæg. Jeg læser ofte med i trådene
Jeg har sådan set også besluttet mig for at købe en af de nye, hvis ikke jeg skal frygte for problemer med retention og burn in (jeg har i den grad "mishandlet" mit nuværende TV mht. disse efter en indkøringsperiode, uden jeg har kunnet se hverken tegn på retention eller burn-in - bl.a. faldet i søvn med mit windows skrivebord stående i 6-7 timer i træk). Er der større chancer for retention/burn-in, end der var på de gamle, eller er det bare folk der er blevet mere skræmte? Men mht. ST, GT og VT, kan du så sige mig hvad forskellene er, og hvor markante de er. Der er vel blæser(e) i VT modellen, og så vidt jeg ved er der det ikke i ST - hvor meget larmer de(n)? Redigeret af tosa - 06-November-2013 kl. 18:49 |
|
ubeslutsom
Bruger Oprettet: 11-August-2012 Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man kan optage på GT og VT, men ikke på ST. Blæserstøj på VT, men muligvis færre problemer med buzzing (eller også er det bare blæserne, der overdøver det). Bedre filter på VT, dvs det holder bedre på farverne i dagslys. Og bedre højttalere i VT.
|
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
Godt at høre - jeg savner meget ofte de "Gamle" og hyggelige medlemmer. Det bedste du kan gøre er jo hvis du kan sammenligne de 3 modeller side by side. Men selv kan jeg godt se forskel fra ST60 til VT60, og her er det særligt sortniveauet der er forskellen. Ikke at ST 60 ikke viser et godt sortniveau - men der er ikke så mange nuancer af sort ved ST60 i forhold til VT60. Det betyder - ud fra hvad jeg har set, at mørke scener ofte viser en sort plamage - uden detaljer i det sorte. GT60 har jeg kun set en enkelt gang, og her vil jeg mene at GT og VT er ret tæt på hinanden. Rentention/burn-in- de nye TV er bestemt ikke så tilgivne som de gamle modeller - desværre, et windows skrivebord vil jeg tro vil vise sig efter 6-7 timer. Er det retention går det jo over tid væk igen. Buzz - ikke noget problem hos mig. Blæserstøj - tja, hvis der ikke er lyd fra en udsendelse, så kan jeg høre blæseren. Jeg tror at det er meget individuelt hvor meget at buzz og blæser kan genere Redigeret af Hother - 06-November-2013 kl. 19:03 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
tosa
Funktioner
Tak(0)
|
OK, højtaler og optagelser betyder ikke ret meget for mig.
Jeg får aldrig brugt optage funktionen alligevel - så langt frem i tiden ser jeg ikke i TV-guiden (jeg har i øvrigt en DVB-C tuner nu med mulighed for at optage, og jeg har aldrig brugt den til andet end DVD, BD og TV). Og højtaler betyder ikke noget, da jeg har surround i forvejen. Hvor markant er blæserstøjen på VT fra ca. 3 meters afstand? Hvor markant er buzzing? - jeg har mildest talt aldrig lagt mærke til det på mit nuværende - er det blevet værre med tiden hvordan med billedkvaliteten - GT skulle jo være bedre på nogle punkter, end ST - men hvor meget? Og hvor stor er forskellen på billedkvaliteten mellem GT og VT? - er der nogen steder i nærheden af Glostrup jeg kan se dette sat nogenlunde ordentligt op (ikke i udstillings opsætninger)? - Jeg så hurtigt på VT i El-giganten i Glostrup for nogle måneder siden, men kvaliteten af det feed de bruger er ringe, og jeg gætter på, at de ikke har indstillet den til at vise korrekte farver - i øvrigt var der vist ingen af de andre modeller ved siden af. OK, som jeg læser det, er det nok en god idé, at vælge enten GT eller VT, hvis jeg ser meget fodbold? - jeg har læst et par steder, at ST ikke opdaterer helt så hurtigt, som de bedre modeller Og ud fra det du skriver med støj og billede, lyder det til, at jeg bør gå efter GT modellen - den buzzer ikke, og har ingen blæser, men næsten lige så godt et billede, som VT. Er der noget jeg overser her? Redigeret af tosa - 06-November-2013 kl. 19:14 |
|
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
.
Ved du hvad, smurt en tur til mig i Kastrup - så får du svar på det hele, og mere til. Blot skal du holde for øje at mit VT60 er Calman kalibreret. Så kan du derfra bedømme de andre modeller
Redigeret af Hother - 06-November-2013 kl. 19:18 |
|
|
|
tosa
Funktioner
Tak(0)
|
OK, har du både GT og VT modellen?
- Jeg skal til amager mandag eftermiddag alligevel, så jeg kunne sagtens slå et smut forbi der, hvis det er en mulighed. |
|
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
Er du da vimmer, jeg har kun VT60 Men jeg er ret sikker på, at ser du VT60 så er det den model du vil have. Du skal være velkommen mandag efter kl. 15. Men ellers er der jo Panasonic Center Rødovre, og her kan du sammenligne alle modeller. Og så en god ting, de er seriøse. Alle deres Pana er Calman kalibrerede. Men de indrømmer, at deres VT60 ikke billedmæssigt er så godt som mit, og det er så sandt som det er sagt
|
|
|
|
tosa
Funktioner
Tak(0)
|
OK, kan det betale sig at få det kalibreret, eller er det kun for videofile personer der vil have perfektion?
Men hvis de har dem i Rødovre ved siden af hinanden, og har noget bold eller lignende (golf har jeg lagt mærke til kan få bolden til at forsvinde midlertidigt når den flyver forbi trætoppe på mit PV70), kan det være jeg lige kan tage der forbi efter arbejde i morgen - selvom derers ikke er lige så godt som dit, kan man vel alligevel få lidt føling med kvaliteten og forskellene. Er Calman kalibrering noget man kan gøre selv, eller har du hyret professionelle til at gøre det? |
|
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved ikke om Pana Centeret stadig har det, men de har haft to ens paneler hængt op ved siden af hinanden, det ene kalibreret det andet ikke. Calman udføres af f.eks. din Pana forhandler
|
|
|
|
tosa
Funktioner
Tak(0)
|
OK, jeg håber jeg får tid til at nå derned i dag - så kan jeg evt høre om muligheden for en kalibrering, og prisen.
Er det samme kvalitet, som en ISF kalibrering? |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |