recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic x60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic x60

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic x60
    Sendt: 15-December-2013 kl. 11:55

Laver lige genbrug af en tråd.

Nu tror jeg det sker. Skal have et plasma inden det er for sent. Er stadig på su, hvorfor jeg må nøjes med x60 serien. Bruger alligevel ikke 3D eller smart tv dele osv.

Men har altid lært man skal købe y-modellen. Kan kun finde e. Findes x60 kun i e?


Tidligere tråd (Coop har pt en 50" x60 for 3500.

Det er ret fristende da det en su venlig pris :)

Men synes der på nettet er ret begrænset med erfaringer på denne budgetskærm.

Vi sidder 2,95 m fra skærm, er 720 for lav opløsning på den afstand?

Hvordan med retention og burn in på denne model? Der er nettet også ret tomt.

Den skal primært bruges til netflix, lidt tv kiggeri og en smule ps3.

Nogen der har erfaringer som de vil dele?(

Redigeret af aerik - 10-Marts-2014 kl. 20:04
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2013 kl. 12:49
Til den pris formoder jeg, at det er en 1024x766 udgave. Her er pixel store, særligt i 50". Men til almindelig tv kigning, er det pænere at se på, end Full-HD, når der kigges relativt tæt på som du nævner. Der er ikke noget uro i billedet her. Jeg skulle da heller ikke mene, at burn-in og retention er noget problem med de større pixel. Jeg synes kun man læser om dette med højere opløsninger. Jeg har selv ikke flere pixel end før nævnt, og har aldrig set burn-in og den dur dér på det.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
rainboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2010
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rainboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2013 kl. 13:17
Glimrende fjernsyn. Sidder selv omkring 3m fra skærmen og har ingen problemer med det kun er HD-ready.

Du får selvfølgelig ikke samme sortniveau eller detaljegrad som f.eks. GT60, til gengæld er buzz på X60 til at leve med.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2013 kl. 13:40
Tak for input. Måske der ikke rigtig findes noget om burnin på skærmen fordi det ikke er et problem.


Kommer, hvis jeg skifter til at gå fra ent Sony kdl40ex721, så mon ikke det sorte er bedre på x60 ;)

Har egentligt været glad for billedet på Sony, men synes det er ved at være for småt :)
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2013 kl. 13:54
Jo, sort er meget flottere på plasma end lcd. Du vil opeve en herlig dybde fornemmelse og så er natte scener på film eget klare. Glæd dig. Det ser mere naturligt ud.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Frisko15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frisko15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2013 kl. 14:03
De gamle har et 50 tommer Panasonic plasma, som kun er HD ready (720p) , og det har et rigtigt flot billed syntes jeg/vi. De ser også kun tv på det, og en sjælden gang i mellem en dvd film (spiller ikke på det). Sortniveau'et er "vi" meget tilfreds med.. Haha.. Men vi er jo heller ikke eksperter og vi syntes bare at deres skærm har et rigtigt godt og roligt billed.  Big smile
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 20:05

Laver lige genbrug af en tråd.

Nu tror jeg det sker. Skal have et plasma inden det er for sent. Er stadig på su, hvorfor jeg må nøjes med x60 serien. Bruger alligevel ikke 3D eller smart tv dele osv.

Men har altid lært man skal købe y-modellen. Kan kun finde e. Findes x60 kun i e?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 20:19
Y er sikkert udsolgt. Skal du bruge Boxer? Ellers skulle det være ligemeget om det er Y eller E, de er ens.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Y er sikkert udsolgt. Skal du bruge Boxer? Ellers skulle det være ligemeget om det er Y eller E, de er ens.


Du er over det hele ;)

Tak for svar, Yousee indtil jeg dropper tvpakken helt. Tænkte nok resten var "ligegyldigt"
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 20:44
50" på 3meter er ok til tv kiggeri.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Y er sikkert udsolgt. Skal du bruge Boxer? Ellers skulle det være ligemeget om det er Y eller E, de er ens.


Du er over det hele ;)

Tak for svar, Yousee indtil jeg dropper tvpakken helt. Tænkte nok resten var "ligegyldigt"

Bevares ;-)

Bare sørg for at garantien er dækket af Panasonic Danmark. Kan med fordel købes ved Panasonic Center, hvis du er medlem inden, er der tre års fuld garanti.

Redigeret af Kampus - 10-Marts-2014 kl. 20:57
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 21:19
Er der et bedre bud i prisklasser egentligt?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu