recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TH-42PV60E Dårlig TV tunner?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic TH-42PV60E Dårlig TV tunner?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 15:47

Nu ved jeg ikke helt hvad der tænkes på vedr. støj udefra, men meget ofte er det sådan at antennekabler trækkes sammen med elkabler - check blot hvor tæt el-stikkontakterne sidder fra tv/radio stikkene i væggen så det kan næppe være støj fra elkabler der reduceres.

Til top
kazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Figaro01 Figaro01 skrev:

Nu ved jeg ikke helt hvad der tænkes på vedr. støj udefra, men meget ofte er det sådan at antennekabler trækkes sammen med elkabler - check blot hvor tæt el-stikkontakterne sidder fra tv/radio stikkene i væggen så det kan næppe være støj fra elkabler der reduceres.

Hvis trikkeren har lave installationen efter bogen. Vil det ikke være et problem! Men mange gange sidder der også en forstærker før installationen. Hvor der så kan indstilles..

Til top
GoJoY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2004
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 09:42
Hmm -  jeg syntes det hele bliver mere og mere mystisk!
Jeg gik så ud og købte et 1 meter ordeligt antenne kabel .. med feritkerner på i begge ender..
Flyttede fjernsynet til en meter fra mig vægstik og prøvede så igen med det nye antennekabel. Det skal også lige siges at der ikke er andre kabler i nærheden - Og jeg må stadig sige at jeg er meget skuffet over billedet !!

Er det næste man skal prøve en antenne forstærker?
Til top
Thomas1974 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Belgien
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 09:48
Hvad med en selector, burde den ikke løse det, selv om det lyder strange.
Til top
GoJoY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 10:10
Tja jeg har stærkt overvejet det! Men syntes 2,5k er lige i overkanten for en "tv tunner" :-) Men det bliver vel enden med det .. 
Til top
kazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2006
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 11:17
Kender du ikke en der  kan komme og måle db på din antenne?
Til top
Gavtyv Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-December-2005
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 14:22

Som den lykkelige ejer af Pana TH-42PV60E vil jeg også godt kommentere TV-signalet.

Lige fra første øjeblik har jeg været dybt imponeret over TV'et gengivelse af alm. antennesignal (Stofanet). Selvfølgelig er ikke alle kanaler lige gode, men det skyldes næppe TV'et. Resten af husstandet døjer også med kvalitetsforskelle på kanalerne.

Efter at have læst anmeldelsen af Maximum T-3000FTA her på recordere, kunne jeg ikke dy mig til også at skulle prøve denne.

"Billedekvalitet er ikke et område vi har omtalt meget i tests af DVB-T modtagere, hvilket skyldes at de fleste ligger i en blød mellemgruppe og er svære at differentiere. Men ikke denne modtager - dens billedekvalitet er helt i top, testet både på et billedrørs TV og et HD plasma. Selvom der har været flere DVB-T modtagere på test-bænken på det seneste, så er Maximum T-3000 blevet min foretrukne modtager til at se VM i 16:9."

Tilslutning efter alle kunstens regler og så ellers zap zap zap mellem TV og DVB-T og hov - hvad var det nu lige for en kilde jeg så ?!?. Kvaliteten er så tæt på hinanden, at man ligepludselig kommer i tvivl hvad der er hvad.

På DVB-T var tekstboksen en anelse mere klar i rammerne - og så er der lige 16:9 udsendelser, som bliver vist rigtigt. Men vi er virkelig ude i marginalerne, som resten af familien helt sikkert ikke lægger mærke til.

Så vis der er nogle, der synes TV-kvaliteten er ringe på dette TV, skulle de nok undersøge antenneforholdene først.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 10:55

Ved godt tråden er blevet lidt gammel, men hvad vil give det skarpeste billed, når jeg skal forbinde PV60 med HDrecorder.

Nuværende løsning:

1. Antennestik i væg ------> forstærker -------> dvdoptager --------> TV.

2. Antennestik i væg ------> forstærker -------> TV --------> dvdoptager. Kan man gøre det eller hvad er den mest optimale måde?

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 11:40
Det lyder nu mest som et kabling/tilslutningsproblem.

Som 50PX600 ejer oplever jeg ikke noget kvalitets problem med tunerne, tværtimod har netop denne model serie fra Panasonic fået ros for sin gode tuner, og fået ros for at den er bedre end Pioneers tuner !

När Video jämför produkten med konkurrenten Pioneer PDP-436RXE och trots att båda tv-apparaterna anses ha ett vackert utförande, gott med anslutningar och väldigt bra bild så blir det slutligen Panasonic TH-42PV60 som tar hem vinsten. Detta tack vare en återgivning som är mer detaljerad, har lägre brusnivåer och en bättre mottagarenhet.

http://www.smartson.se/test/tv/panasonic-th-42pv60.htm
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
GoJoY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 12:57
ticker:

Det er ikke et kabel problem!

Jeg har simpelthen været ude og invistere i et godt kabel med farit kerner osv .. kablet er 2 meter langt .. Det har jeg så sagt direkte i mit væg stik og direkte op i fjernsynet. Dvs at der kun er  2 meter kabel fra vægen og op i mit fjernsyn - og desværre må jeg sige at billedet stadig er sløret og meget uskarp.

Så det bedste billede jeg kan lave er ved at køre igennem min sony hd recorder .. altså så jeg bruger tv tunneren i optageren og så bruger min komponent indgang i fjernsynet.

Redigeret af GoJoY - 31-August-2006 kl. 12:58
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 13:03
Er der digital tuner i din Sony optager ? Hvis JA så kunne grunden være at du ser via DVB-T over Sony og analogt via PV60.

Under alle omstændigheder anbefales det krafith at gå over til DVB-T eller andet digital signal, så får du 100% ud af din nye fladskærm.

Hvis du kun er interesseret i gratis kanaler, er en digi2000 en god digital tuner, alternativt tid til at tænke på et media center med indbygget digitalt tuner, eller en Hard Disk + DVD optager med digital tuner.

Redigeret af ticker - 31-August-2006 kl. 13:11
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Ved godt tråden er blevet lidt gammel, men hvad vil give det skarpeste billed, når jeg skal forbinde PV60 med HDrecorder.

Nuværende løsning:

1. Antennestik i væg ------> forstærker -------> dvdoptager --------> TV.

2. Antennestik i væg ------> forstærker -------> TV --------> dvdoptager. Kan man gøre det eller hvad er den mest optimale måde?

Nogen der kan hjælpe?

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu