recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-65GZ2000E - nu kalibreret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-65GZ2000E - nu kalibreret

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2019 kl. 19:58
Du har ikke taget et screenshot, men taget et foto af dit TV med den røde blomst på. Også er der sket det at du har fået noget af væggen under TV med så det ligner en lang kile.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2019 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du har ikke taget et screenshot, men taget et foto af dit TV med den røde blomst på. Også er der sket det at du har fået noget af væggen under TV med så det ligner en lang kile.

Okay så er det opklaret.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2020 kl. 20:43
Og så har jeg aftalt med Thomas fra TV kalibrering dk., at han kigger forbi mit 65GZ2000 medio februar.



Jeg er meget spændt på hans besøg og hans kalibrering, for jeg har altid kunnet se billede forbedringerefter hans indsats - også selv om et TV som udgangspunkt, leveres med rimelige korrekte billede indstillinger.

Rigtigt godt nytår til jer alleSmile


Redigeret af Hother - 03-Januar-2020 kl. 20:45
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 01:54
Da jeg modtog mit nye Pana 65GZ2000 i starten af december var jeg ikke rask, og desværre holdt den tilstand december måned ud. Jeg kiggede intenst på mit nye TV. Jeg synes at det var rigtigt godt, men kunne nok ikke se den udprægede forskel til mit forrige Pana 65FZ950. 

Nu kender jeg forskellen, en af dem i det mindste. Jeg holder meget af 4K, men uden HDR. Det kan der være mange meninger om, men jeg har min mening, og den står fast.

Som nævnt, jeg har kigget og kigget. Detaljer og farver er vidunderlige, det samme gælder billede dybden, men én ting adskiller sig sig fra samtlige af mine 15 tidligere, og glimrende TV det er simpelthen en detalje, men overordentlig vigtig. Sidespring: Min første fladskærm, et Samsung LCD gik på "Lossen" for mindre et år siden. Fantastisk.

Hvis en 4K optagelse er fin, udsendelse og modtagelse er fin (no shit in and no shit out), så står billedet simpelthen så klippefast. Ingen tant og fjas i billede processing, ingen uro i billedet, og ingen hak og  panorerings fejl, det står bare så enormt roligt. Roen i billedet er næsten "Tung"

Det tog mig lidt tid. Jo mere jeg bruger mit GZ2000, jo mere imponeret bliver jeg, når nu jeg har fået det lidt bedre.     
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 20:44
Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan en ældre herre, der har så sarte øjne at lyset fra HDR er så generende at det fravælges, men samtidig kan se de helt små nuanceforskelle på en række OLED skærme.

Jeg ser selv en del HDR på Netflix og Itunes, begge via ATV 4K og 55" C8, men har endnu ikke set noget hvor jeg syntes lyset var for skarpt.

Har du mulighed for at henvise til en scene på youtube eller lignende hvor jeg kan få syn for sagen, eller problemet er måske at mit tv ikke kan vise samme nits som dit, ikke er indstillet ordentlig eller at kvaliteten på Netflix og itunes er for ringe?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af K_J K_J skrev:

Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan en ældre herre, der har så sarte øjne at lyset fra HDR er så generende at det fravælges, men samtidig kan se de helt små nuanceforskelle på en række OLED skærme.

Jeg ser selv en del HDR på Netflix og Itunes, begge via ATV 4K og 55" C8, men har endnu ikke set noget hvor jeg syntes lyset var for skarpt.

Har du mulighed for at henvise til en scene på youtube eller lignende hvor jeg kan få syn for sagen, eller problemet er måske at mit tv ikke kan vise samme nits som dit, ikke er indstillet ordentlig eller at kvaliteten på Netflix og itunes er for ringe?
Nu er jeg jo ikke stære blind på trods af min høje alder. Jeg ved at ubehaget ved visse HDR film intet har med alder at gøre, men alene øjnene. Jeg kender flere der har det som jeg omkring HDR. 

Nu har jeg med vilje ikke sammenlignet med andre OLED TV, men kun med mine egne tidligere TV. Det skyldes at jeg ikke har kigget på andre OLED TV i 2019. Dels havde jeg oprindelig slet ikke planer om et nyt TV i 2019, indtil jeg fik kigget ret indgående på GZ2000.

Jeg kender intet til Netflix eller itunes. Du skal bare være glad for at du ikke har problemer med HDR.


Redigeret af Hother - 04-Januar-2020 kl. 21:29
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 21:34
har du stadig alle dine gamle tv du sammenligner med?

Eller er det bare placebo effekt
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

har du stadig alle dine gamle tv du sammenligner med?

Eller er det bare placebo effekt
Naturligvis har jeg ikke mine tidligere TV, men mit seneste tidligere TV har jeg nu i god erindring når jeg ser de samme film/scener osv.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 21:44
ok placebo 
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 22:21
Om det alderen eller øjnene er i og for sig uden betydning, men øjnene bliver i hvert fald ikke bedre med alderen.
Jeg kender selvfølgelig ikke din alder, men jeg kan læse mig til at du er gået på pension for en del år siden.

Det er nuanceforskellene på dine egne tv jeg tænker på.
Du skifter tv hvert år og kan hver gang se en forbedring på trods af at øjnene ikke er helt i top længere.

Jeg er med på at du ikke bruger netflix og itunes, derfor spørger jeg om du kan henvise til en scene på feks. youtube som du bruger, så jeg selv kan få syn for sagen.
Eller er problemet der kun på BD HDR skiver?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af K_J K_J skrev:

Om det alderen eller øjnene er i og for sig uden betydning, men øjnene bliver i hvert fald ikke bedre med alderen.
Jeg kender selvfølgelig ikke din alder, men jeg kan læse mig til at du er gået på pension for en del år siden.

Det er nuanceforskellene på dine egne tv jeg tænker på.
Du skifter tv hvert år og kan hver gang se en forbedring på trods af at øjnene ikke er helt i top længere.

Jeg er med på at du ikke bruger netflix og itunes, derfor spørger jeg om du kan henvise til en scene på feks. youtube som du bruger, så jeg selv kan få syn for sagen.
Eller er problemet der kun på BD HDR skiver?

Jo jeg kan bestemt se nuance forskelle fra det ene TV til det andet. Ind i mellem har jeg stadig haft det"Gamle" TV opstillet ved siden af, i andre tilfælde har jeg kunne sammenligne TV hos min forhandler som f.eks, FZ950 kontra GZ2000. Og heldigvis er det trods alt stadig sådan, at der sker små udviklinger fra år til år.

Nej jeg kan ikke huske et grelt HDR eksempel fra Youtube, og de købte HDR BD film som jeg ikke kunne klare har jeg altid videre solgt til et medlem her på siden.


Redigeret af Hother - 04-Januar-2020 kl. 22:34
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 23:41
Nu er HDR altså andet end effekter med ekstemt lysoutput. Det udvidede farverum giver mulighed for meget mere naturtro billedgengivelse . . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu