recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-P55VT50 Burn In
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-P55VT50 Burn In

Besvar Besvar Side  <1 141516
Forfatter
Besked
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af kronholm kronholm skrev:

PS60E6500 og PS64E8000 skulle være pænt modstandsdygtige overfor burn-in. 

Så bør det vel fremgå af manualen og slutsedlen/garantien ?
E.L.
Til top
kronholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2008
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kronholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 22:13
? Ligesom det fremgår i panasonics manual at de er møgelendige på den front? Forstår ikke lige hvor du vil hen med den kommentar? :)

Bør ikke være nødvendigt at skrive at de har produceret et tv, som kan anvendes som et tv.
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2013 kl. 14:53
Hej,
lidt tilbagemelding fra mit burn-in problem med DR logo på 55ST50, som var ret "se-bart"/tydeligt ved lyse himmel eller gul/grønne reklamer!

JEg har konsekevent kørt med zoom/overscan enten gennem HTCP eller genne fjernsynets indstillinger, og det er stort set væk. Faktisk kan jeg ikke selv se det mere og konen har i lang tid rystet på hovedet over alt dette ZOOM.

På andre kanaler end DR´s har vi ikke været så ZOOM fikseret og TVet er stadig meget følsomt iht. retention, så har tænkt mig at fortsættte lidt endnu med DR ZOOM, for tror nu at DR burn-in hurtigt kan komme igen!

I starten med brun-in hvidvaskede jeg meget med sne/scolling bar, men det gør jeg ikke ret tit mere, og har egentlig fået det bedste resultat med at brunge min HTCP/Windows Media Center ZOOM funktioner.

Håber det giver lidt hjælp/inspiration til andre om at få glæde ud af deres  Burn-in ramte Pana 2012 TV.

:-) 
Til top
Crackhead Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-September-2009
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crackhead Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2013 kl. 15:04
Ok, det vil jeg da prøve.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 13:32
Hej

På det seneste har jeg bemærket at retention aftager hurtigere på mit VT50 55" - det er dog stadig meget modtagelig for det, men dog positivt, så kan være der er noget om snakken med de ca. 2000 timer Tongue
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Hej

På det seneste har jeg bemærket at retention aftager hurtigere på mit VT50 55" - det er dog stadig meget modtagelig for det, men dog positivt, så kan være der er noget om snakken med de ca. 2000 timer Tongue
Det håber vi på, for det er et super skønt billede vi kan hygge os medTongue
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej

Det håber vi på, for det er et super skønt billede vi kan hygge os medTongue

Ja billedet fejler ikke noget og har netop fået det på mit trådløse netværk og det streamer 1080P uden problemer via dlna funktionen fra min PC Tongue
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2012
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 15:08
  Jeg syntes bare, det var temmelig uoverskueligt at komme igennem 2000 timer (og uden garanti for at det ville hjælpe) uden at lave varig skade, da jeg næsten udelukkende bruger mit tv til at se tv og derfor ville skulle zoome en stor del af tiden for ikke at sige næsten hele tiden.  Men godt med et positivt indlæg. Troede lige åh nej endnu en med problemer, da jeg så, der var nyt i tråden. 
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 15:13
jeg har hørt at 20.000 timer med zoom er den rigtige metode
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

Jeg syntes bare, det var temmelig uoverskueligt at komme igennem 2000 timer (og uden garanti for at det ville hjælpe) uden at lave varig skade, da jeg næsten udelukkende bruger mit tv til at se tv og derfor ville skulle zoome en stor del af tiden for ikke at sige næsten hele tiden.  Men godt med et positivt indlæg. Troede lige åh nej endnu en med problemer, da jeg så, der var nyt i tråden. 

Det var også derfor jeg skrev da jeg ser lys forude hvad angår panelets overdrevne følsomhed Tongue. Jeg bruger dog stadig zoom i stor stil på visse tv kanaler og ved film med bjælker, men håber, at jeg kan begynde at slække lidt på det efterhånden. Synes jeg ærlig taget jeg har fortjent Big smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 16:40

Det var også derfor jeg skrev da jeg ser lys forude hvad angår panelets overdrevne følsomhed Tongue. Jeg bruger dog stadig zoom i stor stil på visse tv kanaler og ved film med bjælker, men håber, at jeg kan begynde at slække lidt på det efterhånden. Synes jeg ærlig taget jeg har fortjent Big smile
Nu ved jeg ikke hvor mange timer mit VT50 har kørt, men jeg kan sagtens se en spillefilm med sorte bjælker, uden problemer.

Tænk at man skriver sådan noget omkring et moderne - og dyrt TVConfusedOuch
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu ved jeg ikke hvor mange timer mit VT50 har kørt, men jeg kan sagtens se en spillefilm med sorte bjælker, uden problemer.

Tænk at man skriver sådan noget omkring et moderne - og dyrt TVConfusedOuch

Ja det er temmelig tankevækkende
Til top

Besvar Besvar Side  <1 141516

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu