Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
NeonTeal
Junior bruger
Oprettet: 13-April-2006
Status: Offline
Point: 24
|
Sendt: 22-April-2006 kl. 02:46 |
J.F.L skrev:
tma86 skrev:
Jeg syntes det er et kanon god fjernsyn, ikke helt så pænt som Samsungs, men tilgængeld er billedet bedre på PV60'eren(har set begge 2 ved siden af hinanden). Blæserene er ikke noget der generer overhovedet, er meget tilfreds. |
Jeg har været i min lokale Expert i dag og se det.
KANON billedkvalitet - det hang på væggen lige under et Samsung 32" LCD og lige nu sidder jeg og fatter ikke en lyd af hvorfor nogen overhovedet overvejer at bruge penge på LCD.
Der var en verden til forskel!!!
|
@J.F.L
Hvilken Samsung 32" var det du sammenlignede med? - og hvor?
Det vil jo ikke være fair at sammenligne et G9-panel fra i år med andre TV fra sidste år.
Overvejer selv at købe Panasonic 37" Plasma, men ærgerligt at det ikke findes med (dansk) digitaltuner - der skulle vel ikke være nogen der ved om Panasonic har planer om at lave et sådant? - altså 37" Plasma med IDTV.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 956
|
Sendt: 22-April-2006 kl. 05:17 |
ingen som har oplevet at underteksten genspejler sig inde bag ved ca.0,5 cm hvis man bare sidder lige skævt midtfor.....er det normalt for plastma og hvad med lcd-skærme? hvad gør jeres.....??
|
J.F.L
Guld medlem
Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
|
Sendt: 22-April-2006 kl. 08:20 |
Stay_Bamboocha skrev:
ingen som har oplevet at underteksten genspejler sig inde bag ved ca.0,5 cm hvis man bare sidder lige skævt midtfor.....er det normalt for plastma og hvad med lcd-skærme? hvad gør jeres.....?? |
Hmmm - hvor skævt for skal du sidde for at det fænomen optræder? - og hvor generende synes du det er?
|
J.F.L
Guld medlem
|
Sendt: 22-April-2006 kl. 08:22 |
tma86 skrev:
Fik du spurgt til prisen? |
Nej - der stod 19.995,- på prisskiltet - men det var 2 minutter før lukketid, så jeg begyndte ikke en 'forhandling' Det vil jeg gøre når jeg er 100% sikker på jeg skal have det .... (Er 99,5% sikker nu ).
|
J.F.L
Guld medlem
|
Sendt: 22-April-2006 kl. 08:26 |
NeonTeal skrev:
Hvilken Samsung 32" var det du sammenlignede med?
|
Jeg mener det var LE-32R53B.
|
Stay_Bamboocha
Guld medlem
|
Sendt: 22-April-2006 kl. 08:55 |
hvorfor køber i ikke et SONY KLD 40V2000 på fælles køb til 20.000kr - det er da MEGA fedt.......går selv med de tanker nemlig
|
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 23-April-2006 kl. 09:51 |
Måske fordi LCD ikke er i nærheden af plasma mht billedydelse når vi snakker diverse antennesignaler.Var selv hooked på SamsungM61LCD indtil jeg så den side by side m Pio436 .Begge viste DR1 digital - Pio´en var milevidt foran !
|
J.F.L
Guld medlem
|
Sendt: 23-April-2006 kl. 09:53 |
Lennon skrev:
Måske fordi LCD ikke er i nærheden af plasma mht billedydelse når vi snakker diverse antennesignaler.Var selv hooked på SamsungM61LCD indtil jeg så den side by side m Pio436 .Begge viste DR1 digital - Pio´en var milevidt foran ! |
Helt enig - nøjagtigt samme oplevelse jeg havde med Panasonic Plasma'en kontra Samsung LCD'en - de hang side om side så det var til at forholde sig til.
|
Stay_Bamboocha
Guld medlem
|
Sendt: 23-April-2006 kl. 22:17 |
hvad er der med den billedkvalitet....ses det jo KUN når de står ved siden a hinanden at man så ville lægge mærke til det??
bliver et LCD mere kornet jo tættere på man er hvor plastma står skarpt lige meget afstanden?....eller er det bare det med de "varme" farver??
Redigeret af Stay_Bamboocha - 23-April-2006 kl. 22:20
|
Tape Connection
Branche Medlem
Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
|
Sendt: 23-April-2006 kl. 22:35 |
Stay_Bamboocha skrev:
ingen som har oplevet at underteksten genspejler sig inde bag ved ca.0,5 cm hvis man bare sidder lige skævt midtfor.....er det normalt for plastma og hvad med lcd-skærme? hvad gør jeres.....?? |
Det skyldes den glasplade som alle plasma'er, der ikke står Pioneer på, har foran plasma-panelet. Dvs. alle plasma'tv minus Pioneer har denne effekt. Det ses som regel sjældent direkte i praksis, men er med til at sløre billedet lidt, i forhold til hvis det ikke var der. Ikke en "deal-breaker" i sig selv, men det er én af årsagerne til at Pioneer kan levere en bedre billedkvalitet end alle andre (groft sagt).
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
J.F.L
Guld medlem
|
Sendt: 24-April-2006 kl. 09:34 |
Otto, TC skrev:
Det skyldes den glasplade som alle plasma'er, der ikke står Pioneer på, har foran plasma-panelet. Dvs. alle plasma'tv minus Pioneer har denne effekt. Det ses som regel sjældent direkte i praksis, men er med til at sløre billedet lidt, i forhold til hvis det ikke var der. Ikke en "deal-breaker" i sig selv, men det er én af årsagerne til at Pioneer kan levere en bedre billedkvalitet end alle andre (groft sagt).
|
Kan man være sikker på at denne glasplade sidder så tæt at der ikke kan kommer støv og lign. ind bagved som man så ikke kan fjerne?
|
J.F.L
Guld medlem
|
Sendt: 24-April-2006 kl. 09:37 |
Stay_Bamboocha skrev:
hvad er der med den billedkvalitet....ses det jo KUN når de står ved siden a hinanden at man så ville lægge mærke til det??
bliver et LCD mere kornet jo tættere på man er hvor plastma står skarpt lige meget afstanden?....eller er det bare det med de "varme" farver??
|
Jeg har svært ved at forklare det - men det ses fx. tydeligt hvis du ser en fodboldkamp, golfmatch el. lign (altså hvor der er græs i baggrunden og bevægelse i billedet). Her kan de LCD'er jeg har set altså ikke levere et ordentlig billede - det ser 'kunstigt' ud. Også på 3-4 meters afstand.
|