recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic vs  Sony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic vs Sony

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Det var ment som en information til trådstarter, da han tænkte på at købe Sony, at produktet måske ikke helt var uden problemer, og min oplevelse på et Sony tv som jeg havde kig på, men fandt for mange ulemper ved det, og at Panasonic menuer blev kritiseret af Flatpanels for at være forældet, allerede der har trådstarter fået et par ting at tage med i sine overvejelser.

Øhm, hvad skulle genstarten af dit indlæg til for, Jan?

Trådstarter skrev jo, før du skrev dit indlæg, følgende:

"Takker - bruger stort set kun tv som "monitor" så menuer og smartfunktioner er fuldstædig lige gyldige. Det er billedet der er vigtigt"

Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Ordet efterbevilling er ikke benyttet, men specielt udfra de sidste to linier fik jeg den opfattelse at bedømmelsen var givet udfra en forventning om snarlice forbedringer.

Det var det ikke. Og det har vi da aldrig sagt.

Men vi debatterer jo potentialet og kommende funktioner i testens brødtekst, og det er det jeg kommenterer på. Nu ved vi, at Android TV ikke opdateres regelmæssigt og som jeg sagde før, vil det naturligvis påvirke vores syn på styresystemet i fremtidige anmeldelser.
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 08-Juli-2013
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

"Takker - bruger stort set kun tv som "monitor" så menuer og smartfunktioner er fuldstædig lige gyldige. Det er billedet der er vigtigt"

Øh, hvad spørger du for, når vi er flere som fortæller ham det ikke er uden betydning når tv'et først tages i brug.

Jeg kan absolut intet formål se med dit indlæg, slet ikke sidst i debatten.

Redigeret af Jan2013 - 27-September-2016 kl. 18:49
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvis man som testsite vil tages seriøst, så kan man sgutte tildele et TV med en fejlramt software en "Top Award"! I min verden kan en top award kun tildeles et - eller få - produkter, som virkelig fungerer som det bedste på markedet, p.t. Og det er overall. At give det til et TV, fordi det har potentiale, "hvis dét og dét rettes" o.s.v., det er hamrende useriøst!

M.v.h.

Du har stadig ikke gjort dig den enorme ulejlighed at læse om hvad vores to forskellige awards repræsenterer, Henrik. Efter 10 år, hvor hhv. "Top Anbefaling" og "Reference" har været uændrede. Kunne du måske ikke prøve lige at gøre det og så vende tilbage? Tak.

Der er i testen ikke givet awards ud fra "potentiale", "hvis dét og dét rettes" eller "o.s.v.". Ingen af delene overhovedet. Har du overhovedet læst testen eller sidder du bare uhæmmet og hælder galde ud? Det lyder useriøst...
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Øh, hvad spørger du for, når vi er flere som fortæller ham det ikke er uden betydning når tv'et først tages i brug.

Jeg kan absolut intet formål se med dit indlæg, slet ikke sidst i debatten.

Hvis han skal bruge det som monitor, så kører han jo udenom MediaTek-chippen, der styrer Android TV. Og udenom tunerprocessoren, der styrer tunerdelen. Så kører han igennem HDMI-chippen, der styrer HDMI-input. Tingene har meget lidt med hinanden at gøre processeringsmæssigt. Det hele videregives til Sony X1 chippen, der er billedmotoren. Den er også uafhængig af Android.

Så jo, det er rimelig ligegyldigt, hvis han skal bruge skærmen som monitor.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 19:10
Styres al TV'ets betjening ikke af Android TV?

M.v.h.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 19:10

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Ordet efterbevilling er ikke benyttet, men specielt udfra de sidste to linier fik jeg den opfattelse at bedømmelsen var givet udfra en forventning om snarlice forbedringer.

Det var det ikke. Og det har vi da aldrig sagt.

Men vi debatterer jo potentialet og kommende funktioner i testens brødtekst, og det er det jeg kommenterer på. Nu ved vi, at Android TV ikke opdateres regelmæssigt og som jeg sagde før, vil det naturligvis påvirke vores syn på styresystemet i fremtidige anmeldelser.

Det var det indtryk jeg fik, da jeg læste det jeg citerede dig for. Jeg mener at de fleste andre vil få det samme indtryk. Når du skriver at kritikken havde været hårdere, hvis i havde vidst at der ikke ville komme opdateringer, hvad er det så præcist du mener? Jeg opfatter det som om at manglende opdateringer/forbedringer vil have medført i havde bedømt anderledes.

Nu ved vi jo at mange producenter ikke opdaterer deres tv (eller androidtelefoner) regelmæssigt, så overraskelsen kan da ikke have været stor. Er det egentligt ikke mere reglen, end undtagelsen at tv kun bliver opdateret indtil næste års modelsortiment kommer på gaden?

Redigeret af slumbert - 27-September-2016 kl. 19:15
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 19:17
Slumbert: Og nu har jeg uddybet hvad jeg mente. Hvad jeg mente med sidste del er, at vi i dag ved vi så, at Android TV ikke opdateres så hurtigt, som Google havde stillet i udsigt og det er naturligvis noget, som vi vil kommentere på i teksten i fremtidige anmeldelser (og allerede har gjort, hvis du læser vores test af bl.a. 2x Philips og Sony ZD9).

De fleste der fulgte Android TV fra starten, havde den opfattelse. Google gik ind til projektet med et mål om at strømline håndteringen af styresystemet og opdateringer. De forbød f.eks., at producenterne måtte "skinne" (altså lægge designskins på brugerfladen). De ensrettede udviklingen af hardware i samarbejde med MediaTek (som er eneste chip, der bruges i Android TV skærme) og separerede opdateringsprotokollen for selve Android-kernen og Google Play-butikken. Der blev lagt op til, at de ville håndtere opdateringer mere centralt ligesom Apple gør. Det har bare ikke fungeret.

Redigeret af Rasmus Larsen - 27-September-2016 kl. 19:21
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 19:18

Hvis man som testsite vil tages seriøst, så kan man sgutte tildele et TV med en fejlramt software en "Top Award"! I min verden kan en top award kun tildeles et - eller få - produkter, som virkelig fungerer som det bedste på markedet, p.t. Og det er overall. At give det til et TV, fordi det har potentiale, "hvis dét og dét rettes" o.s.v., det er hamrende useriøst!

M.v.h.

Du har stadig ikke gjort dig den enorme ulejlighed at læse om hvad vores to forskellige awards repræsenterer, Henrik. Efter 10 år, hvor hhv. "Top Anbefaling" og "Reference" har været uændrede. Kunne du måske ikke prøve lige at gøre det og så vende tilbage? Tak.

Der er i testen ikke givet awards ud fra "potentiale", "hvis dét og dét rettes" eller "o.s.v.". Ingen af delene overhovedet. Har du overhovedet læst testen eller sidder du bare uhæmmet og hælder galde ud? Det lyder useriøst...

Jo, jeg har skam læst hvad jeres awards står for! Hér er hvad i selv skriver, om den "Top-anbefaling", som Sony'en har fået:

Oprindeligt skrevet af Flatpanels.dk Flatpanels.dk skrev:

Top-anbefaling Award tildeles til skærme, som vi synes er anbefalelsesværdige. Billedkvalitet vejer tungest i vurderingen, men andre faktorer såsom funktionalitet og brugervenlighed vurderes også. Vurderingen holdes til sidst op imod prisen på skærmen.

Så man skal altså påregne, at hvis man er ude efter et TV, som har fået Top-anbefaling hos Flatpanels, så er det udelukkende baseret på billedkvaliteten - og/eller en tilstrækkelig lav pris - upåagtet at hele software'n er defekt. Jow, jow, dét er sgu seriøst!
For som i skriver i ovenstående citat, så tages funktionalitet og brugervenlighed også med i vurderingen. Men i tilfældet med Sony'en, har de to ting talt med lige nøjagtig 0% - eller skan man sgutte tildele nogen som helst former for "priser" - IMO!

M.v.h.

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 19:31

M.v.h.

Nej, det styres af en infrarød-baseret fjernbetjening, der sender til et infrarødt øje på tv'et. Tv'et kan dernæst fordele kommandoer til tunerprocessoren, MediaTek-processoren (til Android TV) eller HDMI-controlleren. De tre udløber dernæst i X1 billedprocessoren. Hvis du bruger en skærm som monitor, så kan du have den på samme HDMI-port altid (plus tænde/slukke vha. HDMI CEC) og køre udenom Android TV, hvis du virkelig virkelig ønsker.

Top-anbefaling Award tildeles til skærme, som vi synes er anbefalelsesværdige. Billedkvalitet vejer tungest i vurderingen, men andre faktorer såsom funktionalitet og brugervenlighed vurderes også. Vurderingen holdes til sidst op imod prisen på skærmen.

Så man skal altså påregne, at hvis man er ude efter et TV, som har fået Top-anbefaling hos Flatpanels, så er det udelukkende baseret på billedkvaliteten - og/eller en tilstrækkelig lav pris - upåagtet at hele software'n er defekt. Jow, jow, dét er sgu seriøst!
For som i skriver i ovenstående citat, så tages funktionalitet og brugervenlighed også med i vurderingen. Men i tilfældet med Sony'en, har de to ting talt med lige nøjagtig 0% - eller skan man sgutte tildele nogen som helst former for "priser" - IMO!

Hvad er det, der er uklart i beskrivelsen af awarden?

Men hold op hvor bliver det efterhånden dumt det her... Defekt? Undskyld, men har du overhovedet prøvet at have tv'et stående? Android spiller ikke 100%, men kan vi få flere nuancer ind i snakken end "defekt" og "perfekt"...

Hvor får du den idé fra, at billedkvaliteten har talt 100% og resten 0%? Det må stå for egen regning, Henrik. Igen, læs testen og prøv at undlad at læg ord i vores mund. Det står meget klart 1. hvad vores awards dækker over, 2. hvad vores karakterer dækker over og 3. hvad vi vurderer og konkluderer om produktet.

Jeg stempler hermed ud fra tråden. Tak for snakken til alle.

Redigeret af Rasmus Larsen - 27-September-2016 kl. 19:32
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 19:42
Jeg synes også at erindre, at vi har været her mindst 3 gange før? Det er de samme argumenter og modargumenter og egentlig så fatter jeg ikke at Rasmus gider blive ved

I de her fora er der sjældent nogen der bliver overbeviste og jeg gider ikke spilde min aften med at forsøge (igen). Det er OK at være uenig i vores bedømmelse. Det er også OK ikke at læse den (eller andre). Der er skam også nyhedssites jeg ikke deler værdisæt med, som jeg også holder mig fra.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 19:55

Nej, det styres af en infrarød-baseret fjernbetjening, der sender til et infrarødt øje på tv'et. Tv'et kan dernæst fordele kommandoer til tunerprocessoren, MediaTek-processoren (til Android TV) eller HDMI-controlleren. De tre udløber dernæst i X1 billedprocessoren. Hvis du bruger en skærm som monitor, så kan du have den på samme HDMI-port altid (plus tænde/slukke vha. HDMI CEC) og køre udenom Android TV, hvis du virkelig virkelig ønsker.

Ok, så du VIL ikke svare på det jeg spørger om? For jeg er ikke i tvivl om at du er intelligent nok til at vide, hvad jeg mener...!

Hvad er det, der er uklart i beskrivelsen af awarden?

Der er intet uklart i beskrivelsen af award'en. Det er præmissen for tildelingen i Sony-tilfældet, der er noget galt med!

Men hold op hvor bliver det efterhånden dumt det her... Defekt? Undskyld, men har du overhovedet prøvet at have tv'et stående? Android spiller ikke 100%, men kan vi få flere nuancer ind i snakken end "defekt" og "perfekt"...

Ja defekt! En software som har manglende funktionalitet, så mange bug's m.v. er i min verden defekt! Og også i Sony's egen verden, eftersom de har taget en del skærme retur, netop p.g.a. software'n.

Hvor får du den idé fra, at billedkvaliteten har talt 100% og resten 0%? Det må stå for egen regning, Henrik. Igen, læs testen og prøv at undlad at læg ord i vores mund. Det står meget klart 1. hvad vores awards dækker over, 2. hvad vores karakterer dækker over og 3. hvad vi vurderer og konkluderer om produktet.

Når man kan få en Top-anbefaling, så kan det da netop kun være baseret på billedkvaliteten, eftersom en så håbløse software/manglende funktionalitet kun kan have talt med 0% - ellers er vi tilbage ved det oprindelige, at Top-anbefaling betegnelsen er useriøs!

I øvrigt er TV'et stadig i dag buggy! Nogle skal stadig pille internetforbindelsen helt fra, få at TV'et er nogenlunde responsiv. En del døjer nu - efter seneste firmware - med problemer med at gå på 5 GHz netværk...

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu