|
Panasonic vs Sony |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | |||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Skønt at høre, at der er nogen der selv giver sig i kast med at undersøge TV, og finde frem til det helt rigtige. Tests kan man bruge til at danne sig overblik over de generelle ting ved diverse TV. Men at bruge tests til at købe TV ud fra er helt galt. Der er for mange anmeldere der fremkommer med deres egne usaglige holdninger til dit og dat. Hvis f.eks. et TV har været på markedet i nogle måneder, er det i mine øjne næsten mere interessant at læse om brugernes oplevelser.
![]() Redigeret af Hother - 24-September-2016 kl. 10:30 |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
||
Vi kritiserer ikke Firefox's "forældede look" - tværtimod. Vi roser Firefox's look og brugervenlighed. Vi kritiserer Firefox's smalle udvalg af apps og så kritiserer vi brugen af 90'er menuerne i tuner-delen på Panasonic's skærme. De kører netop ikke på Firefox - det er det der er problemet. Manden der udviklede dem i sin tid må være gået på pension for 10 år siden og have smidt koden til udviklingsværktøjerne væk. "Virker" en platform, som har en så forældet brugerflade, at tv-guiden på et 4K-tv gengives i SD-opløsning og halvdelen af skærmen optages af ikonforklaring? Samt en platform, som ikke tilbyder de tv-tjenester, som er aktuelle for køberne? Det er klart, at der er forskellige syn på brugeroplevelse, men hvis man er begejstret for noget der helt bogstaveligt talt ikke har været opdateret i 10 år, så skal man måske overveje om man er den rette til at skyde med skarpt efter andre folks arbejde ![]() |
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
![]() |
|||
wads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
||
Har været rundt. Det endte med panasonic
|
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
Et godt valg. Tillykke
![]() |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
||
Er selv Pana fan, - men omkring smart tv delen er de sgu lige så flagrende som resten af branchen .
|
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 37 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2013 Status: Offline Point: 0 |
||
I roste da Sony 2015 model som X85C med Android som havde massive problemer, alligevel sendte i en Topanbefaling med tv'et, så bliver det for useriøst, samtidig var i meget hårde i kritikken med Panansonic forældet menuer, jeg fortrækker noget der virker fremfor noget som på mange områder gør et tv ubrugeligt. ![]() Men hvis man som seriøs anmelder/tester fremhæver et system bare fordi det er nyere, trods det ikke virker, så virker det ikke særlig troværdig. ![]() Nu har jeg ikke udtalt at jeg er begejstret overfor et ældre grafisk menusystem, men er glad for at det ikke fryser, ikke virker, genstarter, ikke kan optage osv. men det kan jeg forstå, at du syntes det skal belønnes med diverse Awards, hvilken underlig verden ![]() ![]() At du vælger at blive tøsefornærmet viser jeg har ramt noget, og jeg har min fulde ret til at skyde med skarpt mod andre folks arbejde når jeg ikke er enig, i anmelder/tester har mulighed for at have diverse elektronik hjem og undersøge det, det har vi forbrugere ikke, og folk der eks. købte et Sony X85C hjem pga. Topanbefalinger fik et tv der var fyldt med fejl, mangler og som ofte ikke virkede og som var mildt sagt ustabil, så er kritikken fuldt ud fortjent, det er en forkert konklusion af en mangelfuldt produkt. Lær af fejl og især indrøm dem når de bliver begået, ellers er det bare personlige holdninger til produkter der kommer til et fremtræde i anmeldelserne fordi man måske selv er køber. Hvis man opnår 90% ros for sit arbejde, så må der også være plads til 10% ris. ![]() Jeg kan sagtnes se i har ret i mange ting som i finder under test, men der er altså også noget i falder igennem på, et tv er ikke kun et billede, det er flere ting der skal spille sammen, hvad er et godt billede hvis andre ting forhindre en i at se det, det er ikke kun teknik, der sidder en bruger og skal betjene den samlet pakke i en brugeroplevelse i flere år frem. Jeg tænker, skriver og taler som en forbruger i dagligdagen, ikke kun en anmelder/tester som kigger på det i ca. 1 uge. En anmelder/tester lever af sin troværdighed, hvis en forbruger vælger at købe et produkt grundet en anmeldelse/test og så kommer hjem og opdager flere fejl og mangler, hvor meget troværdighed tror du så denne anmelder/tester har ved den forbruger. Redigeret af Jan2013 - 25-September-2016 kl. 12:01 |
|||
![]() |
|||
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
||
+1 Det er det samme, man oplever gang på gang mht. anmeldere: At graverende fejl forties i anmeldelserne. For man vil jo også gerne kunne få firmaet bag et givent, stærkt fejlbehæftet produkt til at tilsende én produkter til anmeldelse fremover, ikke sandt. |
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
||
Noget værre vrøvl . Er der nogen som tør kritisere,så er det sgu da netop Fflatpanels . Og jeg mener, at topanbefalinge i sin tid var givet med det forbehold at softwaren blev opdateret og kom til at virke; hvad den mig bekendt dybest set gør idag ? |
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
||
Jeg er helt enig med Jan2013. Jeg har selv taget diskussionen tidligere med Flatpanels. Jeg har bare taget konsekvensen, jeg kommer stort set ikke mere på siden.
![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
||
Det er netop,at blive tøsesur , når man får slettet sin profil osv i protest mod en anmeldelse,som ikke lige stemmer overens med ens egen opfattelse. Netop den konflikt har i min verden løftet Flatpanels troværdighed . . . |
|||
Samsung PS63C7705
|||
![]() |
|||
||
Som ofte før, så tager du fejl Lennon, jeg fik ikke slettet min profil - jeg bad om at få den slettet. Du vælger selv hvad du finder troværdigt, det samme gør jeg såmænd
![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
||
Du har ikke taget nogen diskussion med os, John. Du har sendt fornærmende beskeder mod vores indbakke, himlet op om hvordan mange i branchen "ryster på hovedet af os", og krævet at vi slettede anmeldelsen af CX800, fordi den ikke passede dit hoved. Vi bad dig om at skrue ned for dine gentagne personangreb og personfnidder, hvilket du blev tøsefornærmet over og gemte dig bag "man har ikke lov til at være kritisk". Og da du så lukkede din profil hos os, fortsatte du i samme bane i over 1 år herinde, John. Måske du skulle begynde at kigge indad. Lige ind til vi kritiserede din "darling", der fløj roserne om dig: - "Takker for endnu en fremragende og uhyre oplysende anmeldelse" - "Mange tak for endnu en særdeles spændende, oplysende og gennemarbejdet TV-anmeldelse. I kan bare det der" - "Flot flot anmeldelse Rasmus&co. Jeg har hos en Panasonic forhandler studeret sortniveauet ret indgående, og jeres målinger og beskrivelser stemmer meget godt overens med min "Øjenoplevelser"" Så vi skulle være utroværdige? Tja, respekt er noget gensidigt, kan man vel bare nøjes med at konkludere.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |