recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-P55VT50 Burn In
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-P55VT50 Burn In

Besvar Besvar Side  123 16>
Forfatter
Besked
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TX-P55VT50 Burn In
    Sendt: 10-August-2012 kl. 15:47
Det tog kun 1 mdr. så var der burn in på mit nye tv! TV2 HD i venstre øverste hjørne, og DR direkte i højre øverste hjørneDead

Det er afhentet af Panasonic værkstedet, og sms modtaget, at det er sendt videre til Panasonic importørenOuch

Nu har jeg da haft/har 6 forskellige plasma tv uden nogensinde at få burn in, så var noget overrasket, tv'et har kun kørt i THX Cinema billede indstillinger!

Er der andre der har oplevet noget af det samme med deres Panasonic VT50?

Så er det spændende hvor længer det tager, og hvad løsningen bliver, og om det sker igenEvil Smile

Jesper
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Det tog kun 1 mdr. så var der burn in på mit nye tv! TV2 HD i venstre øverste hjørne, og DR direkte i højre øverste hjørneDead

Det er afhentet af Panasonic værkstedet, og sms modtaget, at det er sendt videre til Panasonic importørenOuch

Nu har jeg da haft/har 6 forskellige plasma tv uden nogensinde at få burn in, så var noget overrasket, tv'et har kun kørt i THX Cinema billede indstillinger!

Er der andre der har oplevet noget af det samme med deres Panasonic VT50?

Så er det spændende hvor længer det tager, og hvad løsningen bliver, og om det sker igenEvil Smile

Jesper
Det synes jeg lyder mere end meget surtOuch Jeg har ikke selv oplevet hverken retension -eller burn-in. Jeg håber da meget at du undgår problemet fremover.

Når det så er sagt ville jeg overveje i stedet at benytte Pro-indstillingerne samt med indstillingerne fra Flatpanels, og skrue lidt ned for parametrene (farve, kontrast osv.), i de første 200 timerSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2010
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ErikUkendt1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 17:21

Det var en trist start på et nyt og virkeligt godt tv.

Der bliver desværre ikke fortalt meget i de medfølgende brugsanvisninger til plasma tv, hvordan det er bedst at tage det nye tv i brug. Men det gælder stadig at man skal være forsigtig i starten med et nyt plasma tv.

Læs de gode råd fra folkene på Flatpanels.dk om hvordan man passer godt på et nyt plasma tv her:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1167305835

Mvh Erik
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det synes jeg lyder mere end meget surtOuch Jeg har ikke selv oplevet hverken retension -eller burn-in. Jeg håber da meget at du undgår problemet fremover.

Når det så er sagt ville jeg overveje i stedet at benytte Pro-indstillingerne samt med indstillingerne fra Flatpanels, og skrue lidt ned for parametrene (farve, kontrast osv.), i de første 200 timerSmile
[/QUOTE]

Jeg har også lavet indstillingerne fra flatpanels, som jeg har skiftet lidt i mellem, men der er altså ikke den store forskel som skulle kunne lave noget som helst burn in
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 18:30
Øv hvor surt Ouch , håber for dig at de bare bytter det. Lad os endelig vide hvad der sker....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 18:44
Der er flere der har fået burn-in på VT50 og det er spørgsmål om THX mode ikke gør ondt værre, da pixel orbiter ikke er aktiv. Jeg ved godt at pixel orbiter ikke er noget vidundermiddel, men jeg fik samme problem sidste år med VT30 i THX mode, den instilling bruger jeg ikke mere.

Prøvede du iøvrigt med rullebjælkerne om du kunne gør det mindre synligt?

Meld iøvrigt tilbage om du får nyt, tidligere har garantien ikke dækket burn-in Confused
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 20:29
er enig
problemet er netop de har thx indstilling
det er rigtig, men problemet er netop pixel orbiter er slået fra
men grunden er sikkert at pan er nødt til slå de funktion fra
for at kunne få lov til at få thx mærket

en kæmpe fejl, som man kunne rette til næste år, eller via software opdatering
så andre ikke kommer ud for det samme

du har en god sag, da du netop har kørt med thx i de første 200 timer

du må endelig skrive når der sker noget i din sag
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 20:56
Jeg forventer ikke at få problemer med garantien på dette, det burde ligge lige til højre ben, ellers er da klar på at køre den hele vejen, men men lad os nu se hvad de finder på, de kære Panasonic folk!Wink
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 22:51
Jeg er bange for, at du bliver skuffet, for jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at de gør noget som helst ved tvet- og slet ikke første gang det er inde...

Det gjorde de ikke ved mit x10, og i de sager, som jeg har fulgt, er der ikke sket en s.... Kun en gang har jeg læst om det, iøvrigt her på recordere, men det var et helt håbløst tilfælde.

Hvis du har forsikring på, har du nok en større chance.
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2012 kl. 14:26
Tjaaaa......min ST50 er også begyndt at vise især DR loget, har dog gået det meste væk ved at kører "scrolling bar" samt hvid støj (analog med dårligt signal), men man kan lige ane det når man kigger godt efter. Synes bestemt ellers vi har passet meget på med max. en 47-48 i kontrasts og tit lavere.

Somom det er kommet pludselig her efter 1½ måned efter køb.......lidt mærkeligt!

Så giv en tilbagemelding om hvad Pana siger. Synes faktisk at burn-in virker som et størrer problem nu end på den 6 år gamle pana jeg havde før. 
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2012 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Tjaaaa......min ST50 er også begyndt at vise især DR loget, har dog gået det meste væk ved at kører "scrolling bar" samt hvid støj (analog med dårligt signal), men man kan lige ane det når man kigger godt efter.
Husk at scrolling bar som udgangspunkt skal køre lige så længe som du har set DR for at få den fulde virkning.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2012 kl. 08:22
Kbaggen.

Samme problem her. Jeg fik også pludselig DR logoet på mit ST50. Der gik ca. 1 måned og nu endnu 1 måned efter kan det svagt ses. Man skal se godt efter på en hvidlig skærm, men problemet er at man hele tiden kikker efter om det stadig kan ses! :-(. Jeg har brugt de anbefalede indstillinger med en kontrast på 36 og jævnligt brug af zoom

Til top

Besvar Besvar Side  123 16>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu