recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parabol eller yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Parabol eller yousee

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 17:33
 
 Hvis ikke du vil have Reklamer, så skal du holde dig væk fra de tradtionelle udbydere for at undgå det. Indholds leverandørene (TV Stationerne) vil altid have Reklamer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
carmarkcaine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carmarkcaine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 17:40
De vil ihvertfald have kanalerne. På lang sigt, tror jeg at man komme til at vælge lige præcis de kanaler man vil have i sit hus. Yousee er så småt begyndt med det, men det er jo trods alt yousee, så træerne gror ikke ind i himlen, man skal som minimum, have den lille pakke, men kan så vælge flere kanaler. I det hele taget tror jeg reklame finacerede kanaler dør ud i løbet af 5- 10 år. Folk vil se de serier de vil se, på de tidspunkter DE har lyst, uden reklamer.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:



Det ser ud til at den nye sattelit på 28,2E (2F) er meget svær at modtage...
Lidt endnu er det ret let at modtage BBC (2N sattelitten)
 
120 cm parabol går f.eks. ikke på djursland ikke til 2F
 
Se mere på digitalt.tv


Nej, har også prøvet ved Ebeltoft.
Skal op på en 150 cm. min.

Der skal byggetilladelse til i de fleste kommuner.
Forståeligt af flere årsager.

Fta er snart yt, man kan ikke nasser mere
herunder mange tyske HD kanaler
Hvorfor skulle det også vøre gratis
E.L.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af carmarkcaine carmarkcaine skrev:

 Har læst mig til at man skal have en150 cm parabol i dag, for at kunne se engelske, da de bruger "spoton" eller lign, og at det skulle blive endnu svære til somme at fange signalet, er det korrekt?
  
Er der nogen muligheder, ovenstående ønsker taget i betragtning 

Hej Carmarkcaine.

Der er nogle misforståelser i hvad der tidligere er skrevet.

Alle 3 nye sateliter på 28,2 Øst har alle både engelske spot beams og wide europæiske beams. De 3 bliver mere eller mindre ens.


De stationer der allerede er flyttet over på 2F ligger alle på den engelske spot beam, som er raporteret modtaget i østdanmark på en 150 cm parabol, men der er endnu ikke flyttet nogle stationer over til den wide europæiske beam. Min personlige vudering er at her vil man ligge både betalings og sekundære kanaler.

2E bliver først opsendt til sommer. Ingen ved noget om hvad der kommer til at ligge hvor, og alt der bliver skrevet er de rene gætterier. Ligeledes med hensyn til den tredie 2G der først bliver opsendt i begyndelsen af 2014.


Indholdet i dette link ændrede sig noget undervejs og der står hvad der skal til for at modtage BBC fra 27,5 vest.


Husk at læse min sidste post.


Hvis det  på et tidspunkt skulle vise sig at man kan modtage de engelske SKY programmer på en mindre parabol skal man gøre som udlands englændere gør. De køber ikke en SKY modtager, men en af de 'rigtige' SAT modtagere med netværksport og googler så hvordan de køber et ulovligt abonnement.

Hilsen Carsten.




 

 


Redigeret af csell - 11-Marts-2013 kl. 18:24
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:




[QUOTE=carmarkcaine]  <span style="line-height: 1.4;">Har læst mig til at man skal have en150 cm parabol i dag, for at kunne se engelske, da de bruger "spoton" eller lign, og at det skulle blive endnu svære til somme at fange signalet, er det korrekt?</span>
 <span style="line-height: 1.4;"> </span>
Er der nogen muligheder, ovenstående ønsker taget i betragtning <span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
Hej Carmarkcaine.

Der er nogle misforståelser i hvad der tidligere er skrevet.

Alle 3 nye sateliter på 28,2 Øst har alle både engelske spot beams og wide europæiske beams. De 3 bliver mere eller mindre ens.


De stationer der allerede er flyttet over på 2F ligger alle på den engelske spot beam, som <span style="line-height: 1.4;">er raporteret modtaget i østdanmark på en 150 cm parabol, men der er endnu ikke flyttet nogle stationer over </span><span style="line-height: 1.4;">til den wide europæiske beam. Min personlige vudering er at her vil man ligge både betalings og sekundære </span><span style="line-height: 1.4;">kanaler.</span>

2E bliver først opsendt til sommer. Ingen ved noget om hvad der kommer til at ligge hvor, og alt der bliver <span style="line-height: 1.4;">skrevet er de rene gætterier. Ligeledes med hensyn til den tredie 2G der først bliver opsendt i begyndelsen af 2014.</span>


Indholdet i dette link ændrede sig noget undervejs og der står hvad der skal til for at modtage BBC fra 27,5 vest.


Husk at læse min sidste post.


Hvis det  på et tidspunkt skulle vise sig at man kan modtage de engelske SKY programmer på en mindre parabol <span style="line-height: 1.4;">skal man gøre som udlands englændere gør. De køber ikke en SKY modtager, men en af de 'rigtige' SAT modtagere </span><span style="line-height: 1.4;">med netværksport og googler så hvordan de køber et ulovligt abonnement.</span>

Hilsen Carsten.


Citat.
men en af de 'rigtige' SAT modtagere med netværksport og googler så hvordan de køber et ulovligt abonnement.

H K hvor vi krejler...det er for meget dette her...
Og noget andet:
Paraboler i 150-160 cm er det rene "Gale Mathis"
Prøv og lav et regnestykke på udstyr- vær opmærksom
på at om 2-3 år er udstyret måske til grin.

OBS:
Sats på PC tv når vi taler engelske kanaler
F.eks TVon m.fl, når det nu absolut skal være gratis.
E.L.
Til top
carmarkcaine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carmarkcaine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 10:42
@E Larsen. Jeg behøver ikke købe en modtager eftersom mit tv har det indbygget i sig, så håber på at der kunne holde udgifterne lidt nede. Men ja, det render altid op, med mindre man insistere på, at det ikke må koste mere end en tusse. Hvis det kunne gøres til omkring 1000 kr, er det fint, hvis der vel og mærke var noget der var værd at se på.
Til top
carmarkcaine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carmarkcaine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 10:45
@Csell. Så det du siger er at alle de kanaler som englænderne kan se på deres sattelit, vil vi også kunne komme til at se, uden at betale et månedligt abbonement?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 12:25

Hej igen Carmarkcaine.

Nej det er forkert opfattet. Det syntes jeg heller ikke at jeg skriver.

Der er forskellige muligheder, jeg vil prøve at fortælle lidt mere om nogle af dem, en ad gangen.


Der bliver ialt 3 nye sateliter på 28,2 øst. 2F, 2E og 2G. Alle får et Engelsk og et Europæisk beam.
I dag er der kun flyttet nogle BBC osv. over til 2F's Engelske beam. Det er disse der i Østdanmark kan modtages på en 150 cm. Der findes i dag endnu ingen kanaler på Europæisk beam. Personligt forventer jeg at der her vil komme sekundære kanaler f.eks. med gamle film. Disse Europæiske beams vil når man begynder at bruge dem kunne modtages med alm. paraboler i det meste af Europa incl. Danmark.


Den anden mulighed, kræver en normal parabol men en lidt speciel SAT modtager for at kunne modtage BBC fra 27,5 vest. Det der sendes er rent faktisk en bakup at transmisionen til de engelske DVB-T sendere i Wales og Skotland. Nogle af parametrene kommer fra DVB-T verdenen selv om BBC sender det internt over satelit. I ovenstående link står hvilken 2 modtagere jeg kender der kan modtage disse signaler. Selv om det ikke er betaling kanaler koder BBC signalet i det 20 år gamle BISS, men der
er grupper på internettet der finder dette BISS og hidtil har videre givet det.


Der er ingen der ved hvor de engelske betalings kanaler kommer til at ligge. Den løsning jeg kort nævner går ud på at man modtager et normalt signal fra Engelsk beam i Østdanmark ( 150 cm ) eller Europæisk beam på en alm. parabol. Og bruger den 'rigtige' SAT modtager som via internettet taler med en server som ofte står i Rusland. Det er ikke en stabil løsning og er selvfølgelig ulovlig.

Som du kan se vil der være flest muligheder med en separat SAT modtager.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 12-Marts-2013 kl. 12:28
Til top
carmarkcaine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carmarkcaine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 12:46
Ok, for mig lyder det som om, at satelitternes tid er passé, ihvertfald når man ikke vil betale for det.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 13:12

Hej Carmarkcaine.

Jeg har dem stik modsatte opfattelse. Jeg ser f.eks FTA Sport fra satelliter som et godt suplement
til streaming tjenester som NetFlix osv.

På dette forum læser jeg tit om menesker som har problemer med at streame over landegrænser. De gør sig ikke klart at rettigheder til TV programmer stadig sælges til visning i et land ad gangen. Sateliterne gør det meget nemmere at se f.eks. nabo landenes programmer.

Carsten.

Til top
carmarkcaine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carmarkcaine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 14:25
Tja, det kommer nok også an på, hvad man gerne vil se, sport siger mig intet. Vil hellere have noget dokumentar, film osv. og ikke tysk, kun engelsk, til nød svensk og norsk. Men som en sagde, hvorfor i alverden skulle det være gratis, og det kan han jo have ret i.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 16:26

Hej Carmarkcaine.

Jeg har gennem årene set meget TV fra forskellige lande. Nogle gange er der et introduktions tilbud andre gange er det åben nogle måneder mens de skifter fra et gammel til et nyt kodnings system.

Da det Rumænske Digi TV for nogle år siden skiftede kodningssystem, så vi meget Discovery, National Geografic, History osv. Og det meste sendtes med engelsk lyd som i andre mindre lande.

Sidste sommer så vi en del Europæiske Film fra to forskellige franske betalings kanaler der da var åbne. Der var næsten altid mulighed for at vælge mellem original og Engelsk lyd på disse film.

Men det er ikke noget man kan planlægge efter, det er nogle muligheder man pludselig får når man har paraboler med flere LNB hoveder der så kan modtage fra flere sateliter.

Men ellers er jeg overrasket over hvor stor forskel der er på priserne for betalings TV i de enkelte lande. Man får næsten det indtryk at prisene fastsættes alt efter hvad man tror kunderne har råd til at betale og ikke efter hvad det rent faktisk koster at indkøbe og sende det.

F. eks. Koster TV pakker i Rumæniem, Bulgarien med Discovery, National Geografic, History osv. meget mindre end i  tilsvarende lande i Vesteuropa. Du kender vel ikke en der kan skaffe dig et abonnement?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 12-Marts-2013 kl. 16:27
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu