|
Panasonic TX-P55VT50 Burn In |
Besvar ![]() |
Side <1234 16> |
Forfatter | ||
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Har kørt med dynamic og max contrasts og sp scolling bar natten over g det har hjulpet rigtigt meget. Dog overrasket over hvor hurtigt det kom!
|
||
![]() |
||
HomeTheater ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
|
Så er der lidt nyt i sagen, jeg har lige fået besked om at der er bestilt en reservedel fra fjernlageret og mit tv er klar om ca. 1 uge!!!
![]() Det kan næsten kun være et nyt panel!! |
||
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
![]() Jeres problemer gør jo os andre en kende nervøse, men jeg har stadig hverken retension eller det der er værre
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
|
Jeg har set retention 2 gange på mit og det er med logoet fra min Oppo, som stod i ca. 5 min
![]() Hvor lang tid må der gå før man kan se film med sorte bjælker uden at have paranoia på..... Det har vel kørt ca. 200-250 timer...
|
||
![]() |
||
HomeTheater ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
|
Når mit tv kommer tilbage skal det aldrig mere stå i THX det bliver Proffesionel1 med Flatpanels indstillinger så det er med Pixel Orbiter på ON, jeg tror det er der fejlen ligger! |
||
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
||
![]() |
||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
|
Jeg kører også med Flatpanel's indstillinger.
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
danji ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 384 |
|
Jeg har set masser af retention på V10, især med PS3 menuer der ofter er helt hvide på sort baggrund. Det kan man se længe efter.....
|
||
Mvh dan.
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
|
jeg har i ferien set 5 film med bjælker, ingen synlige "problemer" efterfølgende. Mit tv rundede de 100 timer i ferien ( just overstået ).
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
|
Det kunne være interessant at undersøge, om I der oplever de største problemer med burn-in har kørt nogen form for break-in i TV'ets første levetid - og evt. i hvor lang tid.
Tilsvarende kunne det være interessant at høre fra de, der ikke oplever burn-in - og hvilken type break-in, der evt. var kørt.
Redigeret af bantam - 20-August-2012 kl. 16:28 |
||
/lars
|
||
![]() |
||
|
Der udover med mellemrum af ca 1 time kørt zoom 2 i ca. 15 min., når der var TV logo i 200 timer ![]() Redigeret af Hother - 20-August-2012 kl. 16:37 |
||
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
|
Jeg har intet break in kørt, men så vidt muligt undgået logoer. Ved tv kigning, hvor det ikke ødelægger udsendelsen bruges zoom1 på tv'et. Ved film med logoer og/eller sorte bjælker bruges der 14/9 scalering, dette gælder for Canal Digital HD boks. Logoer vises i maks 15 min., derefter zoomes i samme antal min. Jeg kontrollerer i denne proces for retention, ved at lade rullebjælken køre, hvor der så kontrolleres for retention ( gælder også kun for CD boks ). Ved film fra dvd eller BluRay, foretager jeg mig intet, uanset bjælker eller ej. Jeg bruger indstillinger fra Flatpanels i pro1, kontrasten er dæmpet fra 36 til 30. Pixel Orbiter er i stillingen Til. Jeg har endnu ikke set skyggen af retention, ej heller efter 1½ - 2 timers BD film med sorte bjælker. Brugstiden for tv'et er nu omkring 110 timer.
Redigeret af JeTex - 20-August-2012 kl. 16:47 |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 16> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |