recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic VT30 udtjent?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic VT30 udtjent?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Carragher Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carragher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic VT30 udtjent?
    Sendt: 05-August-2019 kl. 13:29
Hej med jer derude

Er det på tide udskifter mit 42" Panasonic VT30? 

Det er hundrede år siden, jeg har gjort mig i TV. Har kigget på et Samsung Q70 (2019). Har dog ingen ide om dette rent billedemissigt er en nedgradering.

Er klar over, at OLED er the shit, men er umiddelbart nød til at gå efter et TV på max 50" da pladsen umiddelbart ikke er til mere. 

Ser en del fodbold og til det formål er jeg faktisk (har været) pænt tilfreds med mit Panasonic VT30 plasma. Men blæserne er begyndt at larm og billedet står ikke så godt som det har gjort.

Håber I kan give et fif eller to.

pft.




Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2019 kl. 15:37
OLED er det tætteste på plasma
55" 4K OLED til 7.000 kroner... bum

Edit: Arh OK, det går så ikke pga. størrelsen... men så laver man plads

Redigeret af jake51 - 05-August-2019 kl. 15:40
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2019 kl. 17:24
Hvor meget plads har du?

Det 55” Jake henviser til, er 20 cm bredere end dit nuværende tv. Det er 10 cm til hver side.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 09:58
Samsung farver er uden for farveskala, der er for meget knald på farverne, personligt bryder jeg mig ikke om at se fodbold på deres tv. Jeg kender flere der går op i foto, de er ikke begejstrede for deres skærme. Hvis det skal være naturligt, skal der kigges andet sted. Jeg ville vælge et af Panasonic modeller. 
Til top
Carragher Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carragher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 10:46
Tak for jeres svar.

@KlausDM: Tjo, måske kunne der gøres plads. Det kræver blot en byggetilladelse fra "overmagten". .P

Kunne dette være en kandidat? 

Vil det være en opgradering rent billedemæssigt ift. VT30?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Carragher Carragher skrev:

Tak for jeres svar.

@KlausDM: Tjo, måske kunne der gøres plads. Det kræver blot en byggetilladelse fra "overmagten". .P

Kunne dette være en kandidat? 

Vil det være en opgradering rent billedemæssigt ift. VT30?

Jo det kunne bestemt være en kandidat. Jeg er jo selv Panasonic fan, for de kan altså et eller andet med deres billede teknologi. Det har jeg levet højt på gennem mange år.

En ned gradering, mja.... nej ikke rigtigt, for det TV kan nogen andre ting end dit VT30, men du får et lidt mere klart billede, og mangler fra tid til anden lidt sort. Men det er faktisk et fint TV. Jeg har selv haft et VT30 for en del år siden, og mit sidste plasma var et VT60. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 12:50
Well, du får masser af lys og kontrast ift dit plasma tv. Men du vil hurtigt opdage at der ikke er gråtoner i sort, alle skygger er helt sorte. Og så er der betragtningsvinklen, hvor farverne blegner allerede ved 45 grader. 
Og at give mere for dette tv end for et LG oled er da tosset, når nu oled er som at se på dit plasma, bare 10 gange så godt. 
Til top
TL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Februar-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 13:32
En anbefaling af et nyt tv kan jeg ikke give, men du kan måske bruge min tjekliste alligevel. Nogle af funktionerne bliver sjældent/aldrig omtalt i anmeldelser. Tag intet for givet og hent manualer til kandidaterne.
Listen er udarbejdet, fordi mit Sony KDL-40EX500 snart skal udskiftes. Den direkte anledning er, at det ikke understøtter DVB-T2. Desuden er det så lyssvagt, at selv om der er skruet helt op for baggrundslyset, er det om sommeren umuligt at se tv før kl. 20.00, selv om alle gardiner er trukket for. Det nye skal som dit også være maksimalt 50 tommer. Ikke fordi der ikke er plads til mere, men fordi jeg bare ikke vil have det større. Afventer prisfald på 2019-modeller.

Vigtige egenskaber og funktioner i prioriteret rækkefølge
1.Godt billede i lyse omgivelser
2. God intern lyd
3. Stabilt og kvikt styresystem
4. Planlagt visning via programguide
5. Til- og fravælge undertekst på danske udsendelser nemt via fjernbetjening
6. Tekst-tv nemt via fjernbetjening
7. Skal kunne fungere uden internet
8. Helst bagbelyst
9. Design
10. Standby-forbrug

Egenskaber og funktioner uden betydning
11.Smart-tv
12. 4K
13. Atmos o.l.
14. Sport og spil
15. Talestyring

Min liste ser foreløbig sådan ud
Philips 50PUS8804
Sony KD-49XG9005
Panasonic TX-50GX830
Samsung QE49Q70R


Redigeret af TL - 07-August-2019 kl. 10:28
Til top
Carragher Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carragher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 14:46
Igen tak for jeres svar, allesammen. Det virkelig rart, at man i dagens Danmark, hurtigt kan få god og kvalificeret hjælp.

@TL

Min liste ser nu således ud:

Philips 50PUS8804
Sony KD-49XG9005
Panasonic TX-50GX830
(Kræver lidt ombygning)
Sony AF8 
LG C8
LG E8
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 16:15
OLED banker plasma! Gik selv fra plasma til OLED og for hele hule helvede hvor er OLED sindssygt godt!
Ellers er Q serien fra Samsung rigtig god. Det ville jeg købe hvis jeg måtte nøjes med 50"
Også fordi deres brugerflade og remote er virkelig lækker. 
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 16:23
Hvis du køber LED skal du ikke købe en skærm med kantbelysning

Redigeret af jake51 - 06-August-2019 kl. 16:23
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2019 kl. 11:55
TV fra 2011 havde betragteligt bredere rammer end moderne tv.

Et Panasonic TX-P50VT30E har størrelsen 120,2 x 73,3 x 5,0 cm.

Et LG 55 B8 har størrelsen 122,8 x 70,7 x 4,7 cm.

Begge apparaters størrelse er angivet uden stand og taget fra de respektive manualer/hjemmesider. Man kan sige at begge tv på mange måder er lige store, selvom det nye OLED faktisk har 5" mere billedareal.

Ups... Læste lige, at trådstarter har 42" modellen. Dumme mig... Men måske er der alligevel plads til et 55"?


Redigeret af azrael - 07-August-2019 kl. 12:05
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu