|
Parabol eller yousee |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
carmarkcaine
Ny bruger Oprettet: 19-Oktober-2011 Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, har ikke lige forhørt mig i omgangs kredsen. Men der er ikke noget usædvanligt i at prisen sættes efter hvad de mener folk kan betale. Det gør de også på diverse spilsites, ala steam og origin.
Vil du mene det lettere med flere hoveder? Havde selv overvejet en med motor, der selv kan finde dem.
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Carmarkcaine. En parabol med motor er en fin løsning, men den finder dem ikke selv den er forud justeret til at kunne modtage fra satelliterne som alle er placeret i en bue over Ækvator. Jeg er bare aldrig kommet så langt. Vi har 2 paraboler både hjemme og i sommerhuset, en 80 cm og en 110 cm. Den ene bruger vi til at se TV fra, mens jeg 'leger' med den anden. Der er altid noget jeg har lyst til at prøve. Når jeg så har fået justeret en ind til 3-4 sateliter vi kan lide at se, starter jeg tit med at 'lege' med den anden. Jeg ved ikke om du overvejer selv at sætte en parabol op, det er ikke svært, men man skal lige finde ud af nogle ting første gang. Her er et par link jeg tidligere har skrevet: Mine erfaringer med holdere til 2 eller 4 LNB. Mine ideer til justering af LNB Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 12-Marts-2013 kl. 20:46 |
|
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja...inden 2-3 år er det slut Nuvel: der vil være nogle rumænske og tyrkiske tilbage Jeg har haft stor parabol i 25 år..og følger derfor hvad der sker |
|
E.L.
|
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Carmarkcaine. I din indleden post skriver du lidt om hvordan det var I "gamle dage" 15 - 20 år siden. Senere skriver du 'at satelitternes tid er passé, ihvertfald når man ikke vil betale for det' Jeg læser det som, at du mener at satelitterne som du kendte dem for 15 - 20 år siden er passé? Ja, der har været en krafig udvikling siden. Der er kommet mange flere betalings kanaler og mulighederne for at modtage ikke betalings kaneler har også ændret sig. Nogle få ikke betalings kanaler er i dag kodet. Hvis man spørger hvorfor? Er svaret TV rettigheder. TV Rettigheder bliver solgt landevis. De forskellige nationale TV Stationer har to måder at de kan opfylde betingelserne om kun at vise programmet i deres eget land. Bruge en beam som nærmest kun dækker deres eget område f.eks. Engesk Spot Beam eller at kode signalet. Nogle bruger moderne kodningssystemer ( det ønsker virkelig at beskytte sig ), mens andre bruger gamle kodningssystemer og sjældent skifter koder selvom de godt ved at koderne ligger offentlig tilgængelig på internetet. De er ikke intereseret i at bruge penge for at beskytte sig mere end at de opfylder rettighedskravet. I begyndelsen af sidste år var der 'krig' mellem fabrikanten af en SAT modtager og den største Franske Betalings kanal. Der blev lagt ny firmware med indbyggede koder ud på internettet lige så snart Betaling kanalen ændrede sine koder. Jeg ventede på at Betalings kanalen ville tage juridiske skridt til at få det stoppet, men det gjorde de ikke, I stedet begyndte Viaccess & Irdeto at bruge ufine metoder som DDOS attack. Jeg spørger stadig mig selv om, hvorfor: Resultatet blev at Betaling kanalen udskiftede mange tusind SAT modtagere hos deres kunder i hele Frankrig og at fabrikanten fortsætter ved nu at bruge cardsharing. Man kan syntes om denne udvikling eller ej, men det er den vej det i øjeblikket går, satelitterne er inde i en rivende udvikling og er langt fra passé? Hilsen Carsten. |
|
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kabeludbyderne får vel også deres signal fra sattelit ?
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Funktioner
Tak(0)
|
[QUOTE=csell] Hej Carmarkcaine. I din indleden post skriver du lidt om hvordan det var I "gamle dage" 15 - 20 år siden. Senere skriver du 'at satelitternes tid er passé, ihvertfald når man ikke vil betale for det' Jeg læser det som, at du mener at satelitterne som du kendte dem for 15 - 20 år siden er passé? Ja, der har været en krafig udvikling siden. Der er kommet mange flere betalings kanaler og mulighederne for at modtage ikke betalings kaneler <span style="line-height: 1.4;">har også ændret sig.</span> Nogle få ikke betalings kanaler er i dag kodet. Hvis man spørger hvorfor? Er svaret TV rettigheder. TV Rettigheder bliver solgt landevis. De forskellige nationale TV Stationer <span style="line-height: 1.4;">har to måder at de kan opfylde betingelserne om kun at vise programmet i deres eget land.</span> Bruge en beam som nærmest kun dækker deres eget område f.eks. Engesk Spot Beam eller at kode signalet. Nogle bruger moderne kodningssystemer ( det ønsker virkelig at beskytte sig ), mens andre bruger gamle <span style="line-height: 1.4;">kodningssystemer og sjældent skifter koder selvom de godt ved at koderne ligger offentlig tilgængelig </span><span style="line-height: 1.4;">på internetet. De er ikke intereseret i at bruge penge for at beskytte sig mere end at de opfylder rettighedskravet.</span> I begyndelsen af sidste år var der 'krig' mellem fabrikanten af en SAT modtager og den største Franske Betalings kanal. Der blev lagt ny firmware med indbyggede koder ud på internettet lige så snart Betaling kanalen ændrede sine koder. Jeg ventede på at Betalings kanalen ville tage juridiske skridt til at få det stoppet, men det gjorde de ikke, I stedet begyndte Viaccess & Irdeto at bruge ufine metoder som DDOS attack. Jeg spørger stadig mig selv om, hvorfor: Resultatet blev at Betaling kanalen udskiftede mange tusind SAT modtagere hos deres kunder i hele Frankrig <span style="line-height: 1.4;">og at fabrikanten fortsætter ved nu at bruge cardsharing.</span> Man kan syntes om denne udvikling eller ej, men det er den vej det i øjeblikket går, satelitterne er inde i en rivende udvikling
og er langt fra passé Nej De bruges jo også til update, download og andet ikke trad. stof Men det er snart slut med at nasser (HD) gratiskanaler med trad.indhold (madkanaler, sex-shop, reklamebutikker, relgiøse kanaler og Børs kanaler skal nok overleve) |
|
E.L.
|
|
carmarkcaine
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, mente det faktisk som det står. Ikke flere gratis, HD kanaler, filmkanaler og andet interessant for en som kun taler dansk og engelsk. Kun de kedelige, dårlige kanaler tilbage, med mindre man vil betale en formue for det og det gider jeg ikke. Jeg kan fint undvære tv, men nogen ville det være rart med lidt "baggrundsstøj" eller musik, på engelsk eller dansk. Hvis det kunne gøres til en billige penge var jeg med på det, men lader til at de tider er forbi.
|
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Carmarkcaine. Når jeg læste dit sidste svar kom jeg til at tænke på, om jeg i for lang tid er gået uden om den varme grød? Det kan godt være. SÅ, på dette forum plejer vi ikke at lave beskrivelser af hvordan man hacker sig ind på satelit kanalerne. Moral og lovgivning hænger for mig meget sammen. Jeg kan godt finde på at taste en kode ind eller overføre en fil for at se en Engelsk TV Station. Men der hvor min personlige grænse går, er at det så IKKE skal være en betalingskanal. Det må være en kanal som jeg gratis kunne se hvis jeg var i England. Andre har andre grænser og nogle syntes enda at det er i orden at se gratis betalings TV fra udlandet, hvis de har udstyr og viden? Her er et link til hvikle BBC SD og HD ( de grønne ) kanaler der kan modtages fra sateliten på 27.5 Vest på en alm. parabol. Gå ned til 11495 V: Men det kræver en af de 2 SAT modtagere som er beskrevet i et af mine tidligere link. Og man kan ikke forvente at modtage uden afbrydelse i den periode fra hvor BBC skifter BISS og indtil den nye BISS evt bliver offentliggjort af en af de grupper på internettet som finder og vidergiver den øjeblikkelige BISS. Så man skal gøre sig klart at det er en løsning der kommer og går. Men jeg læste i sidste måned en 'Test af Netflix, HBO Nordic, YouBio og ViaPlay' som virker via internettet: Jeg tror at sådan en til ca. 79 kr om måneden et lang stykke af vejen kan opfylde dine ønsker? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 14-Marts-2013 kl. 12:07 |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10451 |
Funktioner
Tak(0)
|
Stort set alle TV signaler stammer i dag fra satelit, så deres tid er langtfra forbi.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
carmarkcaine
Funktioner
Tak(0)
|
@Csell. har lige sendt en post til dig angående, hvilke sat modtager, parabol og LNB man skal have for at kunne se BBC osv.
|
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Carmarkcaine. Jeg har et par gange kigget på et svar til dig. Men hver gang er jeg gået i stå. Problemet er ikke at købe en af de modtagere jeg linker til, men har du overvejet hvordan du nu og i fremtiden vil få fat på den nødvendige BISS? Der er tidligere nævnt både en motorstyret parabol eller en multi LNB løsning. Tror du at du selv vil montere og justere eller er du mere typen der vil få et tilbud fra en montør? Omkring størelse kan jeg sige at hvis du som jeg vælger en multi LNB løsning skal du vælge en parabol der er ca 10-20 cm større end hvis du kun ville modtage fra en enkelt satelit. De yderste LNB vil modtage et lidt svagere signal. De kanaler du spørger om ligger i dag på 27,5 vest. Det Triax multi LNB beslag jeg selv bruger kan modtage fra sateliter der ligger inden for en bue på 20 grader. Er der andre der har forslag til relevante sateliter som ikke ligger mere en 20 grader fra 27,5 vest? Men ellers mener jeg at det er det forkerte tidspunkt at starte op på. Her 3 mdr. før opsendelse af Astra 2E til positionen på 28,2 øst. Der er ingen der ved hvad der kommer til at ske. men du kan måske vælge at bruge tiden til at sætte dig ind i nogle af de emner jeg har nævnt i denne tråd. Et godt sted at starte vil være at Google på nogle af de ting jeg nævner i sidste post fra dette tidligere link: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118015&KW=bbc&PN=3&title=bbc-fra-1n-til-2e-sommer-2013 Der findes meget god information på Fransk. Hvis du som mig, ikke lige læser fransk, kan man komme langt med Google Translate. Hilsen Carsten. |
|
E. Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Motorstyring: Kontakt en antennemand....er mit råd Der skal en ikke lille skal til.. tvært imod Og det er ikke helt billig Og kanalskift er ikke særlig hurtig |
|
E.L.
|
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |