|
Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding) |
Besvar | Side <12345 10> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Prisreduktion er også effektivisering og større antal enheder, bedre knowhow osv osv.
|
|||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nope, det bliver vi nok ikke enige om med tanke på udvikling, standardiseringer af "Den indbyggede PC" osv.
|
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har du et link til noget dokumentation der understøtter din påstand om at dette er praksis? Eller, er det bare noget du tror? |
|||
Thomas Jensen
Super bruger Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 455 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mon AX900-modellen så er med A-grade panel?
Jeg ved godt at det er IPS, men jeg synes at have læst at panelerne er specielt udvalgte til serien. |
|||
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
|||
Davidp
Guld medlem Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er da nogle underlige argumenter du bringer her Klaus. Panelerne er blevet billigere over tid, men det behøver da ikke kun at kunne forklares ved dårligere kvalitet. Det er nok næppe tilfældet over hele linjen. Kunne de lavere priser ikke være konsevens af billigere produktionsapparat og teknologisk fremskridt? Og ikke kun dprligere kvalitet, som du hentyder til? Topmodellerne indenfor Samsung, Panasonic og Sony - som jeg vil kalde for high-end TV producenterne - må man som forbruger kunne forvente at de bruger de bedste paneler i. Javist, det er ikke B&O, men med B&O betaler du udover panelet for design, mærke og lyd. Det gør du IKKE i eksvis en AX800/900. |
|||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg tror ikke det er en overraskelse for nogen at produktionsmetoder inden for industrien hele tiden bliver optimeret til større indtjening og holbarhed "lige til grænsen". Der er meget få der vil betale for kvalitet. Det vil undre mig meget hvis det Klaus skriver ikke er korrekt. Om han kan dokumentere det eller ej. Om det er acceptabelt er en helt anden sag.
Mvh BS
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kvalitetssortering af "stumper" har været praktiseret i al den tid jeg kan huske. Dokumentation for det? Nej, det har jeg ikke. Klaus |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Næh
Jo, men det kan også forklares med "design til grænsen", som med alt muligt andet.
Det gør de også - de bedste forbrugerne vil betale for. Men når nu "superbrugerne", ikke vil betale mere end 22.000 for et "high-end-tv, så bliver det derefter. Klaus |
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er almen kendt i radiobranchen, at der er forskellige "grades" af paneler - som det f.eks. også er tilfældet med CPU'er til computere m.v. F.eks. de Bang & Olufsen TV, som benytter Panasonic paneler, er udstyret med Panasonics A-grade paneler, som bl.a. også benyttes til Panasonics profesionelle skærme. Disse paneler har generelt lavere fejlrate og er rated til at kunne køre 24/7 drift i flere timer, end de almindelige consumer paneler, som f.eks. benyttes I ALLE Panasonics consumer modeller - inkl. den kommende AX900. Der er ganske enkelt meget skrappere krav, til professionelt grej. Det samme gælder i øvrigt Bang & Olufsens TV med Samsung paneler, som har lavere fejlrate, end de paneler som Samsung putter i deres egne TV! Og nu vil nogle spørge, hvorfor i alverden Samsung ikke skulle bruge de bedste paneler? Penge! Samsungs TV ville ganske enkelt ikke kunne være konkurrencedygtige på prisen, hvis man udelukkende skulle vælge A-grade paneler. Bang & Olufsen vil gerne betale det som det koster ekstra, for at få denne kvalitet, da de ikke konkurrerer på prisen. M.v.h. |
|||
gposch
Bruger Oprettet: 26-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 224 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har meget svært ved at tro på Panasonic ikke selv bruger deres egne A grade paneler i deres egne topmodeller som AX800 og AX900. Sorry, men det har jeg altså. Men noget siger mig det er alligevel er rigtigt med min oplevelse af 58AX800. DESVÆRRE.
|
|||
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers SVS SB-4000 Subwoofer nVIDIA Shield Mavens KODI(Dolby Vision) |
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hallelujah! ALT i denne verden er styret af cost/benefit kalkulationer.
|
|||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
||
Overrasker det dig? Uden disse ville det gå som med Pioneer...... Klaus |
|||
Besvar | Side <12345 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |