recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TH-42PV60E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic TH-42PV60E

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
daj72 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Jeg har læst en del om Panasonic TH-42PV60E og er blevet ret vild med det.

Er der nogen der ved hvor det kan ses i funktion i nærheden af Esbjerg/Ribe/Kolding?

Hey.

Som du har kunne se i tråden om fælleskøb af panaen andersteds her på sitet, hænger der nu en TH-42PV60E i min stue. Og ALT der har været om langsom opdatering ved hurtige bevægelser og dårlig sort farve osv. ER GJORT TIL SKAMME. Jeg har valgt at se ting med hurtige kamarabevægelser feks. en Jackie Chan film, Formel1, Golf uden problemer, og jeg har jo ledt efter "fejl", men ingen fundet. Jo, det er et anderledes billede, men det er ikke et alm. fjernsyn mere, og må efter min mening ikke sammenlignes.

Det er Panasonic TH-42PV60E... Og det styrer for vildt og er ikke fortrudt.

Redigeret af daj72 - 24-April-2006 kl. 10:57
Best Regards
Dan
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af daj72 daj72 skrev:

Hey.

Som du har kunne se i tråden om fælleskøb af panaen andersteds her på sitet, hænger der nu en TH-42PV60E i min stue. Og ALT der har været om langsom opdatering ved hurtige bevægelser og dårlig sort farve osv. ER GJORT TIL SKAMME. Jeg har valgt at se ting med hurtige kamarabevægelser feks. en Jackie Chan film, Formel1, Golf uden problemer, og jeg har jo ledt efter "fejl", men ingen fundet. Jo, det er et anderledes billede, men det er ikke et alm. fjernsyn mere, og må efter min mening ikke sammenlignes.

Det er Panasonic TH-42PV60E... Og det styrer for vildt og er ikke fortrudt.

Godt at høre

Hvis du har flere gode eller dårlige erfaringer er jeg meget interesset i at høre dem

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 12:05

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Kan man være sikker på at denne glasplade sidder så tæt at der ikke kan kommer støv og lign. ind bagved som man så ikke kan fjerne?

Ja. Pladen ligger ikke som en løs, ekstra glasplade, som f.eks. på et B&O MX tv, det er i princippet en integreret del af plasma-panelet.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 12:23

Min kammerat har fået den sat op her i week-enden.

Han har 2 ankepunkter !

En temmelig hørbar strømforsyning/transformator!

Og en noget skuffende gengivelse af jpeg fotos fra cd-rom.Mht det sidste håber han,at problemet løses m digital kabling (HDMI/DVI). 

Til top
daj72 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Min kammerat har fået den sat op her i week-enden.

Han har 2 ankepunkter !

En temmelig hørbar strømforsyning/transformator!

Og en noget skuffende gengivelse af jpeg fotos fra cd-rom.Mht det sidste håber han,at problemet løses m digital kabling (HDMI/DVI). 

Ja, det er jeg så ikke helt enig. Jeg vil ikke sige strømforsyningen er temmelig hørebar. Jeg tror det er blæseren, men det er kun de 2 første sekunder TV'et starter op, og så kan det efter min mening ellers ikke høres når musikken spiller.

jpeg har jeg ikke prøvet, men løsningen er nok som du skriver.

Ellers vil jeg sige en justering af farverne er nødvendig, panikken aftager mens man justerer... Lyden kunne være bedre, (men skal også just.) men jeg kommer fra B&O mx7000, så der er lidt at hamle op med.         &n bsp;       Jeg roder stadig med, at den skal huske(starte) på en bestemt Tekst-tv side, men det kniber, men der er jo ventefrit tekst-tv på, så det er måske bare mig der er krævende. Og så er det genialt, at man kan dele billedet, så man kan se et lille tv billed mens man surfe på tekst-tv.  Lidt lir´; Man kan fryse live-billedet, hvis man skal se noget specifikt...! Men bare det at se feks. animal planet eller B.S. med Bubber i afrikanerland er stort.

Best Regards
Dan
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Ja. Pladen ligger ikke som en løs, ekstra glasplade, som f.eks. på et B&O MX tv, det er i princippet en integreret del af plasma-panelet.

Så er jeg mere rolig - det var nemlig lige netop sådan noget som B&O's glasplade jeg frygtede.

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 13:06

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hvis du afspiller JPG-filer i en DVD-afspiller, så bliver billederne konverteret til 720x576 interlace, og derefter sendt ud via DVD-afspillerens almindelige video-kredsløb. Dette gælder OGSÅ selv om afspilleren har HDMI/DVI, og også selv om den har 720P output! Derfor vil still-billeder fra en DVD-afspiller per definition ikke se særligt godt ud. Hvis du derimod viser billederne fra en PC via VGA-indgangen, så er det en helt anden snak.

Kort sagt: Det er ikke tv'ets skyld, men afspilleren.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 14:15
1000 tak! - Otto. Svaret var noget anderledes end vores gætterier .
Til top
FordPrefect Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2006 kl. 09:02

Jeg roder stadig med, at den skal huske(starte) på en bestemt Tekst-tv side, men det kniber

Du kan kode favoritsider ind på de farvede knapper - TTV starter på den røde. Det gælder vist kun de første 25 indkodede kanaler, og TTV skal være sat til 'liste'. Læs manualen - kan være jeg husker forkert.

Hilsen FordPrefect
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2006 kl. 20:04
hvad med fjernbetjeningen's VCR/DVD funktion, kan den kun styre Panasonic's modeller eller kan den styre andre eks SONY. Både min gamle SONY's fjernbetjening til tv'et og nu til min HDD kan nemlig instilles til andre mærker......
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2006 kl. 20:08

Hej.

I manualen nævner de kun Panasonic maskiner, så regn ikke med det.

m.v.h.

Til top
daj72 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2006 kl. 21:19

Oprindeligt skrevet af FordPrefect FordPrefect skrev:

Jeg roder stadig med, at den skal huske(starte) på en bestemt Tekst-tv side, men det kniber

Du kan kode favoritsider ind på de farvede knapper - TTV starter på den røde. Det gælder vist kun de første 25 indkodede kanaler, og TTV skal være sat til 'liste'. Læs manualen - kan være jeg husker forkert.

Det var lige det der skulle til. Thanks...

Best Regards
Dan
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu