recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TH-42PA50E Skal-Skal ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic TH-42PA50E Skal-Skal ikke

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 22:49

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det kan ikke bruges til HDTV ...

Jo, det kan da godt bruges til HDTV. Du få bare kun en SDTV-opløsning ud af det.

/Splinten

Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 23:04

Oprindeligt skrevet af daj72 daj72 skrev:

Kan man se forskel på 852x480 Kontra 1024x720???? Hvor vi snakker alm. TV kiggeri med lidt film og sport. For hvis ikke kunne man da godt snuppe 42PA60'eren med det nye G9 plasmapanel via Tyskland.

Til almindelig TV - nej, det er uhyggeligt svært at se forskel på 852x480 og 1024x768. Det trænede øje kan se en lille forskel, men flertallet vil ikke ane hvad der kan kigges efter.

Til DVD - ja, der er en vis forskel.

Jeg har netop haft lejlighed til at studere LG 42PX4 og PX5 over længere tid. De har samme elektronik, men PX4 er 852x480 og PX5 er 1024x768. Så eneste forskel - på det punkt - er displayets opløsning. Og jo, man kan som nævnt godt se forskellen ved de rette signaler - men det er aligevel forbavsende hvor godt 852x480 kan gengive almindelige TV signaler.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 23:15

Jeg er ejer af 37" udgaven og jeg har aldrig fortrudt at jeg har købt det tv. Det er fantastisk til at håndtere et almindeligt analogt signal og et ikke-hdmi digitalt signal. Jeg modtager TV2 via normal antenne og resten via Viasat og det ser bare rigtig godt ud. Så hvis du ikke har brug for et HDTV så er det her et af de bedste. Jeg kiggede både på JVC og Sony inden jeg købte tv'et og efter min mening var det her det bedste.

Mvh Kurt.

Til top
daj72 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2005
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 23:19

Just præcis Lars. Jeg er ikke den store elektronik nørd, og det er mit første fladskærms TV og det bliver så plasma, for kontra LCD kan jeg godt se forskel. Jeg fornemmer en lidt grynet overflade ved LCD, og så vil jeg heller have et alm. TV. Eller som her gå til plasma.  

Men mht. 852x480 og 1024x768: Jeg tror ikke jeg vil kunne se forskel. Og jeg ved jo så heller ikke hvad jeg skal kigge efter... Og jeg var, som sagt før, imponeret over billedet på et alm. TV signal i forretningen der bare stod på TV2 på 42PA50-Knivskarpt. Og jeg har endnu ikke kunne finde nogen der har talt dårligt om  TH-42PA50E(og skulle det blive PA60 tror jeg det lige fedt-Det bliver i hvert fald ikke dårligere.)

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af daj72 daj72 skrev:

Kan man se forskel på 852x480 Kontra 1024x720???? Hvor vi snakker alm. TV kiggeri med lidt film og sport. For hvis ikke kunne man da godt snuppe 42PA60'eren med det nye G9 plasmapanel via Tyskland.

Til almindelig TV - nej, det er uhyggeligt svært at se forskel på 852x480 og 1024x768. Det trænede øje kan se en lille forskel, men flertallet vil ikke ane hvad der kan kigges efter.

Til DVD - ja, der er en vis forskel.

Jeg har netop haft lejlighed til at studere LG 42PX4 og PX5 over længere tid. De har samme elektronik, men PX4 er 852x480 og PX5 er 1024x768. Så eneste forskel - på det punkt - er displayets opløsning. Og jo, man kan som nævnt godt se forskellen ved de rette signaler - men det er aligevel forbavsende hvor godt 852x480 kan gengive almindelige TV signaler.

/Lars

Best Regards
Dan
Til top
daj72 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Jeg er ejer af 37" udgaven og jeg har aldrig fortrudt at jeg har købt det tv. Det er fantastisk til at håndtere et almindeligt analogt signal og et ikke-hdmi digitalt signal. Jeg modtager TV2 via normal antenne og resten via Viasat og det ser bare rigtig godt ud. Så hvis du ikke har brug for et HDTV så er det her et af de bedste. Jeg kiggede både på JVC og Sony inden jeg købte tv'et og efter min mening var det her det bedste.

Mvh Kurt.

Ja, Kurt du fyrer jo bare endnu mere op under den svære beslutning, er den rigtige beslutning. Jeg tror vi fleste mænd har det sådan, at vi går rundt om den varme grød flere dage, uger, mdr, år før vi beslutter os.  Jeg gør i hvert fald. For jeg vil hade mig selv for en TV jeg ikke ville være glad for at skulle kigge på. Men det lyder som om det er et godt valg, hvad end man vælger 37´ eller 42´- om end det er på vej ud af markede. Og jeg orker ikke at lave den store markedsundersøgelse; Sony, Panasonic, Samsung Pioneer... Så bliver jeg blot endnu mere rundforvirret.       &nbs p;     Og igen jeg har lige fået taget mig sammen, igen efter knapt ét års pinen og plagen til, at handle en Sony 710, som jo også er udgået lige nu... Det var lige på nippet til den var væk til den gode pris. Men det er lang tid siden jeg har købt noget jeg er så glad for. Selv konen har set lyset ved en dvd optager...  Så måske er det bare at springe ud i det... Og så lade opløsning være opløsning... Jeg får alligevel grå stær når jeg er 70.

Redigeret af daj72 - 18-Marts-2006 kl. 23:30
Best Regards
Dan
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 11:34

Hej Dan,

Jamen det kender jeg alt for godt. Jeg brugte selv 8 måneder på at finde det rigtige tv, så jeg har set på mange forskellige slags. Og det bliver man bare mere forvirret af.  Så tilsidst tog jeg en heroisk beslutning og valgte Panasonic'en fordi den så ud til at have den bedste visning af analoge signaler. Panasonic er lidt gammeldags på den måde at de ikke er med på alt den nye fra begyndelsen af, men det de laver virker bare. Jeg har også deres dvd-optager og den er bare rockstabil. Og deres TV indgyder den samme følelse af godt kram der bare virker.

Så jeg kan love dig at jeg er glad for tv'et. Det er simpelthen fantastisk at kigge på. Bare den store skærm gør en gevaldig forskel. Bagsiden af medaljen er så at tv'et er fuldkommen nådesløs overfor dårligt optagede/slidte udsendelser. Tag f.eks en gammel amerikansk serie genudsendt for tyvende gang på TV3+ Jeg siger dig det ser forfærdelig ud. Men gode optagelser f.eks fra vores egen TV2 står knivskarpt.

Jeg kan kun anbefale tv'et.

Mvh Kurt.

Til top
daj72 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Panasonic er lidt gammeldags på den måde at de ikke er med på alt den nye fra begyndelsen af, men det de laver virker bare.

Skåret ind til benet. Det er lige det det handler om for mig. Jeg synes dog funktionen med to-delt skærm med TV-billede på den ene side og tekstTV på den anden side er smart. Panasonic har så kun et lille tv billlede, det er måske 1/3 til TV-billedet. Fint nok for mig; det er jo ikke sådan man skal se fjernsyn, men det var en funktion jeg gerne ville have og den er der. Zoom og dit og dat.. Hvad skal jeg med det?? Hvis jeg vil zoom ind på mit fjernsyn kan jeg rykke tættere på.
Best Regards
Dan
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 12:44

Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg går ud fra at du har tjekket priserne på nettet, for hvis du vil gå med livrem og seler så kan du jo købe det der, da du jo så har 14 dages returret.

Mvh

Kurt.

Til top
Circon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2005
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 14:39

Hej

Køb det.Jeg har det samme i "37"og er meget tilfreds.Det er for mig det bedste og alt det andet snik snak har jeg heller ikke bruge for.

Købte det i tyskland og fik det leveret efter 7 dg.

Hilsen

Circon

Til top
daj72 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Tja, der er jo snart ikke flere undskyldninger tilbage... Men hvor handlede du, om jeg må spørger?? (Selvom det nok bliver i DK.)
Best Regards
Dan
Til top
PlasmaOskar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2006
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Hej

Køb det.Jeg har det samme i "37"og er meget tilfreds.Det er for mig det bedste og alt det andet snik snak har jeg heller ikke bruge for.

Hilsen

Circon

Hvor i tyskland købte du din skærm !

Betalte du på forhånd eller først ved leveringen ?

Til top
Circon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2005
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 15:38

http://samtec-gmbh.com/

Den koster nu ca.11000 dkr + fragt ca.650 dkr.

Betalte med efterkrav,men Visa er også muligt

Obs.Skærmen er Hd kompatibel(nu)senere hen der er ingen der ved

mvh

circon

Redigeret af Circon - 19-Marts-2006 kl. 15:40
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu