|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
Jeg håber ikke du var i Tilst. I så fald kender jeg et par sælgere der
skal have et par ord med på vejen når jeg engang ser dem igen
![]() Utroligt at han ikke griber chancen og prøver at smide et PV60 efter dig. Han må vel kunne lugte lunten lidt og fornemme at du lissom ikk' gider høre løgnhistorier om plasma vs. LCD? |
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
Det var dog i Herning... Jeg tænker bare på hvor mange forbrugere der bliver misinformeret af sælgere som enten er intetvidende eller som prøver at fordreje sandheden til fordel for LCD. Jeg oplever det alle steder hvor kan købe TV i Midtjylland. Måske griner de lige så meget af mig når jeg forlader butikken som jeg gør af dem. Redigeret af troelsit - 02-Oktober-2006 kl. 18:51 |
|
![]() |
|
Spunk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
jeg vil gerne høre lidt om billedkvaliteten på denne Panasonic TH42PV60E.. Har efterhånden kigget længe på LCD tv og er ikke tilfreds, er derfor gået lidt tilbage til at kigge på Plasma efter jeg har set nogle debatter herinde...
Hvordan ser det ud med 1:1 pixemapping, pana'en kører jo "kun" 1024x768 så der er vel ikke nogle skalering der, eller ?? |
|
![]() |
|
per1971 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
Kan da fortælle om min erfaring i praksis :-) Fik tv'et i lørdags, og er rigtig godt tilfreds. Billedet står flot i farverne, og synes bevægelser vises fint. Det er så vurderet efter tilslutning af en selector, som i hvert fald gør billedet tydeligt bedre. Kunne måske godt ønske mig en anelse større skarphed ved dvd afspilning, men kan være min gamle Sony DVP S7700 uden hdmi, sætter begrænsningen. Synes heller ikke altid tv'et finder billedformatet 100% på auto aspect. Men ellers fungere tv'et fint, der er ikke det store gejl, men dog et hurtigt tekst-tv. Kan da så lige spørge gruppens kloge hoveder, hvor meget forskel en ny dvd afspiller med hdmi udgang vil give ? Og iøvrigt, om man kan forvente samme billedkvalitet af en hd optager (eks. Pioneer dvr 540), som en ren afspiller (eks. Panasonic dvds 97) ? Ja og lige et tillægsspørgsmål.. vil jeg få større skarphed ved at anvende komponent indgangen, eller er scart/rgb stadig at foretrække ? Mvh Per |
|
![]() |
|
sommelle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2005 Sted: Hjemme :) Status: Offline Point: 1365 |
![]() |
Jeg mener bestemt at komponent indgang er et must. HDMI giver yderligere en lille forbedring. m.v.h. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
HDMI vil give en STOR forbedring. Det er et must at bruge HDMI på et digitalt TV. Redigeret af Naiera - 03-Oktober-2006 kl. 19:24 |
|
![]() |
|
Weiglin ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
![]() |
Nu har jeg selv det omtalte Panasonic fjernsyn og en Panasonic S-97 DVD afspiller (Topmodellen) Jeg har både prøvet at køre med og uden 720p / 1080i skalering via HDMI og sammenlignet med component. Det giver ikke det helt store. |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
![]() |
Der er flere eksempler på at HDMI i en afspiller ikke er bedre end component, og under alle omstændigheder er der ikke kæmpe forskel på de to. |
|
![]() |
|
![]() |
Så er der noget i vejen med HDMI-udgangen eller øjnene der ser
![]() |
|
![]() |
|
llr dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
Jeg har undersøgt selvsamme spørgsmål og som (de fleste) andre ting så "afhænger det af..." prøv f. eks. at se denne artikel http://news.ecoustics.com/bbs/messages/34579/122868.html
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
![]() |
Eller også har du kun set en meget dårlig component forbindelse. |
|
![]() |
|
![]() |
Det er jo nemt at smide den slags frem og tilbage i en evighed, men
generelt er der jo enighed om at HDMI burde være bedst (og oftest er
det. Det er afspilleren den er gal med hvis dens HDMI-output er ligeså
dårligt som componenten. Så skal man ha' sig en ny afspiller), og at
man i det mindste bør prøve at se, om man ikke kan se en forskel til
det bedre.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |