Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Thomas_R
Bruger
Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
|
Emne: Panasoniv V20 - også i handlen 6-8 maj ? Sendt: 30-April-2010 kl. 11:18 |
Hejsa,
Super med et Fælleskøb på 3D udgaven og god pris =) Men hvad med modellen uden 3D V20?
Har desværre nedsat syn på det ene øje - så ville aldrig kunne se og opleve 3D (tror jeg) :o( Så jeg hælder mere til V20. Kunne det tænkes at lave et fælleskøb til denne model - idet jeg tror at "mange" ikke vil satse på 3D endnu - og gerne ville give mindre for samme billedkvalitet?
Blot en tanke =)
Thomas
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 12:34 |
Thomas_R skrev:
Hejsa,
Super med et Fælleskøb på 3D udgaven og god pris =) Men hvad med modellen uden 3D V20?
Har desværre nedsat syn på det ene øje - så ville aldrig kunne se og opleve 3D (tror jeg) :o( Så jeg hælder mere til V20. Kunne det tænkes at lave et fælleskøb til denne model - idet jeg tror at "mange" ikke vil satse på 3D endnu - og gerne ville give mindre for samme billedkvalitet?
Blot en tanke =)
Thomas |
Jeg tror at det bliver svært at give dig et præcist svar omkring V20. Umiddelbart ser det ud som om, at Panasonic prioritere lanceringen af VT20 før V20. Så det er muligt, at du må vente lidt længere på et V20
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Gromit
Super bruger
Oprettet: 19-April-2006
Point: 463
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 13:57 |
Jamen, så må vi vel hellere sludre videre i den rigtige tråd for ikke, at få ballade.
Fælleskøbet er et rigtigt fint træk som det har været i mange, mange år. Men ligemeget hvor langt ned i pris Fælleskøbet kommer, vil de butikker som følger med på recordere.dk altid sænke prisen tilsvarende. Dog er enkelte lidt lavere i pris uden Recordere.dk´s indflydelse.
Det er ganske vist, at prisen om et par måneder vil være lavere end den pris vi har set indtil videre.
Grundet de økonomiske omstændigheder her i landet, er det min overbevisning, at denne fladskærm ikke bliver en storsælger her i landet. At give Kr. 18.000.- for en fladskærm er stadigvæk rigtig mange, mange penge.
Folk vil hellere vælge en sommerferie fremfor en ny fladskærm, hvis valget stå mellem de to muligheder. Men kommer P50VT20´eren ned under 15.000.- så vil det uden tvivl hjælpe på salget, hvad jeg tror den gør lige efter sommerferien.
|
|
Thomas_R
Bruger
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 14:17 |
Hvor mange "satser" reelt på 3D idag ved indkøb af nyt tv ? Synes at fornemme at markedet ikke rigtig ved (når vi snakker 3D materiale) om de er med eller ikke. Et er self. at USA (som nok kan være en rettesnor) har og køber VT20 så Pana ikke kan følge med - men herhjemme ?
Nogen vil bare have et 3D tv uanset hvordan skærmen performer, for så har vi jo 3D ikke - mens andre er noget mere afventende.. (ikke at jeg tror at VT20 performer dårligt - tværtimod).. Det kan fremtiden kun fortælle. Har ikke sagt til mine børn at jeg køber et 2D tv - de aner ikke at der er kommet 3D =)
Prisen Gromit - den skal starte et sted - holder sig for så at falde når det største "virvar" er ovre... for så er man igang med næste års modeller... Men du har helt ret i dit perspektiv - ferie eller fladskærm (var der ikke en reklame om dette ? =)
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 15:10 |
Thomas_R skrev:
Hvor mange "satser" reelt på 3D idag ved indkøb af nyt tv ? Synes at fornemme at markedet ikke rigtig ved (når vi snakker 3D materiale) om de er med eller ikke. Et er self. at USA (som nok kan være en rettesnor) har og køber VT20 så Pana ikke kan følge med - men herhjemme ?
Nogen vil bare have et 3D tv uanset hvordan skærmen performer, for så har vi jo 3D ikke - mens andre er noget mere afventende.. (ikke at jeg tror at VT20 performer dårligt - tværtimod).. Det kan fremtiden kun fortælle. Har ikke sagt til mine børn at jeg køber et 2D tv - de aner ikke at der er kommet 3D =)
Prisen Gromit - den skal starte et sted - holder sig for så at falde når det største "virvar" er ovre... for så er man igang med næste års modeller... Men du har helt ret i dit perspektiv - ferie eller fladskærm (var der ikke en reklame om dette ? =) |
Om folk vil have 3D uden at vide hvordan skærmen performer, det tror jeg faktisk ikke, for der er altså ikke meget ved 3D, hvis materialet visses ringe.
Indrømmet jeg har ikke selv set mit kommende VT20, men må vægte de informationer jeg har fra udlandet, og hvoraf én af informationerne hos mig stammer fra en god bekendt, der i øvrigt går rundt og tester TV, og har en iSF baggrund
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Gromit
Super bruger
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 15:24 |
Thomas_R skrev:
Prisen Gromit - den skal starte et sted - holder sig for så at falde når det største "virvar" er ovre... for så er man igang med næste års modeller... Men du har helt ret i dit perspektiv - ferie eller fladskærm (var der ikke en reklame om dette ? =) |
Prisen skal naturligvis starte et sted, hvorefter den naturligt vil falde... og det hedder i marketing term PLC (Product Life Cycle).
Early Adopters vil altid kaste sig over nyt eletronik, og vil det også med 3D-skærme. Disse individer bruger man dog ikke som rettesnor for en egentlig accept eller gennemslagskraft på consumer markedet.
Om udbredelsen af 3D-skærme vil slå i gennem herhjemmme tvivler jeg dog noget på. I hvert tilfælde ikke i år og heller ikke før "mindst" et godt stykke ind i år 2011. Men alt nyt skal jo starte et sted.
Ferie eller Fladskærm...? Jo, det var der en reklame der hed.
Redigeret af Gromit - 30-April-2010 kl. 15:27
|
|
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 16:07 |
Gromit skrev:
At give Kr. 18.000.- for en fladskærm er stadigvæk rigtig mange, mange penge.
Folk vil hellere vælge en sommerferie fremfor en ny fladskærm, hvis valget stå mellem de to muligheder. |
Må jeg lige minde om at folk rask væk gav over 30.000 kr for plasmaskærme helt ned til 40" for bare få år siden. Og det selv om teknologien var væsentlig ringere end den er idag.
|
|
Thomas_R
Bruger
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 17:26 |
Letten skrev:
Gromit skrev:
Folk vil hellere vælge en sommerferie fremfor en ny fladskærm, hvis valget stå mellem de to muligheder. |
Må jeg lige minde om at folk rask væk gav over 30.000 kr for plasmaskærme helt ned til 40" for bare få år siden. Og det selv om teknologien var væsentlig ringere end den er idag. |
Det tror jeg at du har helt ret i Letten - altså dem der ville noget med et billede dengang. Tiden/krisen har nok sat sine spor på en del nu... og nej de færreste vil ikke idag give op til 30K for et 3D tv - eller andet tv for den sags skyld.
Hother - kan sagtens følge dig i dit valg baseret på folk der har forstand og også set tv'et "live". Tror du har valgt rigtigt =)
Jeg selv er - som mange andre - læser og læser, tager ud at kigger selvom "kassen" bare står der i spotlight og man reelt ikke kan bedømme en sk.. - man kan bare ikke lade være =) Men man tager de kloges ord til sig og derved danner sig sit valg - hvilket er reelt nok. Og nej det er ikke dem fra butikken jeg mener er de kloge - men folk fra div. forums (også her) =)
|
|
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 17:39 |
Thomas_R skrev:
Letten skrev:
Gromit skrev:
Må jeg lige minde om at folk rask væk gav over 30.000 kr for plasmaskærme helt ned til 40" for bare få år siden. Og det selv om teknologien var væsentlig ringere end den er idag. |
Det tror jeg at du har helt ret i Letten - altså dem der ville noget med et billede dengang. Tiden/krisen har nok sat sine spor på en del nu... og nej de færreste vil ikke idag give op til 30K for et 3D tv - eller andet tv for den sags skyld.
Hother - kan sagtens følge dig i dit valg baseret på folk der har forstand og også set tv'et "live". Tror du har valgt rigtigt =)
Jeg selv er - som mange andre - læser og læser, tager ud at kigger selvom "kassen" bare står der i spotlight og man reelt ikke kan bedømme en sk.. - man kan bare ikke lade være =) Men man tager de kloges ord til sig og derved danner sig sit valg - hvilket er reelt nok. Og nej det er ikke dem fra butikken jeg mener er de kloge - men folk fra div. forums (også her) =) |
Helt enig. Det skulle være det bedste 3D tv, så hvis det var 3D jeg selv gik efter, ville jeg selv gå efter VT20. Ja, det er netop totalt umuligt at bedømme fladskærme i de lysforhold der er i de fleste butikker. Det er godt vi har Bantam, Otto, Rasmus og andre til at bedømme nye skærme. Specielt topmodellerne. Det er virkelig folk der ved hvad de taler om. Dem kan man kun lære af hele tiden.
Redigeret af Firebird - 30-April-2010 kl. 17:42
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 17:56 |
V20 skulle komme i 42" senere i maj måned, mens 50" skulle komme i juni.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
Gromit
Super bruger
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 18:00 |
Personligt, vil jeg ikke lade mig påvirke af andres bedømmelser af fladskærme til andet end ens egen research i valget af en ny fladskærm. I sidste ende er det helt og aldeles én selv, der skal vælge... og vælge det helt rigtige.
|
|
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6276
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 18:17 |
Gromit skrev:
Personligt, vil jeg ikke lade mig påvirke af andres bedømmelser af fladskærme til andet end ens egen research i valget af en ny fladskærm. I sidste ende er det helt og aldeles én selv, der skal vælge... og vælge det helt rigtige. |
Det har du da ret i , men problemet er , at der ikke er en opstilling i en forretning der kan simulere din stue . Så på den baggrund er jeg ret glad for anmeldelser , i det mindste til at give et hint i den rigtige retning....
MVH
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|