recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-P55VT50 Burn In
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-P55VT50 Burn In

Besvar Besvar Side  <1234 16>
Forfatter
Besked
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2012 kl. 12:58
Har kørt med dynamic og max contrasts og sp scolling bar natten over g det har hjulpet rigtigt meget. Dog overrasket over hvor hurtigt det kom!
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 13:38
Så er der lidt nyt i sagen, jeg har lige fået besked om at der er bestilt en reservedel fra fjernlageret og mit tv er klar om ca. 1 uge!!!Clap
Det kan næsten kun være et nyt panel!!
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Så er der lidt nyt i sagen, jeg har lige fået besked om at der er bestilt en reservedel fra fjernlageret og mit tv er klar om ca. 1 uge!!!Clap
Det kan næsten kun være et nyt panel!!
Det lyder jo bare rigtigt lækkertTongue

Jeres problemer gør jo os andre en kende nervøse, men jeg har stadig hverken retension eller det der er værreSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 14:02
Jeg har set retention 2 gange på mit og det er med logoet fra min Oppo, som stod i ca. 5 min Confused - store hvide bogstaver på sort baggrund er åbenbart ikke sagen for mit plasma - har dog ikke set det ved alm. brug.....

Hvor lang tid må der gå før man kan se film med sorte bjælker uden at have paranoia på.....

Det har vel kørt ca. 200-250 timer...
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2009
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Jeg har set retention 2 gange på mit og det er med logoet fra min Oppo, som stod i ca. 5 min Confused - store hvide bogstaver på sort baggrund er åbenbart ikke sagen for mit plasma - har dog ikke set det ved alm. brug.....

Hvor lang tid må der gå før man kan se film med sorte bjælker uden at have paranoia på.....

Når mit tv kommer tilbage skal det aldrig mere stå i THX det bliver Proffesionel1 med Flatpanels indstillinger så det er med Pixel Orbiter på ON, jeg tror det er der fejlen ligger!
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Når mit tv kommer tilbage skal det aldrig mere stå i THX det bliver Proffesionel1 med Flatpanels indstillinger så det er med Pixel Orbiter på ON, jeg tror det er der fejlen ligger!

Jeg kører også med Flatpanel's indstillinger.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 16:02

Jeg har set film med bjælker, og uden problemer og mit TV har vel kørt omkring de 250 timer. Men paranoiaen slap jeg ikke forLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Juli-2009
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 16:18
Jeg har set masser af retention på V10, især med PS3 menuer der ofter er helt hvide på sort baggrund. Det kan man se længe efter.....
Mvh dan.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har set film med bjælker, og uden problemer og mit TV har vel kørt omkring de 250 timer. Men paranoiaen slap jeg ikke forLOL
jeg har i ferien set 5 film med bjælker, ingen synlige "problemer" efterfølgende. Mit tv rundede de 100 timer i ferien ( just overstået ).
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 16:27
Det kunne være interessant at undersøge, om I der oplever de største problemer med burn-in har kørt nogen form for break-in i TV'ets første levetid - og evt. i hvor lang tid.
Tilsvarende kunne det være interessant at høre fra de, der ikke oplever burn-in - og hvilken type break-in, der evt. var kørt.

Redigeret af bantam - 20-August-2012 kl. 16:28
/lars
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Det kunne være interessant at undersøge, om I der oplever de største problemer med burn-in har kørt nogen form for break-in i TV'ets første levetid - og evt. i hvor lang tid.
Tilsvarende kunne det være interessant at høre fra de, der ikke oplever burn-in - og hvilken type break-in, der evt. var kørt.
Ingen break in, men nedsatte parametre for kontrast, lys osv. (ISF Pro 2). 

Der udover med mellemrum af ca 1 time kørt zoom 2 i ca. 15 min., når der var TV logo i 200 timerSmile

Redigeret af Hother - 20-August-2012 kl. 16:37
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg har intet break in kørt, men så vidt muligt undgået logoer. Ved tv kigning, hvor det ikke ødelægger udsendelsen bruges zoom1 på tv'et.
Ved film med logoer og/eller sorte bjælker bruges der 14/9 scalering, dette gælder for Canal Digital HD boks. Logoer vises i maks 15 min., derefter zoomes i samme antal min.
Jeg kontrollerer i denne proces for retention, ved at lade rullebjælken køre, hvor der så kontrolleres for retention ( gælder også kun for CD boks ).
Ved film fra dvd eller BluRay, foretager jeg mig intet, uanset bjælker eller ej.
Jeg bruger indstillinger fra Flatpanels i pro1, kontrasten er dæmpet fra 36 til 30. Pixel Orbiter er i stillingen Til. 
Jeg har endnu ikke set skyggen af retention, ej heller efter 1½ - 2 timers BD film med sorte bjælker. Brugstiden for tv'et er nu omkring 110 timer.

Redigeret af JeTex - 20-August-2012 kl. 16:47
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 16>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu