|
Panasonic TX-P55VT50 Burn In |
Besvar | Side 123 16> |
Forfatter | |
HomeTheater
Super bruger Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-August-2012 kl. 15:47 |
Det tog kun 1 mdr. så var der burn in på mit nye tv! TV2 HD i venstre øverste hjørne, og DR direkte i højre øverste hjørne
Det er afhentet af Panasonic værkstedet, og sms modtaget, at det er sendt videre til Panasonic importøren Nu har jeg da haft/har 6 forskellige plasma tv uden nogensinde at få burn in, så var noget overrasket, tv'et har kun kørt i THX Cinema billede indstillinger! Er der andre der har oplevet noget af det samme med deres Panasonic VT50? Så er det spændende hvor længer det tager, og hvad løsningen bliver, og om det sker igen Jesper |
|
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når det så er sagt ville jeg overveje i stedet at benytte Pro-indstillingerne samt med indstillingerne fra Flatpanels, og skrue lidt ned for parametrene (farve, kontrast osv.), i de første 200 timer
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
ErikUkendt1
Bruger Oprettet: 23-Marts-2010 Status: Offline Point: 152 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det var en trist start på et nyt og virkeligt godt tv. Der bliver desværre ikke fortalt meget i de medfølgende brugsanvisninger til plasma tv, hvordan det er bedst at tage det nye tv i brug. Men det gælder stadig at man skal være forsigtig i starten med et nyt plasma tv. Læs de gode råd fra folkene på Flatpanels.dk om hvordan man passer godt på et nyt plasma tv her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1167305835 |
|
Mvh Erik
|
|
HomeTheater
Funktioner
Tak(0)
|
Når det så er sagt ville jeg overveje i stedet at benytte Pro-indstillingerne samt med indstillingerne fra Flatpanels, og skrue lidt ned for parametrene (farve, kontrast osv.), i de første 200 timer [/QUOTE]Jeg har også lavet indstillingerne fra flatpanels, som jeg har skiftet lidt i mellem, men der er altså ikke den store forskel som skulle kunne lave noget som helst burn in |
|
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
|
hopgreve
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6276 |
Funktioner
Tak(0)
|
Øv hvor surt , håber for dig at de bare bytter det. Lad os endelig vide hvad der sker....
MVH
|
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er flere der har fået burn-in på VT50 og det er spørgsmål om THX mode ikke gør ondt værre, da pixel orbiter ikke er aktiv. Jeg ved godt at pixel orbiter ikke er noget vidundermiddel, men jeg fik samme problem sidste år med VT30 i THX mode, den instilling bruger jeg ikke mere.
Prøvede du iøvrigt med rullebjælkerne om du kunne gør det mindre synligt? Meld iøvrigt tilbage om du får nyt, tidligere har garantien ikke dækket burn-in
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
|
xcardman
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Funktioner
Tak(0)
|
er enig
problemet er netop de har thx indstilling det er rigtig, men problemet er netop pixel orbiter er slået fra men grunden er sikkert at pan er nødt til slå de funktion fra for at kunne få lov til at få thx mærket en kæmpe fejl, som man kunne rette til næste år, eller via software opdatering så andre ikke kommer ud for det samme du har en god sag, da du netop har kørt med thx i de første 200 timer du må endelig skrive når der sker noget i din sag |
|
HomeTheater
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg forventer ikke at få problemer med garantien på dette, det burde ligge lige til højre ben, ellers er da klar på at køre den hele vejen, men men lad os nu se hvad de finder på, de kære Panasonic folk!
|
|
|
|
hunt
Guld medlem Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er bange for, at du bliver skuffet, for jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at de gør noget som helst ved tvet- og slet ikke første gang det er inde...
Det gjorde de ikke ved mit x10, og i de sager, som jeg har fulgt, er der ikke sket en s.... Kun en gang har jeg læst om det, iøvrigt her på recordere, men det var et helt håbløst tilfælde. Hvis du har forsikring på, har du nok en større chance.
|
|
kbaggen
Super bruger Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tjaaaa......min ST50 er også begyndt at vise især DR loget, har dog gået det meste væk ved at kører "scrolling bar" samt hvid støj (analog med dårligt signal), men man kan lige ane det når man kigger godt efter. Synes bestemt ellers vi har passet meget på med max. en 47-48 i kontrasts og tit lavere.
Somom det er kommet pludselig her efter 1½ måned efter køb.......lidt mærkeligt!
Så giv en tilbagemelding om hvad Pana siger. Synes faktisk at burn-in virker som et størrer problem nu end på den 6 år gamle pana jeg havde før. |
|
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
|
Bruger udmeldt 8
-- Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kbaggen.
Samme problem her. Jeg fik også pludselig DR logoet på mit ST50. Der gik ca. 1 måned og nu endnu 1 måned efter kan det svagt ses. Man skal se godt efter på en hvidlig skærm, men problemet er at man hele tiden kikker efter om det stadig kan ses! :-(. Jeg har brugt de anbefalede indstillinger med en kontrast på 36 og jævnligt brug af zoom |
|
Besvar | Side 123 16> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |