|
Panasonic TX-65GZ2000E - nu kalibreret |
Besvar | Side <1234 7> |
Forfatter | |
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2426 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for den foreløbige information John. Nyd dit gode TV og fortsat god bedring. 😀
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak.
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej John.
Håber du har fået det bedre? Jeg har lige læst din tråd, og undrede mig over, du gik så meget op i lyden i dit nye TV, da jeg mente, du havde en Sony HT-ST5000, men efter jeg lige kiggede nogle af dine tidligere indlæg igennem, kan jeg se, du har solgt den; vist endda til samme mand, der har købt dine sidste to TV. Hvad fik du egentlig for dit Panasonic FZ950, eller er det en hemmelighed? Er planen, du vil tilslutte en subwoofer, og så leve med det? Var det ikke dig, der havde et ret så fint system med ELAC-højttalere, for nogle år siden? Man må sige, det går ned ad bakke i lydafdelingen, mens det går op ad bakke på billedfronten! God jul, god bedring og god fornøjelse med din nye baby... :) |
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej med dig, jeg er desværre stadig ret syg. Jeg mener at jeg fik 12.5 K for mit 65FZ950 - alt for billigt. Og jep samme som købte mit TV købte også min Sony soundbar. Og samme person købte såmænd også mit tidligere 65DX900. Også rigtigt at jeg for få år siden havde et rigtigt skønt surround system. Men da jeg opdagede hvor få film jeg så - og ser, så var det mange penge at have bundet op i noget som jeg ikke rigtigt brugte. Jeg kan snildt nøjes med mit TV og en subwoofer til det som jeg ser. Prioriteringerne ændre sig over tid. Rigtig glædelig jul til dig også, og jeg passer på min nye baby
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
ØV!; det er da lidt træls at blive syg op til den søde juletid.
Godt at du nyder dit nye TV. Har du bestilt denne? Den siges at være reference på både lyd og billede: Måske en lille "efter-julegave" ? Du ønskes god bedring og glædelig jul!
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
Hej, nej jeg har ikke bestilt den BD endnu, men den står på bestillingslisten. Jamen jeg er nødt til at stramme ballerne, for det er mig der altid laver andesteg m.v. Mange tak, og rigtig glædelig jul til dig også-
|
|
|
|
Hother
Funktioner
Tak(1)
|
Observationer
Nu har jeg haft fornøjelsen af mit nye Panasonic TX-65GZ2000E i godt 14 dage. Jeg har ikke været rundt i samtlige hjørner, men mere i de funktioner som jeg dagligdagen benytter. Disse funktioner er typisk kabel TV via min Yousee boks, afspilning af DVD, BD/HDR BD og Youtube. Design og bygge kvalitet Designet er i mine øjne meget enkelt og elegant, og minder mig umiddelbart en del om mit tidligere Pioneer KRP-500 hed det vist. Byggekvaliteten er glimrende, og med en god solid plast, som ikke giver antydning af lyde i forbindelse med opvarmning og afkøling. Jeg havde dog utroligt gerne set, at Panasonic´s absolutte topmodel var blevet forsynet med et metal bagpanel, når nu Panasonic gerne vil forsøge at styre varmeafledningen. I øvrigt er bag panelet et kapitel for sig selv. Normalt ser vi på et OLED TV, et tyndt panel, og en teknikboks. Jeg har nok aldrig forstået den konstruktion, ud over at det skulle virke smart og nyskabende. Ved GZ2000 findes teknikboksen skam stadig, men er suppleret med et højtaler arrangement (Atmos). Desuden virker selve OLED panelet en smule kraftigere end normalt. Det må skyldes Pansonic´s OLED panel modifikationer. Det virker i det hele taget som en meget robust konstruktion, hvor jeg ikke er nervøs for at aftørre mit panel fra tid til anden. Placering af stik ind- og udgange er stort set identisk med mine tidligere nyere TV. Placeringerne har som altid ,sikkert opnået en vis kritik, men til mit brug er de 2 hoved HDMI stik fint placeret, ligeså et meget anvendeligt USB stik. Der hvor placeringen måske halter, er placeringen af fastopkoblingen af min internet forbindelse, som er placeret på bagsiden af TV´et. Omvendt er denne tilslutning en, som jeg typisk kun roder med en gang. Som noget nyt kan man via hovedtelefon udgangen også benyttes til tilslutningen af en subwoofer. Denne udgang er også placeret tilgængeligt på siden at TV´et. Man skal i så fald ind og ændre i konfigurationen af denne udgang i menuen. Der findes jo også en menu for opsætning af lyd systemet, herunder en hel del prædefinerede lydprofiler. Menuer Når nu vi er ved menuerne, så er disse piftet en kende op i forhold til tidligere rent designmæssigt, ligesom der er kommet en mængde nye menupunkter i takt med TV´ets udvikling og nye funktioner. Jeg holder meget af min genkendelige Panasonic menuer. Som APPS er der tilkommet en del nye. Jeg har ikke afprøvet dem alle, for jeg abonnere ikke på noget som helst såsom Netflix, HBO osv. Men jeg har prøvet flere af dem af på den måde, at ved aktivering af en APP så åbner denne sig. Jeg må derfor formode at flertallet af disse fungere. Jeg er helt klar over, at jeg ikke benytter mit TV som mange af jer andre. Jeg gamer ikke, jeg streamer kun via Youtube, og så er det – det. Men jeg sætter stor pris på, at de funktioner jeg har behov for, at de reelt fungerer upåklageligt. Billede Kvalitet OLED panelet er Panasonic´s Professional Edition, hvilket hentyder til, at det er designet i samarbejde med Hollywood Picture/Color professionelle folk, men er også beregnet til brug for disse. Panasonic har jo som altid en fuld ISF indstillings menu, og dem bliver der brug for, når TV´et skal kalibreres i det nye år. Lige nu samler jeg på driftstimer, jeg vil nemlig gerne op på minimum 200 driftstimer før en kalibrering. Panasonic har med GZ2000 modellen prøvet noget nyt. Man udtager fra LG´s OLED panel produktion, ufærdige OLED paneler, og færdiggøre dem selv. Desuden har TV´et installeret Panasonic´s seneste HCX PRO Intelligent Processor. Jeg har længe været glad for HCX processorer for jeg mener at de indeholder og er grundstenen for Panasonic´s filosofi om det billede som jeg holder af, nemlig det naturlige billede. Jeg var en kende spændt på, om Panasonic med deres nye TV og den specifikke model med de mere end op til 900 Nits i ”Brightness” ved afspilning af BD HDR, stadig prioriterer deres billede filosofi – det gør Panasonic heldigvis. Langt hen ad vejen matcher billede kvaliteten mit tidligere 65FZ950, jeg havde nu heller ikke ventet andet. Og så alligevel. Jeg synes faktisk at kabel TV, afspilning af DVD og BD, her står billedet en anelse mere klart, skarpt og detaljeret. Kan være indbildning, men jeg tror det ikke. Det der næsten er det hele værd for mig, er de bedre detaljer i mørke film sekvenser. Man kan minsandten se hvad der foregår i det skjulte. På tale om kabel TV, så har TV´et jo 2 DVB-C tunere, som levere en glimrende billede kvalitet, men tunerne kan stadig væk ikke matche mine YouSee Humax bokse. Der er naturligvis også et tilsvarende antal DVB-S og DVB-T tunere. Ud af boksen har Panasonic TX-65GZ2000 nogle ganske fornuftige billede indstillinger. Men når jeg har set på anmeldelserne fra AVFORUMS og HDTVTEST kan jeg på diverse kurve se, at der er en smule at komme efter ved en kalibrering, så en sådan vil naturligvis blive gennemført i det nye år. Jeg har altid observeret billede forbedringer efter en kalibrering. Ved afspilning af HDR film er der godt nok knald på ligge hønen når det kommer til lys. Heldigvis kan jeg se de ret få HDR film som jeg har, men jeg kan sagtens forstille mig, at der er HDR film som mine øjne bare slet ikke kan kapere. Jeg er sikker på at en hel del af jer der vil synes, at HDR billedet står lige i skabet, og det er også meningen med dette TV. En ting der kan bekymre mig er, om den udvidede Brightness slider unormalt på panelets pixels, al den stund at det jo alt andet lige er et standard OLED panel. Der er i alle anmeldelser kompetent beskrevet lyksalighederne omkring dette TV´s billede kvaliteter. Så jeg vil nøjes med at konstatere, at jeg ikke har set fejl ved panoreringer, hak i langsomme billede forløb o.a., og at jeg er himmel henrykt for dette TV, som jeg ikke umiddelbart forventer dets billede kvalitet bliver overgået de næste par år. Men det vil tiden vise. Med de 2 OLED TV jeg har haft tidligere, så har GZ2000 virkelig taget et spring fremad i forhold til tidligere. Fjernbetjeningen er i øvrigt den ganske lækre, velfungerende og ret tunge i aluminium, som blev introduceret med DX900. Funktionkapper er senere blevet opdateret i takt med nye funktioner. Lyden Lyden er interessant på den måde, at jeg tror mange vil mene, at TV-lyden er glimrende til hverdagens TV kigning (med mindre du tilhører den gruppe der nødvendigvis skal have tændt for sit surround system ved enhver lejlighed. Lyder nu også bedst. Du kan også få noget fornuftigt dynamisk lyd til film inkl.
ATMOS (testet ved en ATMOS Demo disc), og det virker hos mig. Det er første
gang jeg har haft hørbar ATMOS hos mig, trods flere forsøg med diverse soundbars. Så hvis du gerne
vil have en dynamisk film lyd uden et surround system, så gør dette TV det faktisk rigtigt godt i betragtning
af, at højtalerne er indbygget i et TV. Jeg overvejer nu stadig en lille subwoofer. Jeg har oven i købet haft en af mine koncert BD´er i afspilleren, og lyden er bestemt hører værdig, naturligvis uden de lydeffekter og detaljer som mit gamle 5.1 system kunne levere, men musikglæden er der skam stadig. At købe et TV som er så dyrt kræver hos mig indgående overvejelser - og ikke mindst tests af både det ene og det andet. Derfor er jeg glad for al den helt neutrale hjælp og service som jeg modtog fra Panasonic Center Rødovre, så jeg i ro og mag kunne træffe min afgørelse. Det er kun detaljer der adskiller dette TV fra andre High End OLED TV, når det kommer til billede kvalitet. Men detaljer som for mig er meget vigtige. At lyden fra TV´et så også er glimrende og spændende, jamen så var det muligt at se gevinsten, i det mindste for mig. Jeg kan ikke lige få øje på et TV jeg hellere ville eje. Redigeret af Hother - 30-December-2019 kl. 00:27 |
|
|
|
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2426 |
Funktioner
Tak(0)
|
Imponerende flot skrevet systematisk anmeldelse. Tak for den, John.
Ps. Blomsterfotoet viser nederst til højre en trekantet bjælke. Er det genskin eller noget på fotoet? Og er der meget genskin på OLED, som det af og til nævnes? Redigeret af bentpetersson - 29-December-2019 kl. 17:24 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak for de pæne ord. Jeg ved faktisk ikke hvad der er for en bjælke, men den ligger afgjort i billedet, genskin er det ikke. Alle billeder er optaget fra Youtube i HDR. Omkring genskin generelt er GZ2000 hos mig helt som mine forrige OLED´er. Er TV´et slukket kan jeg godt se lidt genskin fra ting i rummet. Når TV´et er tændt, er der normalt intet genskin fra ting i min stue.
|
|
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mon ikke der menes den aflange trekant UNDER TV’et
|
|
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg mener slet ikke, at TV´et er med på billedet. Jeg kan ikke greje det.
Redigeret af Hother - 29-December-2019 kl. 19:30 |
|
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2205 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan heller ikke se nogen trekant - Men måske er det fordi billedet er taget LIDT på skrå, så det bare ser ud som om, der er en trekant?
|
|
Besvar | Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |