recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-P55VT50 Burn In
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-P55VT50 Burn In

Besvar Besvar Side  <1 13141516>
Forfatter
Besked
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

[QUOTE=tommyaxen] Men så er det jo godt at de mistet rettighederne til PL, som vel er det eneste jeg ser på den kanal Smile

Jeg havde forstået på det hele, at de stadigvæk viser kampe i den kommende sæson, men altså at Viasat også har fået rettigheder? 
Men 3+ er vel ikke meget bedre med logo Tongue
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

og det er netop det, mit pioneer 9g kuro kan du også lade stå på den samme kanal i timevis uden at kunne se noget der minder om retention, problemet er 100% ikke eksisterende, så det kan altså lade sig gøre at lave et plasma uden problemer med ir og burn in og derfor et det bare ikke godt nok at kalde det "en følge af teknologien" det holder ikke af panasonic , men det bliver jo også repareret lyder det til

Det samme kunne jeg min min gamle Panasonic PX80, var jeg faktisk slet ikke obs på alle de problemer der kunne fremkomme, havde blot lige hørt om det.
Også først lang tid efter ibrugtagning, fik jeg læst på Flatpanels at PX80 havde været anmeldt, hvorpå jeg prøvede at ændre indstillinger fra fabriksindstillinger.

Men der har altså aldrig været opstået fastbrændte logoer eller retention, og den skærm har stået weekend efter weekend på diverse fodboldkanaler, som jo typisk er kanaler med de slemme slemme logoerLOL

Der er jo også mange der mener, at det pga 3d, at de er blevet mere følsomme...
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 11:15

og det er netop det, mit pioneer 9g kuro kan du også lade stå på den samme kanal i timevis uden at kunne se noget der minder om retention, problemet er 100% ikke eksisterende, så det kan altså lade sig gøre at lave et plasma uden problemer med ir og burn in og derfor et det bare ikke godt nok at kalde det "en følge af teknologien" det holder ikke af panasonic , men det bliver jo også repareret lyder det til

Det samme kunne jeg min min gamle Panasonic PX80, var jeg faktisk slet ikke obs på alle de problemer der kunne fremkomme, havde blot lige hørt om det.
Også først lang tid efter ibrugtagning, fik jeg læst på Flatpanels at PX80 havde været anmeldt, hvorpå jeg prøvede at ændre indstillinger fra fabriksindstillinger.

Men der har altså aldrig været opstået fastbrændte logoer eller retention, og den skærm har stået weekend efter weekend på diverse fodboldkanaler, som jo typisk er kanaler med de slemme slemme logoerLOL

Meget muligt, men det er bare ikke nogen undskyldning i min verden.
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 11:20
ja der var snak om en ny type fosfor, så lav da endelig et v60 uden 3D for min skyld ingen problem, tror dog ikke på det, men lad os da håbe 60 serien er blevet bedre, kender en forhandler som har ladet et st60 stå over natten med et logo med hdmi indgang og efterfølgende var der ingen logo ihvertfald
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 11:23

ja der var snak om en ny type fosfor, så lav da endelig et v60 uden 3D for min skyld ingen problem, tror dog ikke på det, men lad os da håbe 60 serien er blevet bedre, kender en forhandler som har ladet et st60 stå over natten med et logo med hdmi indgang og efterfølgende var der ingen logo ihvertfald

Det lyder da spændende. Nogle flere af den slags tests. Man burde også udsætte sådan et tv for 6eren, uden at det respektive havde været udsat for break-in, hvilket i grunden er noget fis Tongue
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 12:39

[QUOTE=tommyaxen] Men så er det jo godt at de mistet rettighederne til PL, som vel er det eneste jeg ser på den kanal Smile

Jeg havde forstået på det hele, at de stadigvæk viser kampe i den kommende sæson, men altså at Viasat også har fået rettigheder? 
Men 3+ er vel ikke meget bedre med logo Tongue

Jo det kan slet ikke sammenlignes - det er mørke logoer med hvide tal der er de slemme Tongue
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 12:40

Meget muligt, men det er bare ikke nogen undskyldning i min verden.

Nej er nok snarere en forklaring på hvorfor folk med ældre paneler ikke har oplevet det samme
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 12:42

Det lyder da spændende. Nogle flere af den slags tests. Man burde også udsætte sådan et tv for 6eren, uden at det respektive havde været udsat for break-in, hvilket i grunden er noget fis Tongue

Generelt burde producenterne teste med 6' eren og hvis der ikke er retention der, så behøver de ikke at bekymre sig om andet hvad det angår LOL
Til top
kronholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2008
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kronholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 20:33
tvivler meget på at ST60 skulle være bedre end ST50, GT50, VT50 mht. retention, da det formentlig stadig er et af de paneler som bliver brugt i ST60. Havde det været så "nemt" at fikse problemet på 2012 modellerne, så tror jeg de havde gjort det. Der er selvfølgelig forskel på panelerne, og også forskel på hvor sårbare de er, så umiddelbart handler det udelukkende om at krydse fingre, og satse på at få en af de paneller med mindre retention. Jeg skal dog ikke nyde noget.
Til top
taj59 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Oktober-2009
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér taj59 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 21:07

Oprindeligt skrevet af Crackhead Crackhead skrev:

Så hører jeg også til de uheldige, som har fået burn-in på 65VT50. Et fint lille TV2-logoCry De pudsige er, at vi ikke engang ser ret meget TV2. Jeg har prøvet at køre screenwash i nogle nætter, men det har ikke hjulpet det store. Men ingen problemer med Kanal 5 og kanal 6(Kanal 5 ser vi ellers en del). Jeg har haft fat i Hifi-Klubben, hvor jeg købte det i August, men der er ingen hjælp at hente, da Panasonic tilsyneladende er begyndt at fralægge sig ALT ansvar ved burn-in og retention. Dette har jeg fået bekræftet ved, at kontakte et Panasonics Center også. Vi har altid kørt med Flatpanels indstillinger og det undrer mig, at problemet først kommer nu, 8 mdr. efter. Men der er åbenbart ikke noget, at gøre ved detAngry

Bliver mere og mere glad for, at jeg ikke har det tv mere Tongue

jeg har også et 65VT50 men uden burn in retation med mere, men jeg bruger heller ikke 3D
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af chris-torb chris-torb skrev:

Hey.
Jeg har haft VT50 siden nytår.

Jeg passer meget på med at se kanaler med kraftigt logo.

Jeg kan se retention fra div logo på skærmen når tv kikkeriet er afsluttet, og kører derfor "skærmvaskeren" i 4 timer ca. 3 gange om ugen.
Det tager indtil videre det meste.

Måske disse paneler har en extrem lang tilkørselsperiode.

Nu har jeg set rigtig mange af disse skærme og selv haft 4 stk. VT50 hængende, og de har alle haft retention.
Så det er bestemt meget udbredt.

Mit gamle Pioneer 508 XD havde INTET overhovedet. Og det blev bestemt ikke "nurset" som mit VT50 gør nu.

Håber at det bliver mindre følsomt, når det har kørt nogle flere timer- nogen hævder at Panasonic skulle have anbefalet 2000 timers forsigtig tilkøring, før det kan bruges "normalt"

Faktisk er det noget værre svineri, at sælge sådan noget.
Til sammenligning:
Tænk hvis det var en mobiltelefon, som så kun måtte føre samtaler af 2 minutters varighed, i det første halve år, for ikke at tage skade.
Eller stereoanlægget som først efter et halvt år, må skrues op over "baggrundsmusik niveau"

Mvh
Chris-torb

Faktisk er det noget værre svineri, at sælge sådan noget

Jamen, du har jo ret, det er forkert

Hvorfor siger Pana Center ikke...vi advarer imod ??
Hvorfor står der ikke noget på El-Gigantens m.fl. hjemmeside
Hvorfor griber Forbruderombudsmanden ikke ind ?

Iøvrigt er det ikke et Pana problem alene, nye plasma paneler ??
E.L.
Til top
kronholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2008
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kronholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 21:38
PS60E6500 og PS64E8000 skulle være pænt modstandsdygtige overfor burn-in. 

Redigeret af kronholm - 04-April-2013 kl. 21:38
Til top

Besvar Besvar Side  <1 13141516>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu