recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic vs  Sony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic vs Sony

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 08:08
Jeg synes alt det person ævl og kævl bør stoppe nu. Tag den over PB så vi andre slipper for al den mudderkastning. Som alligevel ikke kan bruges til ret meget.
Pft.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg synes alt det person ævl og kævl bør stoppe nu. Tag den over PB så vi andre slipper for al den mudderkastning. Som alligevel ikke kan bruges til ret meget.
Pft.

Thumbs Up
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

I roste da Sony 2015 model som X85C med Android som havde massive problemer, alligevel sendte i en Topanbefaling med tv'et, så bliver det for useriøst, samtidig var i meget hårde i kritikken med Panansonic forældet menuer, jeg fortrækker noget der virker fremfor noget som på mange områder gør et tv ubrugeligt.Cool

Men hvis man som seriøs anmelder/tester fremhæver et system bare fordi det er nyere, trods det ikke virker, så virker det ikke særlig troværdig.Ouch

OK, før du lægger ord i munden på os og begynder at opbygge en argumentation, så lad os lige få noget på plads, OK Jan? Vi forsvarer ikke Android TV. Vi har aldrig sagt, at det kører godt - tværtimod. Vi bruger hver enkelt anmeldelse til at sætte fokus på systemets problemer. Nu har vi jo efterhånden anmeldt en del Android TV.

Vi kunne da aldrig finde på, at rose et system "bare fordi det er nyere". Men man skal have med i ligningen, at Firefox OS reelt bare er et web-overlay og tuner-delen er 10 år gammel (hvis ikke mere). Firefox kvalificerer sig jo som sådan ikke som et operativsystem. Det gør Android TV, der er flere niveauer mere avanceret, har indbygget Cast-modtager, kan håndtere spil, kan integrere med hjemmet, har åben app-butik og meget andet. Men at det skulle køre flydende, har vi aldrig hævdet.

Fra den omtalte Sony X85C test:
"I den version af Android TV som var til rådighed ved modtagelse af TV’et var betjeningen af platformen stadig relativ træg, ligesom vi oplevede det på Nexus Player. Alting tog adskillige sekunder og af og til var man helt i tvivl om hvorvidt TV’et havde registreret et tastetryk"

Før da havde vi publiceret test af Nexus Player, som der henvises til i testen af Sony X85C, hvor der med fed, store bogstaver og blå skrift bl.a. står:
"ALT FOR MANGE BUGS, GOOGLE!"

Få dage efter publicerede vi testen af Nvidia Shield, hvor vi fremhæver:
"Fryser & går ned"

Jeg skal måske lige minde om, hvor meget kritik, vi har fået, for at kritisere stabiliteten i Nvidia Shield. Så nogen må åbenbart også mene, at vi er for hårde ved Android TV.

Ja, Sony X85C fik en Top Anbefaling, men det var for billedet, sørme ikke for Android TV. Hvis du nu satte dig ned med en kop kaffe og læste testen igen stille og roligt - derefter læste hvad vi skrev i de andre anmeldelser - så tror jeg, at du ville være af en anden opfattelse.

Nu har jeg ikke udtalt at jeg er begejstret overfor et ældre grafisk menusystem, men er glad for at det ikke fryser, ikke virker, genstarter, ikke kan optage osv. men det kan jeg forstå, at du syntes det skal belønnes med diverse Awards, hvilken underlig verdenWacko, og det er nok den største grund til at anmelder/tester ikke altid bliver taget alvorlig.Shocked

Od du tror, at vi er uenige eller hvad, Jan? Panasonic's menuer virker og er stabile, ja. En kugleremme "virker" også bare ift. en smartphone, men det er jo på et langt lavere teknisk niveau. Den nuance kan man naturligvis ikke overse, hvis man skal tages seriøst. Det forventer du vel også at blive taget, ikke sandt Jan?

At du vælger at blive tøsefornærmet viser jeg har ramt noget, og jeg har min fulde ret til at skyde med skarpt mod andre folks arbejde når jeg ikke er enig, i anmelder/tester har mulighed for at have diverse elektronik hjem og undersøge det, det har vi forbrugere ikke, og folk der eks. købte et Sony X85C hjem pga. Topanbefalinger fik et tv der var fyldt med fejl, mangler og som ofte ikke virkede og som var mildt sagt ustabil, så er kritikken fuldt ud fortjent, det er en forkert konklusion af en mangelfuldt produkt.

Skal vi ikke lige få på plads, at Sony X85C var et af de absolut bedst sælgende TV i 2015? Og ikke pga. vores anmeldelse, men fordi folk tilsyneladende så noget i den. Derfor står den også i flere stuer end de fleste andre.

Ovenstående svarer til at sige, at "man hører Ih og Åh så mange klager over iPhone men aldrig nogen om Hyauchichilala fra Kina" (ja de findes naturligvis ikke). Hmm, stopper folk nogensinde op og tænker proportionelt?

Lær af fejl og især indrøm dem når de bliver begået, ellers er det bare personlige holdninger til produkter der kommer til et fremtræde i anmeldelserne fordi man måske selv er køber.

Hvis man opnår 90% ros for sit arbejde, så må der også være plads til 10% ris.Wink

Jeg kan sagtnes se i har ret i mange ting som i finder under test, men der er altså også noget i falder igennem på, et tv er ikke kun et billede, det er flere ting der skal spille sammen, hvad er et godt billede hvis andre ting forhindre en i at se det, det er ikke kun teknik, der sidder en bruger og skal betjene den samlet pakke i en brugeroplevelse i flere år frem.

Har du selv købt Sony X85C? Ja jeg ved det ærlig talt ikke. Men hvorfor er du ellers så kritisk overfor lige denne test? Er det noget du har hørt fra andre eller har du selv taget stilling?

Jeg mener, at vi har gjort det meget klart, hvad målet med vores anmeldelser er, hvor meget vi vægter billedkvalitet, og hvordan vi tester. Og ikke mindst, at vi ikke forventer at kunne give den endelige sandhed. Selvfølgelig kan vi ikke det, særligt når vi kun har skærmene i 2-3 uger maks. Derfor har vi et brugerforum, hvor der altid dedikeres en debattråd til anmeldelsen, så bl.a. ejerne kan udveksle erfaringer. Sådan bliver vi alle klogere.

Jeg synes, at vi tager kritik til os, når den er konstruktiv og fair. Og hvis det er følgende du gerne vil høre, så lad mig da også lige slå fast:

Ja, vi havde ikke i vores vildeste fantasi forestillet os, at Android TV efter 2 år på markedet stadig skulle køre på version 5.1 på nærmest samtlige tv-skærme derude. Det tror jeg ingen i branchen havde, for Google lagde op til noget helt andet. Android TV er fyldt med fejl. Det er der virkelig ingen der benægter (OK, der er nogen der gør - visse Nvidia Shield fans) - mindst af alle os på Flatpanels. Kunne vi havde forudsagt det hele for halvandet år siden? Selvfølgelig ikke, vi er ikke orakler. Hvis vi havde vidst det, havde kritikken (som jeg mener allerede var hård dengang), givetvis været endnu hårdere. 

MEN havde det betydet, at X85C ikke havde herlig billedkvalitet? Naturligvis ikke. Pris/billedkvalitet var den i 2015 vel den bedste skærme på markedet. Skal det ikke belønnes med en Top Anbefaling? Det kan man jo diskutere, men min oplevelse er, at de samme folk som sidder og himler op om, at "Smart TV" delen i skærmene bare skal ignoreres og undlade at blive brugt, nu også himler op om, at det altså er ret så vigtigt. Det er en vinkling af argumenter, som tjener ét formål og dette formål er ikke objektivitet eller et forsøg på at komme nærmere en sandhed.

Redigeret af Rasmus Larsen - 27-September-2016 kl. 08:32
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 08:28
Ja og mange gange undskyld til trådstarter for, at tråden nu (igen) kører i en helt forkert retning. Jeg gav mit indspark til trådemnet tidligere. Men trådstarter har så taget en beslutning, kan jeg se.

Redigeret af Rasmus Larsen - 27-September-2016 kl. 08:30
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg er helt enig med Jan2013. Jeg har selv taget diskussionen tidligere med Flatpanels. Jeg har bare taget konsekvensen, jeg kommer stort set ikke mere på siden. Wink

Det er netop,at blive tøsesur , når man får slettet sin profil osv i protest mod en anmeldelse,som ikke lige stemmer overens med ens egen opfattelse. Netop den konflikt har i min verden løftet Flatpanels troværdighed . . .

Som ofte før, så tager du fejl Lennon, jeg fik ikke slettet min profil - jeg bad om at få den slettet.

Du vælger selv hvad du finder troværdigt, det samme gør jeg såmændWink

Du har ikke taget nogen diskussion med os, John. Du har sendt fornærmende beskeder mod vores indbakke, himlet op om hvordan mange i branchen "ryster på hovedet af os", og krævet at vi slettede anmeldelsen af CX800, fordi den ikke passede dit hoved.

Vi bad dig om at skrue ned for dine gentagne personangreb og personfnidder, hvilket du blev tøsefornærmet over og gemte dig bag "man har ikke lov til at være kritisk". Og da du så lukkede din profil hos os, fortsatte du i samme bane i over 1 år herinde, John. Måske du skulle begynde at kigge indad.

Lige ind til vi kritiserede din "darling", der fløj roserne om dig:
- "Takker for endnu en fremragende og uhyre oplysende anmeldelse"
- "Mange tak for endnu en særdeles spændende, oplysende og gennemarbejdet TV-anmeldelse. I kan bare det der"
- "Flot flot anmeldelse Rasmus&co. Jeg har hos en Panasonic forhandler studeret sortniveauet ret indgående, og jeres målinger og beskrivelser stemmer meget godt overens med min "Øjenoplevelser""

Så vi skulle være utroværdige? Tja, respekt er noget gensidigt, kan man vel bare nøjes med at konkludere.

Du tror bare hvad du tror Rasmus, så tror jeg mit. Skal vi ikke lade den ligge der.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 09:50

Jeg er helt enig med Jan2013. Jeg har selv taget diskussionen tidligere med Flatpanels. Jeg har bare taget konsekvensen, jeg kommer stort set ikke mere på siden. Wink

Hvis du gerne vil lade den ligge, skulle du måske stoppe med at komme med stikpiller til Flatpanels.dk.

Hver eneste gang denne diskussion blusser op, er det fordi du igen har været ude og stikke til dem.

Du indikerer ofte du gerne vil videre i programmet, men dine handlinger siger noget andet og at du stadig er tøsefornærmet over EN anmeldelse der ikke gik din vej.

Redigeret af Silentbob - 27-September-2016 kl. 09:54
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 10:11
Så har man hørt det med, et Panasonic har "kugleramme" menu

Foreløbig kan jeg kun sige at mit CX800 virker på alle punkter i menu''erne og har et fantastisk godt billede. Så Top Anbefaling til Panasonic fra en forbruger.
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2008
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så har man hørt det med, et Panasonic har "kugleramme" menu
Hvem siger det og hvor står det?
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 08-Juli-2013
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 11:07
Rasmus Larsen, jeg korter mit svar ned, ellers ville denne samtale fylde en hel side.

I ser en fordel i Android systemet fremfor et 10 år gammel system, det ene virker det andet gør, gjorde ikke, enig ikke.?

Nu drikker jeg ikke kaffe og jeg har ikke behov for at læse en anmeldelse igen, men hvornår er en Top Anbefaling baseret kun på 1 ting, det må og skal da være den samlet pakke man giver en Top Anbefaling for, hvad er et godt billede værd hvis man ikke har mulighed for at opleve det grundet ustabilitet.

At Sony X85C var det bedst sælgende tv siger jo intet om kundetilfredsheden, der er stolpe op og stolpe ned om brugere som var så trætte af deres køb, nogle er da helt klart blevet lokket via diverse sider med anmeldelser/test hvor det blev rost til skyerne, men de fandt en anden virkelighed.

Nej, jeg har heldigvis ikke selv købt et Sony X85C, jeg havde kig på det, men da jeg ude og se det, og fik undersøgt det med de problemer der var med det, så takkede jeg nej, og trods disse massive problemer sender Flatspanels en Top Award afsted som eks EL-Giganten bruger i deres reklamer, der hopper kæden af, der mister i jeres troværdighed med anmeldelsen, produktet er defekt, det har så mange fejl og mangler på det tidspunkt.

Og i kan ikke anmelde et TV som har visse muligheder i fremtiden, det er hvordan eks. Android virker da i anmelder et TV, det er på tidspunktet anmeldelsen finder sted i skal forholde jer til.

Og i forsvarer jer med i kun går op i billede og det er ud fra dette i giver jeres anmeldelser ud fra, er jo helt galt da et TV i dag ikke kun er et billede, det ville svare til en anmeldelse af en bil kun omtalte motoren.

Og som jeg skriver, jeg læser jeres artikler, test, anmeldelser og i har ret i meget i det som i skriver, men med dette tilfælde der rammer i ved siden af skiven med Top Award.

Jeg kiggede også på Sony 65XD9305 i år inden jeg købte nyt tv, men efter et kig og undersøgelse blev jeg klar over det ikke levede op til mine forventninger, derfor endte jeg med Panasonic.

Jeg har ikke noget imod Android og Sony, det skal bare virke og være driftsikker, og Android har mange muligheder, men det skal virke, tænk hvis Panasonic havde fået Android og man kom til at opleve det samme som med Sony.

Jeg er enig med jer, at Panasonic menuer trænger til et væsentlig løft, men jeg fortrækker et system der virker, jeg har kun oplevet dårlige ting med tv fra Samsung og LG trods det har været topmodeller.

Vi er uenige på nogle punkter, men jeg er stadig læser af jeres side.Wink

Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 12:02
Tak Jan. Din mening er taget til efterretningen. Jeg vil blot håbe, at du i fremtiden tager dialog og konstruktiv feedback med os/mig i stedet andetsteds, hvilket umiddelbart, for mig, forleden fremstod som at du talte bag vores ryg.

Jeg kunne godt tilføje nogle ting, men vil blot nøjes med at sige, at vores vægtning af parametre for bedømmelsen af et produkt kan ses ved at klikke på "Sådan fungerer karakterskalen" i konklusionsboksen. Det er ikke helt så sort-hvidt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 12:22

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Du har ikke taget nogen diskussion med os, John. Du har sendt fornærmende beskeder mod vores indbakke, himlet op om hvordan mange i branchen "ryster på hovedet af os", og krævet at vi slettede anmeldelsen af CX800, fordi den ikke passede dit hoved.

Vi bad dig om at skrue ned for dine gentagne personangreb og personfnidder, hvilket du blev tøsefornærmet over og gemte dig bag "man har ikke lov til at være kritisk". Og da du så lukkede din profil hos os, fortsatte du i samme bane i over 1 år herinde, John. Måske du skulle begynde at kigge indad.

Lige ind til vi kritiserede din "darling", der fløj roserne om dig:
- "Takker for endnu en fremragende og uhyre oplysende anmeldelse"
- "Mange tak for endnu en særdeles spændende, oplysende og gennemarbejdet TV-anmeldelse. I kan bare det der"
- "Flot flot anmeldelse Rasmus&co. Jeg har hos en Panasonic forhandler studeret sortniveauet ret indgående, og jeres målinger og beskrivelser stemmer meget godt overens med min "Øjenoplevelser""

Så vi skulle være utroværdige? Tja, respekt er noget gensidigt, kan man vel bare nøjes med at konkludere.

Du tror bare hvad du tror Rasmus, så tror jeg mit. Skal vi ikke lade den ligge der.

Jo altid først en stikpille, John, og så når du kommer ud på tynd is, så "lader vi den bare ligger der, ikk?". I modsætning til dig "tror" jeg ikke noget. Du har selv lige fået dine egne citater og jeg har adskillige private beskeder fra dig, hvor du engagerer dig i fornærmelser, anklager og andet stads.

Jeg havde jo advaret dig flere gange om, at jeg ville fremlægge disse private beskeder, hvis du ikke stoppede din smædekampagne og løgne. Indlægget var allerede skrevet og lad mig bare sige det sådan, at jeg ved gennemlæsning af dine private beskeder endnu en gang blev overrasket over din flabethed og dine anklager i beskederne. Nu har jeg spist frokost på sagen og besluttet mig for at lade den ligge endnu en gang. Indlægget er dog gemt, i tilfælde af, at du fortsætter din kampagne.

Jeg er klar over at ovenstående efterhånden kan lyde som en tom tønde, der buldrer, men du bestemmer selv, hvor langt du vil tage denne sag. Du har øjensynligt svært ved at styre dig, selvom du er en voksen mand, og nu har du pivet i over 1 år. Guderne må vide, hvor længe du bliver ved, før du stopper op og kigger bare en smule indad.

Redigeret af Rasmus Larsen - 27-September-2016 kl. 12:23
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 12:41
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu