|
Panasonic TX-P55VT50 Burn In |
Besvar ![]() |
Side <12345 16> |
Forfatter | ||||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Ok, rart at høre at man kan se film uden at bekymre sig om bjælker - til gengæld skal jeg så til at vænne mig til ikke at have fuldt billed (zoom)
![]() Jeg har heller intet gjort andet end at køre så meget fuld skærm som muligt (zoom når det er nødvendigt) og det samme i forhold til logoer (ser dog ikke så meget alm. tv!).
Redigeret af kennethbrdk - 20-August-2012 kl. 18:25 |
||||
![]() |
||||
HomeTheater ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
|||
Jeg har eftergånden stiftet bekendtskab med en del Panasonic plasma skærme: 55VT50, 50PZ70, 42PX80, 42G20, 42S10, 42V10, 42X10. Jeg har altid kørt med dem i Biograf, THX, Cinema, og måske justeret lidt efter gode råd fra flatpanels, eller her inde fra, jeg har ALDRIG zoomet kørt break in, eller andre mærkelige ting!!! og det er så første gang i 5 år jeg har problemer med et tv, 55VT50 som har kørt i THX cinema, og lidt i Pro1 med flatpanels anbefalinger. Så det er med lidt rystende hånd jeg skal have det tilbage med nyt panel!! hvad nu?? Men jeg holder mig helt sikkert fra THX |
||||
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
||||
![]() |
||||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
|||
Burn in på en måned... Imponerende. Ser du andet end tv2 og DR?? Men det er jo nok et panel med fejl siden Pana bare skifter på garanti, så andre plasma ejere bør ikke være nervøse.
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 8 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
|||
Jeg har ikke kørt break in. Og nej jeg har ikke kun set DR. Ser en del netflix som fylder hele skærmen. Jeg har heller ingen problemer med sorte bjælker og retention iøvrigt. Bruger True Cinema og har slået orbit til.
Som sagt kom det lyn fra en klar himmel at skærme pludselig viste DR's logo. Det er så blevet langt svagere i løbet af en månedstid men ikke forsvundet helt når skærme viser den "rette" hvide farve. Logoet har et rødligt skær. Det har hjulpet meget at køre det indbyggede renseprogram (De sorte og hvide bjælker). Jeg har kørt programmet i et par eller tre nætter. |
||||
![]() |
||||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
|||
Jeg prøvede så semi seriøs retention igår for første gang - så kanal 6 i 15 min og så kunne jeg se logoet i ca. halvanden time derefter - det er bare ikke godt nok af et tv til 24.000
![]() |
||||
![]() |
||||
JesperCph ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2007 Status: Offline Point: 36 |
|||
P55VT50 kørt ca. 100 timer (hvor ser i forresten det på TV'et?). Ingen retention eller burnin. Kørt med Prof1 og brightness ned på 30. Lidt mørkere end jeg kunne tænke mig, men det er til at leve med her i starten. Mit største problem er faktisk at TV'et udstiller manglende kvalitet i SD kanalerne meget mere end mit gamle 50PV600.
|
||||
Panasonic P55VT50
Dynaudio Xeo 3 Sonos |
||||
![]() |
||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|||
Jeg fundere lidt på, efter at have gennemlæst de forskellige inputs, og ud fra mine egne erfaringer, om der i virkeligheden kan være forskelle på panlerne, at hvilke batch som de tilhører.
Ser man på Jetex, andre + undertegnede, så har vi ikke oplevet problemer, og jeg aner måske lidt, at vi var blandt de første der modtag panelerne. Sikkert bare et slag i luften
![]() |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|||
![]() |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
|||
Nu har du (Hother) jo haft en hel del skærme mellem hænderne. Mener du virkelig at der ikke er nogen særlig forskel mellem en PV600 (2006) og et VT50, ved HD? MVH
|
||||
![]() |
||||
|||
![]() |
||||
|
||||
![]() |
||||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
|||
Årh..! Det var det du mente. Skulle lige læse den et par gange til :-) MVH |
||||
![]() |
||||
inside ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 190 |
|||
Jeg fik mit 50VT50 fra den første sending som Panasonic Center Odense modtog, og jeg kan se tydelig retention efter jeg har set DR, TV2 og Eurosport. Det gule TV3+HD logo ser ikke ud til at brænde ligeså hurtigt fast som de andre logoer gør. Kan godt se et helt F1 løb uden der er noget nævneværdigt at se bagefter. Det samme er gældende for Kanal5HD logoet. Ser jeg en udsendelse på TV2 er det dog en helt anden situation. Det hænger ved i flere timer bagefter! Så jeg zoomer stadig når jeg ser TV2/DR/Eurosport over længere perioder, såsom under OL og nu vueltaen. Og det er til trods for at jeg er langt over 300 timer. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 16> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |